lördag 11 juli 2009

Pinnpyssel

Japp...
Här kommer så två av de saker jag tillverkade av gårdagens målade "pinnar".
En liten kärleksdekoration med mitt och makens namn.
Och så ett hjärta förstås:)


Tycker det blev riktigt bra!
Det hänger nu på övervåningen och minner om dagen då vi gifte oss:)
Vår tomt ser mer och mer ut som en djungel.
Vi går fortfarande i väntans tider...ja, vi väntar alltså på en kille som ska komma och hjälpa oss med trädgården.
Men så här i ROT-avdragstider får man vänta...
Nu var det ju inte djungeln jag skulle visa utan min välkommenskylt.

Den hängde jag på lilla grinden och välkomnar både gäster och "sopgubbar"


Kram Annica


PS. Titta gärna in en annan dag så får ni se vad mer som tillverkades av mina pinnar:)





17 kommentarer:

Synnøve. sa...

Du är kreativ du.
ser så härigt ut med de där namnlapparna.
Tänk en sån på väskan. Jag skulle känna igen direkt...

Ha nu en flotters dag.
Kramen Synne.

LillaFlisan sa...

Jag som tycker att er trädgård ser underbar ut!
Men jag är ju hopplöst förälskad i lummig, lite vildvuxen grönska!

Ha en fin vecka!

Kram

Flisan

Katta sa...

Jag gillar den där djungelstilen ;) Jättefint kärlekspynt du gjort med.Ha en bra vecka, kram Katta

IKT i min vardag sa...

Vilka underbara Gotlandsbilder du visar. Bröllopsdagen var så fin :)

Hellre en vildvuxen trädgård än ingen alls :)

Kram Linda

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ååå så himla söta de blev!!!
Pyssliga du!!!


Ha en härlig vecka!!
♥ Millan ♥

Evelina sa...

Vilket gulligt pyssel du har knåpat ihop. :)

Kram Evelina

Evelina sa...

Vilket gulligt pyssel du har knåpat ihop. :)

Kram Evelina

Anneli sa...

Gillar din lummiga, sköna trädgård, ser svalt och härligt ut...
så fina skyltar du gör...
kram
annelie

Anonym sa...

Hej!
Håller med Flisan, en vildvuxen rufsig trädgård är vacker! Så ta inte i för mycket när du ska åtgärda den! Och vilken lyckotjej du är som har en grind att hänga upp en välkommen-skylt på! Och skrivna skyltar, vad månde du ha dem till?
Hulda

Anonym sa...

Oj så fin skylt du har gjort. Jag antar att alla verkligen känner sig välkomna hem till dig Annica? :-)

Krams!

Lönnen 13 sa...

Jag tycker det ser mysigt ut och inte som en djungel.
Vilka fina träpinnar du gjort, alltid kul med pyssel av alla slag.
Kram Anneli

Viola sa...

Verkligen rar skaer du pysslar till och gillar bilden på hset...tycker om vildvxna trädgårdar, ska hem till staden idag för husvisning och packning av varor..typiskt nu är det klarblå himmel, ha en fin dag, kramen

Anonym sa...

Tusentack!
Nu kommer det bli roligt att fotografera igen.

Kram Benita

Södralycke sa...

Vad fint du pysslat! Hehe, du är inte ensam om att leva i en djungel! Tycker synd om min eftersatta trädgård som får klara sig bästa den kan själv just nu :)

Ha det gott, kram Johanna

Anonym sa...

Tusentack :) Mycket nöjd över kameran!

Krams

Ullis/Leva på landet sa...

Det blev jätte fina saker. Har målat skyltar för fullt idag jag också. Tänkte försöka sälja några på loppisen i helgen. Är ju så kul att göra det så jag har ingen lust att rota fram allt annat som jag ska försöka bli av med på loppisen.

Kram Ullis

Märta sa...

Vad fina namnskyltae du har gjort!
Jag tycker er trädgård ser härlig ut!
Kram! Märta