lördag 1 augusti 2009

Släktträff och vänskap

Idag har vi haft en riktigt härlig dag!
Solen har lyst på oss även om vi oroade oss lite när det kom några stänk på oss på väg hem till mina svärföräldrar.
Ja, egentligen är det väl inte så farligt med lite regn...
men
just idag så skulle vi ha en släktträff i trädgården hos svärpäronen och då är det ju skönt om man kan vara ute!
Tre syskon samt deras barn (med respektive) och barnbarn åt gott och hade trevligt tillsammans under dagen.
En av familjerna har vi aldrig träffat förr då de bor i Kanada så det var extra roligt att träffas denna dag.
Våra barn (och säkert flera med dem) var lite nervösa över att tvingas konversera på engelska, men barnen fann varandra jättefort och hade superkul tillsammans!
Vi hade plockat med oss en hel del uteleksaker och spel för att överbygga eventuella blygheter och det funkade perfekt!
Det spelades både grodspel, landbandy, fotboll och kubb:)
Vackert väder, god mat, trevligt sällskap och smarriga efterrätter...
Vad kan man mer önska sig?!!
Vägen hemåt kändes lite lång men hemma väntade en överraskning.

Jag hade nämligen fått ett sms från en vän om att jag måste kolla brevlådan när jag kom hem.
Och däri låg förutom den påse tyg som min vän lovat köpa åt mig även en papperspåse...
innehållande härligt gula kantareller....
Tänk vilka härliga vänner jag har!!!

Så om alla nu fick njuta av de översta bilderna så är denna bild bara till dig Annette!

Kram Annica

9 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken härlig dag ni verkar ha haft. Alltid kul att träffas och umgås. Kul att träffa även sådan som man inte sett tidigare. Hoppas att sonens födelsedag blev bra i går och att ni inte regnade bort alldeles. Så gulligt av Annette. Den påsen med kantareller skulle jag inte tacka nej till
Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

annette sa...

Att Du orkade med att att blogga efter den dagen;)
Underbara bilder, så mkt god mat, här fick vi kanonväder framåt förmiddagen blev nästan varmt i skogen, tror det blir en kanonhöst för svamp syntes redan små "rackare" som växte i mossan, annars brukar det mest vara stigkantareller så här dags.
Jag går tillbaks och njuter lite till av alla vackra bilder.

Kram och ha en bra dag idag när Ni väl återigen skall träffa lite släkt;)

annette

S o F sa...

Kantarelleverans till dörren - här snackar vi VÄNNER alltså... ;) :)

Lät som en perfekt dag, på alla sätt och vis.

Ha det gott!

Anneli sa...

så roligt och härligt...vilken superöverraskning i brevlådan..sånt är ju verkligen uppskattat...
kram
annelie

IKT i min vardag sa...

Vilken rolig dag! Fast jag gissar att ni var rätt trötta sedan. Vilken lycka att finna en påse med skogens guld i brevlådan! Blev det en smarrig kvällsmacka kanske?

Kram Linda

Sorkfröknarna sa...

Du har ju haft en toppen dag. Har insett att vill man ha kantareller får man köpa dom, hitta inte många i skogen.
Christina
www.grandmother.blogg.se

Anonym sa...

Härligt med vänner som överasskar med sådana saker! Förstår att du blev glad.

Tack för den positiva andan hos mig. Krams!

Viola sa...

Vilken härig släktträff ni verkar ha haft och det där kan man kalla vänskappp skogens gula guld som är så åtrovärt..ha en bra vecka som kommer..bara en vecka kvar...hjäpp..kramen

promenader på landet sa...

Mysigt med en dag med nära vänner och god mat! Spännande att få sms om att paket väntar... Kram från Maria