tisdag 4 augusti 2009

Bloggpaus...eller inte?

Idag är sista dagen på min semester och det känns faktiskt väldigt bra just nu...

Visst har jag viss ångest över att behöva ställa väckarklockan för att orka upp tidigt i morgon bitti

men

iDet ska bli så kul!

Efter 9 trygga år i en och samma kommun, visserligen inte på en och samma skola, har jag nu sagt upp mig för att gå vidare i livet.

Lite läskigt är det allt, men mest roligt och spännande!

Nya elever och nya kollegor.

Och ett helt nytt arbetssätt:)



Här hemma har jag inte gjort särskilt mycket idag.

Lagat lite mat till mig och barnen.

Tvättat lite kläder.

Och funderat en massa på den "nya tvättstugan" med den nya duschhörnan.

Det ska bli så kul när vi äntligen drar igång jobbet.

Byggfirma, plattsättare och elektriker är med på tåget...


Kakel är bestämt (vitt såklart) men klinkret grunnar jag ännu på....

Vill ha något som bryter av men utan att det blir för mycket så man tröttnar på det fort!

(och jag tror jag vet vad jag vill ha:) Det är väl bra?!)


När vi gjorde stora badrummet strax efter att vi flyttade in här i huset för fyra och ett halvt år sedan blev ju allt lite panikartat så det var tvunget att tas snabba beslut.

Det blev blått och vitt eftersom det känns lite klassiskt för badrum.

Idag är jag inte i samma beslutspress utan har tänkt till ett tag.


Vad gäller badrumsinredningen i duschhörnan är jag inte säker än.

Har inte hunnit kolla runt så mycket .

Men det faller väl på plats det med, när jag sett det färdiga resultatet.


Som sagt...


I morgon är semestern slut
Och jag ska glatt slå upp mina gröna i morgon när klockan slår,


dra på mig min jeanskjol, min nytvättade turkosa tunika och mina turkos/vita pumaskor


och ta hoppsasteg till nya jobbet:)


Men när jag kommer hem är jag nog så trött, så trött så av alla nya intryck och av att ha gått upp så tidigt...så det blir kanske en bloggpaus här hos mig.


Men ingenting är säkert...


Vi ses när vi ses - Vi hörs när vi hörs!


Kram Annica

14 kommentarer:

Cc sa...

Lycka till med det nya och hoppas att du kommer tillbaka snart om du beslutar dig för paus. Kram

Design i tid och rum sa...

Hej! tack för titten hos mig,jag mår bara bra, och har två veckor kvar tills jag börjar jobba. Jag är själv nybörjare där så jag förstor dig fulständigt hur det känns.
Men men det kommer att gå bra för oss...eller hur?
jag och min man håller på att måla vårt uterum i... gissa färg?..hi hi vit. Så nu ä det lite jobbigt här.Bilder ska jag visa i en av mina närmaste inlägg.
Nu vill jag passa på och önska dig en underbar dag imorgon i dina turkos- vita skor( så snyggt) kram Dadda

Nettan sa...

Du ska se att allt blir bra med det nya jobbet, låt det bara ta sin tid.
Stressa inte ;)
Ta en paus, men inte för alltid !?

Kram Nettan

faster atta sa...

Grattis till nytt jobb!! Så spännande!
Ibland behöver man vidga sina vyer lite, jag hoppas att du kommer att trivas på det nya stället!

Lönnen 13 sa...

Vad kul med ett nytt jobb, blir nog roligt med lite nya ansikten och annat arbetssätt.
Ska bli spännande att få se din tvättstuga sedan.
Kram Anneli

Åsa sa...

Hoppas dina första arbetsdagar varit bra! Det är väl alltid pirrigt med nått nytt!? Jag börjar jobba igen på måndag på mitt vanliga (tråkiga) jobb...//Kram Åsa

Stämningsfullt sa...

Hej!
Hoppas att allt går bra på nya jobbet :)
Kram!

Levindas Värld sa...

Hej!

Tack för kommentaren hos mig :)

Hoppas det gått bra att kliva upp till väckarklockan dessa dagar och att du haft roliga dagar på det nya jobbet!

För mig startar jobbet nästa måndag vilket ju är snart...men jag ska försöka att njuta ordentligt av de få dagar som är kvar av semestern :)

Inget kan ju vara för evigt, så ej heller en semester även fast man önskar det rät innerligt just nu :)

Ha det gott!

NICOLINAS BONING sa...

Hoppas att du har haft en toppendag med MASSOR med nya intryck en hel hög med inspiration:-)

Det ska bli spännande att följa ert nya projekt i bild och ord...ja efter den ev bloggpausen alltså.

Kramar Birgitta

plingan sa...

Åh vad det är roligt att upptäcka nya bloggar! Har kikat igenom några av dina inlägg och blir riktigt inspirerad.
Hoppas du har det bra på nya jobbet och att du får en skön helg!

Kram Pernilla

Cc sa...

Visst är det skamm på torra land om man måste vara instängd i detta fina väder, fast luftkon. är nog att föredra dessa dagar. KRam

promenader på landet sa...

Lycka till med nya jobbet förstår att det både är roligt och pirrigt! Stor kram från Maria

Anneli sa...

spännande med nytt jobbb...man behöver gå vidare iibland eller bara byta arbetsplats, brukar vara stimulerande...lycka till
kram
annelie

Tjohalia sa...

Vad roligt, lycka till på ditt nya jobb! Kram Sandra