onsdag 29 juli 2009

Lite hektiskt...

Hej på er!
Jag hoppade över att göra ett inlägg igår för här i min del av Östergötland råder bråda dagar.
Det börjar närma sig slutet av semestern för min del och maken är redan inne på sin andra vecka efter semestern...
Igår roade jag mig med något så roligt som städning...
Kände mig nämligen tvungen att röja undan lite mitt i all målning då en av mina goda vänner skulle komma på besök med sin familj.
Min väninna är faktiskt anledningen till att jag en gång i tiden började blogga...så jag har faktiskt henne att tacka för att jag lärt känna så många trevliga jeppar här i bloggosfären:)
Ja, egentligen var det ju jag som startade hennes och min första blogg som vi skrev i gemensamt
så jag får väl ta åt mig lite av äran men utan henne så hade jag ju aldrig kommit på idéen!
Hursomhelst...
Jag fick blodad tand och så startade jag blogg nummer två som sedan följdes av blogg nummer tre.
Med andra ord denna!
Nog om bloggandet och åter till det trevliga!
Vi hade en underbar dag.
Vi njöt av solen, fikade, grillade och åkte för att ta ett dopp i sjön.
Jättemysigt!
Men precis som alltid när jag har så där trevligt med mina vänner så kommer det en tidpunkt då man måste skiljas åt.
Och då blir jag lite sorgsen...
Sorgsen över att jag har så långt till mina bästa vänner.
Jag saknar att kunna slinka in på en snabbfika eller att springa på dem på affären och bara säga hej.
Så med sådana tankar i kroppen har jag tagit mig i kragen och försökt tänka på annat.
Målning är ju en sådan sak som får mig att koppla av så idag plockade jag fram kvistlacket och gav mig på utsidan av vår sovrumsdörr.
Insidan av dörren och panelen i rummet är ju redan grå.
Dem målade jag förra sommaren.
Ja, välkommen in i sovrummet förresten...
kliv in, kliv in.


Men hoppsan!
Vad har hänt här?
Har gardinerna trillat ner eller???
Nej, det är ju faktiskt så att jag äntligen fick chansen att måla det fönster som inte blev målat förra sommaren pga regnet som då bara öste ner.



Visserligen har det bara målats ett lager med grundfärg men det är tusan så mycket bättre än att ha det trärent iallafall:)
Men såklart håller jag en tumme för att vädret blir hyfsat även i morgon så jag kan få till två lager färg ovanpå!!



Jag kan väl säga att det blir en hel del målande här hos mig.

Är det inte så att jag målar lister, dörrar eller paneler så finns det ju annat att måla på...


Några ramar, ett gäng dalahästar och en liten "pinne" har blivit grå här sedan ni tittade in sist.

De ska få lite olika funktioner som ni får se senare...ja nån sak idag men några får ni vänta på att få se...

Mellan alla målningsprojekt försöker jag se till att njuta av tillvaron.
Det har ju blivit lite mycket bakverk de senaste dagarna men idag slog vi till och gjorde en härlig fruktsallad på melon, nektarin, banan, hallon och blåbär.
En riktig energikick kan jag lova:)
Och gott var det som bara den!
Jag satt ute på altan och njöt av min sallad med en kopp te med utsikt över mina nysydda vaser/ljuspåsar.



Du som följt min blogg ett tag kanske minns de "dalahästar" jag haft stående i vårt matrumsfönster.
De har varit trärena fram till nu.
Men nu är de vackert grå:) och smälter så fint in i miljön både inifrån och utifrån.
Men vad nu då?
Ser ni där nere i hörnet?

Tittut!!!
Där sitter den lilla grodan jag fyndade på Mio förra veckan.

Hejsvejs & kram
Annica
PS. Jag skrev ju att här råder bråda dagar... Just nu är det fullt upp. Kalas för sonen som fyller 11 på fredag. Släktkalas på lördag och så middag för släktingar som bor utomlands på söndag.
I morgon blir det med andra ord till att förbereda för allt det roliga:)

13 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med dörrmålning :-) Det blev ju kanonfint. Hoppas du har det bra annars.

Krams!

Märta sa...

Vad mycket du har målat! Hoppas att regnet håller sig borta så du får färdigt ditt fönster!
Kram! Märta

Ullis/Leva på landet sa...

Oj du har verkligen fullt upp nu. Visst går semestern alldeles för fort. Har i alla fall två veckor kvar till jag börjar och maken är inne på sin första vecka. Så du målar för fullt du också. Här målas det också grått, *s*. Det är nog du som har smittat mig med den färgen. Skulle också behöva måla ett fönster till ,men nu blir det turer titt som tätt till Rättvik, kanske på fredag hinner jag om det nu inte kommer att regna då.
Kramar Ullis

Anonym sa...

Hejsan!

Ja, visst kommer det bli roligt att göra om allting. :-) Nu är jag verkligen peppad. I helgen blir det målning och tapetsering (förhoppningsvis) :-)

Krams!

Ullis/Leva på landet sa...

Ja visst är det. Maken är i alla fall väldigt nöjd med den gråa färgen, så det blir nog samma färg på köksstolarna nu. ska böra ut dem i garaget så blir de kanske målade i år i alla fall.

kram

Maud sa...

Roligt att måla och förnya...fint med grå hästar...
Kram Maud

Evelina sa...

Jisses, vad mycket du grejar med.. Vilken fin grå färg du har i ert sovrum.. Hoppas att alla kalas går bra...Vi har äntligen haft våra nu, det är roligt med kalas men ganska skönt när de är överstökade också...

Kram Evelina

Cc sa...

Vilka fina bilder, kul att se vad du pysslar med. Vet hur det är att måla dörrar inne jag gjorde 5 st i våras. Kram

Lönnen 13 sa...

Oj här har jag tydligen en som målar lika mycket som jag själv!
Fint det var med ljuspåsarna.
Kram Anneli

Hanna sa...

Så mycket fu hinner.
Hanna

Katta sa...

Känner igen det med att sakna sina gamla kompisar som bor långt borta, man träffas nu kanske en eller ett par ggr om år väldigt intensivt inte är det tal om att slinka in på snabbfika då inte.Men man får vara glad att man har nya där man bor nu med. Så fint det blir när du målar och står i, skulle vilja göra ett ryck med list-målning här med men det är så tråkigt. Ha det bra, kram Katta

Katta sa...

Glömde svara, ja det är hela familjens initialer. Kram K

Cc sa...

Jo visst är det kul att beta av listan som behövs göras men något som man drar på för set är jobbigt eller så sätter vädret käppar i hjulen. Kram