fredag 21 augusti 2009

Äntligen fredag!

Visserligen tycker jag att det är SÅ himla kul att vara igång att jobba efter ledigheten men helg tackar man ju inte nej till!
Efter en ganska intensiv vecka (iallafall känns det så i mitt huvud trots att våra elever bara varit i skolan till halv ett om dagarna) så ska det bli skönt att ägna sig åt familjen!
I morse vaknade jag och hade så ruskigt ont i foten.
Jag har inte en aning om vad jag gjort, men kanske har jag dansat balett i sömnen;)
Maken min hävdar att han bitit mig i foten han
Men så lättlurad är jag inte, det finns ju inga bitmärken
*hehe*
Vad helgen har att erbjuda tror jag mig veta.
Jag hoppas hinna pyssla lite.
Skulle vilja sy några till hjärtan...
och så vill jag måla några skyltar.
Ja, om jag hinner alltså,
för högst upp på schemat står saker som att röja undan på bottenvåningen.
Och att handla
Hos oss råder en oreda som kommer bli värre den närmaste tiden.
Köksväggarna är nu målade men det är liksom ingen idé att ställa tillbaka allt på sin ursprungliga plats.
Hantverkare kommer för att påbörja jobbet i tvättstugan på måndag och så ska de sedan fortsätta med vårt kök/vardagsrum efter det.
I det rummet saknas nämligen varendaste liten list och har så gjort sedan vi flyttade in.
Fönster- och dörrfoder, golvlister och taklister ska nu ÄNTLIGEN komma på plats!
Och så ska det fixas nya fönsterbrädor oxå:)

Mitt i ombyggnadsvillervallan kommer de även från en firma och ska installera en luftpump och så har sotaren annonserat att han/hon kommer...
Fullt hus eller?!!
Det är jobbigt att röja undan.
Städa är inte min favoritsysselsättning även om jag jobbade som lokalvårdare i min ungdom:)
Men något som är kul när man röjer är att man hittar saker som man inte sett på länge!
Tavlan ovan är mitt första försök att måla i olja.
Kan väl säga att det tog sin tid vilket kan ses på att skuggorna under äpplet och vasen inte är åt rätt håll.
*fniss*
Ett av mina senaste målningprojekt låg ovanpå en garderob och samlade damm.
Den har legat där länge nu, tavlan som jag kallar "ängel med röda skor"...
Vore kul att få lite inspiration så att jag får den klar!
Återkommer med ett nytt inlägg på lördag eller söndag då jag tänker utlysa en liten jubileumstävling för att fira mina 30000 besökare som passerades för ett tag sedan.
Kram Annica



8 kommentarer:

LillaFlisan sa...

Vilken fin tavla du skapat!

Låter som om ni har det ungefär som vi haft det här hemma i sommar..... Byggarbetsplats!

Trist när man håller på men så kul när det är gjort!

Håller med dig om att det är skönt att få träffa eleverna fast också skönt med helg!

Kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hallojs..ja då var det helg..så skönt..kan tro det är gott för dig som jobbat o desutom träffat massa nya elever o alla de intryck...var helt slut efter dotterns skolmöte..så mycket nytt!!!!

kram Millan ♥

Viola sa...

Då vet du vad du har att göra i helgen..städning är ju inte favosyssselsättningen men ett måste ..här ska vi försöka jaga hantverkare så det mesta är klart när vi flyttar in i november..visst är dt skönt med helg...tycker alltid skolstarten är så tuff, ha det gott, kramen

Ofelias Hus sa...

Åh, vad jobbigt med hantverkare i huset...
Men det kan ju vara värt att ha det lite stökigt när det blir fint sen...

Ja, visst hittar man mycket när man städar och röjer...på gott och ont, hihi...

Kram,
Anette

Katta sa...

Hoppas det inte är hälsporre du fått. Har haft det sen i juni och knappt kunnat gå i sommar ett riktigt elände.Men vad duktig du är att måla! tycker ängeln med röda tofflor är jättesöt.Städjobb som ung hade jag med men inte för att jag gillade att städa det var enbart pengarna jag var ute efter :)Ha en bra helg, kram Katta

Vicki sa...

Har du börjat att jobba denna veckan? Är du lärare?

Sommaren går snabbt men det gör egentligen hela året. Känns inte så länge sedan som man firade in 2009.

Vicki

annette sa...

Jaa, men Annica en fördel nu under en period är ju att städa kan Du lägga ner alla planer på, sedan efteråt så mutar Du J med ngt så hjälper hon så gärna till och röjer. eller!
T kan ju oxå lägga lite krut på annat än att bita Dej i fötterna;)
Hoppas den är bättre idag förresten!
Så kul att det känns så bra på nya jobbet, för det är ju inte bara ett ny arbetsplats utan oxå ett nytt arbetssätt.
Ha nu en skön lördagskväll, koppla av njut innan det blir RIKTIGT rörigt!

KRAMELIKRAM //annette

Ullis/Leva på landet sa...

Det är jobbigt när det är så oordning hemma och det ska fixas här och där, men tänk så du kommer att njuta när det är klart. Dessutom blir det ju ett badrum till. Hoppas att du blir bättre i foten snart och att det bara är något tillfälligt.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis