fredag 14 augusti 2009

Åh vad skönt att vara hemma igen!

Hela veckan har jag varit iväg på introduktionskurs för nyanställda.
Dagarna har varit långa och fulla av information.
Statistik har blandats med målbeskrivningar och visioner i och kring det företag jag nu är anställd i.
Jättekul, men åååååh vad huvudet är fullt!
Gårdagen tillbringades på kick off och alla företagets anställda fick bland annat ta del av företagets mål och skratta åt Adde Malmbergs ståupp.
Största behållningen av dagen var dock en föreläsning av en kille som heter Christer Olsson som både fick mig att tänka efter och gapskratta!
Kvällen tillbringades på lokal.
Först serverades trerätters och sedan blev det nattklubb innan vi tog oss tillbaka till hotellet för några timmars sömn.

Något som oxå var kul var att få besöka några av de skolor som ingår i vårt företag.
Mest imponerad var jag av skolan i Saltsjöbaden där vi fick gå in i observatoriet...
(ja, jag är en riktig NO-nörd*fniss*)
Nu väntar sängen snart...
Tröttheten har liksom slagit till ordentligt!
Hade ju hoppats på lite sovmorgon i morgon...
men äldste sonen ska lira fotboll så det är bara att ställa väckarklockan och kravla sig upp!

I morgon blir det förhoppningsvis ett inlägg som handlar lite om inredning...det var ju ett tag sedan nu!
Här har det nämligen börjat hända grejer medan jag varit borta!
Kram och godnatt
Annica
PS. Tack älskade Å för att jag fick chansen att träffa dig i veckan och låna en säng:)

9 kommentarer:

Cc sa...

Visst fanns det lite gobitar i katalogen, men lite för lite för min smak. Man kan nog kolla in katalogen på nätet har jag hört. KRam

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hallojs o velcome back!!!!
bortabra men hemma bäst..eller hur?;)
Så trist med datan..hoppas det ordnar sig fort då!

vår är oootroligt seg...maken säger att jag har för mycket kort i datan...hur gör du...förvarar du alla kort i datan..eller bränner du ner dem.?

får se hur vi ska lösa detta...

nattis på dig !!!Millan

Synnøve. sa...

Rapport från nabolandet.
5 veckor med reng.
En dag (igår) med sol.
Allt bra.

Jag är däremot trött. Trött som attans trött... Men får snart gå och sova.
Började jobba nyss.
Natta blir lång.....

Kramen Synne.

annette sa...

Ja, inte blev det någon lugn helg som jag önskade Dej i den andra bloggen, svårt att veta vad som står i den andra;)
Förstår att det varit både jobbigt, intresant och trevligt, lite annorlunda än traditionell skola, och så är Du ju faktiskt anställd i ett företag och inte i en kommun, bara det är ju annorlunda och spännande!
Och kul att Du fick tillfälle att träffa Åsa måste det ju varit;)

Ha det så gott!

Kramar!

annetet

Viola sa...

Hejsan, du verkar ha haft en intensiv men spännande vecka....det är alltid tufft att starta upp..förstår att du börjar jobba i den privata skolvärlden..vad intressant..) ha nu en skön helg med de dina, kramen

Dorthe sa...

Hejsa..
Lyder til at du har haft en hård men spændende vecka.
Ude godt men hjemme bedst:-)
Rigtig god Weekend
Kram Dorthe

Södralycke sa...

Låter som en jobbig men rolig vecka! Hoppas du har en riktigt skön helg, kram Johanna

Ullis/Leva på landet sa...

Låter som om din vecka varit jättebra även om det varit fullt upp. stackars dig som inte fick någon sovmorgon men jag hoppas att du får det i morgon i stället.

Ha en fortsatt skön helg!
Kram Ullis

Sorkfröknarna sa...

Alltid roligt med utbildning, man lär sig alltid något nytt. Och ofta träffar man nya trevliga människor. Men visst är det skönt att hoppa ner i sin egen säng.
Christina