lördag 22 augusti 2009

God kväll ute i stugorna

Precis som jag trodde blev det en del shoppande idag.
Maken och jag samt lillplutt åkte in till stan för att få lite inspiration och jämföra priser.
50 kvadrat kakel är nu inhandlat och fem kvadrat klinker till duschhörnan likaså.
Nu återstår bara att bestämma vilket golv vi ska ha i resten av tvättstugan:)
En duschblandare och en djup ho sprang vi på i en fyndhöra vilket ju gör en lite extra glad!
I morgon blir det till att åka en sväng igen.
Då ska vi köpa hem de lister, socklar och foder vi vill ha till köket/vardagsrummet.
Varför inte ta allt på en gång kan man ju undra?
Jag erkänner utan omsvep...
Orken räckte faktiskt inte till!
I somras målade jag ju en del "brädor", som ni kanske minns...
En del av dem har jag pysslat med och visat er här på bloggen.
Här kommer ännu ett av de alster jag gjort idag.
Bilden blev lite i gulaste laget men jag valde att behålla bilden som den blev så ni skulle se att hjärtat är rosa.
För det ser ni väl?!
Min kreation ska jag ge till en god vän:)
Fick även chansen att pyssla lite nu på kvällskvisten och här hänger nu ett av mina alster på tork.
Mi casa es su casa.


Ja, det är väl så jag vill att mina gäster ska känna sig...som hemma!


Som ni ser så hänger även här ett hjärta i trä (denna gång är det ett blått).
De små hjärtana köpte jag för något år sedan när familjen var på Lalandia i Danmark.
Jag visste inte riktigt vad jag skulle ha dem till men nu...
nu vet jag:)!

Nycklarna jag använder är de jag ropat in på tradera.

Hoppas ni haft en riktigt härlig dag!
Kram Annica
Ps. I morgon blir det tävling om inget oväntat händer...

10 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

din skylt är ju sååå fin!!

Vi måste måla om lite här med!!!

Trevlig lördags kväll!!
Kramis Millis ♥

Ullis/Leva på landet sa...

Så fin skylt du har gjort. Kul att ni hittade kakel och klinker. Ja ork behöver man verkligen om man ska handa och dessutom hitta det man verkligen vill ha också.

Ta det lugnt och vila riktigt ordentligt.
kram Ullis

annette sa...

Du var med på inlägget innan;)
Ingen tävling här ännu så då kan jag undra vad Du gör uppe så tidigt, trodde Du låg och vilade upp Dej inför dagens inköp;)
Blir så glad över att Du är full av inspiration och pysslar trots att Du har så mkt omkring Dej just nu.
Men det är väl så vi fungerar egentligen, har vi det bra men ändå mkt omkring oss så orkar vi ändå med det som vi tycker om att göra.
Nu skall jag inte sitta här längre, solen skiner.

Ha en skön söndag hoppas inköpen går snabbt!

KRAMAR!

annett

annette sa...

Tittade nu på vad det för bild i inlägget innan, det var ju inte Du, för Du är verkligen inte tragikomisk!

KRAMELIKRAM!

annette

Katta sa...

Vad fint du gjort med brädorna, gulligt med nycklar och hjärtan.Känner igen det att man inte får med allt som ska handlas när man är iväg för oss spelar det ingen roll om det är renovering eller mat vi handlar så fattas alltid nåt.Din "lilla fossing" kanske är lite trött efter sommarn bara hoppas den blir bra snart, kram Katta

Hanna sa...

Så fint!
Hanna

hagagården sa...

Å så fina skyltar du gör,så roligt att fö göra om lite hemma det skulle vi också behöva göra framför allt badrummet.
kram
ninni

Märta sa...

Här måste vi göra om i badrummet och det krävs faktiskt rätt mycket energi till alla val man ställs inför. Lycka till med era inköp och renoveringar!
Ha en skön söndag!
Kram! Märta

Anneli sa...

så jättefin skyllt du gjort...
vi ska snart ta itu med hallen nu - inhandla färg först och främst..
kram
annelie

Viola sa...

Så rart de blev..i Spanien är detta ordsrpåk vanligt på bonader: mi casa tu casa...samma som vårat mitt hem är ditt hem, hoppas helgen varit bra, kram