tisdag 4 augusti 2009

Blått och rosa

Igår hade jag tänkt göra ett inlägg men jag var så trött så jag lade mig tidigt (med mina mått mätt) så det bidde inget...
Dagens inlägg kommer kanske inte handla så mycket om ny inredning egentligen eftersom det står lite stilla på den fronten...
eller ja,
egentligen inte - eftersom ganska mycket är i görningen.
(burkar och kanna från Höganäs -Fabriksbutiken i Vingåker, Fågelholk Mio möbler)
Men det går liksom inte att fånga på bild - än.
Igår eftermiddag kom nämligen plattsättningsfirman över för att inspektera och diskutera tvättstugan som nu ska få sig ett lyft.
Vi ska även göra en ny liten duschhörna så det är mycket planering just nu!
Praktiska lösningar och materialval.
Och så det där med inredningen såklart...
Men det är såklart kära besvär:)
Igår var även en god vän, som jag ju lärt känna via bloggandet, över på en kopp kaffe.
Vi satte ute på altanen i blåsten och njöt av mina gardiner som fladdrade i vinden.
Det ser nämligen riktigt mysigt ut:)
Trevligt var det hursom att ha kära A här en stund!
Javisst ja, rubriken i dagens inlägg handlar ju om de två färgerna rosa och blått.
Jag har ju ALDRIG varit särskilt förtjust i rosa, utan blått har mer varit min färg.
Men jag har sakta märkt att det rosa smyger sig in mer och mer i mitt hem...
Historien bakom min avsky mot rosa ligger en bit bakåt i tiden, till min barndoms flickrum som mina föräldrar mot min vilja tapetserade i rosa.
Själv ville jag ha blå blommor på tapeterna!
Men nej då, som äldsta flicka skulle jag ha rosa!!!
Så det blev rosa gardiner, rosa överkast och rosa tapeter...
Och syster min som är tre år yngre HON fick gula tapeter hon!
Fy bubblan så orättvist!
Nu ligger det där ju en massa år bakåt i tiden men det är inte förrän nu det senaste året som jag faktiskt släppt in rosa i mitt liv igen.
Ibland kan jag ju inte motstå att köpa söta saker i rosa kulörer.
Som det söta rosenkortet.
Det var svårt att motstå!
Jag vet inte vad jag ska ha det till och jag vill inte skicka det till någon utan behålla det själv...
Den söta påsen med fjärilar fick vi i gåva av de kanadensiska släktingarna.
Och i den fanns den lönnlövsformade flaskan med maple syryp -lönnsirap, att ätas till pannkakorna.
Men jag vet inte om det faller mig i smaken, det verkar oerhört sött!
Men prova det måste jag såklart!
På altanen vår står mitt lilla reafyndade fågelbad från Coop.
Där i brukar jag lägga några flytljus emellanåt.
Nu hittade jag bara ett som fick samsas med fåglarna.
I rosa...
Det såg lite tomt ut så jag la i lite rosenblad från min nyponros...
Vet inte om det blev så bra men färgglatt blev det iallafall:)
Avslutar dagens inlägg med en av sommarens överraskningar!
Köpte dessa fantastiskt söta blommor för första gången i år och är såååå nöjd!
De har blommat hela tiden sedan de inköpte och blir bara vackrare och vackrare!
Tror nog det blir sådana nästa sommar oxå!
Kram och ta hand om er
Annica

9 kommentarer:

Ofelias Hus sa...

Fina bilder du visar...håller med dig om färgen rosa, jag tyckte länge att rosa kändes som en 80-talsfärg...

Men jag har precis som dig börjat använda mig av rosa igen...

Kram,
Anette

Hanna sa...

Oj så mycket fint du visar.
Hanna

annette sa...

Rosa och blått går ju bra ihop egentligen, men barndomsminnen kan ju "spöka" länge, själv har jag än idag svårt för gult efter en hemsk lejongul täckjacka;)
Visst är det mysigt men Dina gardiner som fladdrar för vinden, ger en känsla av frihet.
Mkt på gång förstår om planeringen för tvättstuga m.m nu börjar ta fart samtidigt som Du skall börja arbeta.
Hoppas öronvärken släppt!!

Ha nu en bra och förhoppningsvis mjuk start på Din första arbetsdag på nya jobbet imorgon!

KRAMAR!

annette

hemmahosanja sa...

Hej Annica, såg att du besökt min blogg idag och blev nyfiken på din. Jättetrevlig....
Jag är en ganska ny bloggare och lär mig eftersom och hittar många tips på andras bloggar. Ibland är det svårt att veta vad man skall lägga upp för inlägg, men jag tror att när andan faller på så blir det bra. Jag tycker att det är roligt att du skriver mycket på din blogg. Många lägger mer upp bilder och korta kommentarer. Jag kommer tillbaka :-) Ha en bra dag
mvh Anja
hemmahosanja.blogspot.com

Anonym sa...

Tack så mycket :-) Roligt att du gillade min tapet. Det gör jag med. Du får kika in sernare när mina möbler kommer..

Krams!

Sorkfröknarna sa...

Jag bara älskar rosa, mitt sovrum består av rosa och vit. Har massor av rosa kläder.
Christina

Ullis/Leva på landet sa...

Har inte heller gillat rosa så mycket, vet egentligen inte varför men kanske för att jag inte var så supertjejig när jag var liten. Börjar också att gilla det mera. Kul med besök. Brukar också ha sådan blomma men i år blev det ingen, men ska också ha till nästa år igen.

Kramar Ullis

Wee Mary sa...

Hej!
Kul med en ny blogg :D
Underligt med rosa för det tycks alltid smita in även om man inte är jätte förtjust i färgen. Jag börjar gilla den mer & mer, gärna åt det riktigt ljusa hållet.

Ha det gott.
/Kram,
Marie

Katta sa...

Blått och rosa har jag alltid gillat men gult däremot har jag svårt för fast ibland ser jag gula saker jag gillar med.Du håller kanske på att komma över ditt trauma mot rosa ;) Låter kul med materialval sån tär så roligt och det finns ju så mycket snyggt. Den lönnlövsflaskan är ju jättefin! Kul med bloggisen på fika med. Ha det bra, kram Katta