torsdag 27 augusti 2009

Hej i röran:)

Måste bara börja med att be om ursäkt för att jag inte tittat in till er som kommenterat. Vet att det kan verka lite ohyfsat men oj så upptagen jag varit!
Jobbet är roligt men åh så intensivt såhär i början!
Jag vet inte vilka som är tröttast när skoldagen är slut, jag -eller eleverna...
Och arbetet tar ju inte slut när man kommer hem heller...
då ska familjens egna barn tas om hand och så blir det förstås en del fix med renoveringen förstås...
Ja, vi har ju hantverkare här som gör det mesta men lite småfix måste ju göras.
Igår kväll åkte vi tex in och köpte handdukstork och spotlights till duschen.
I några dagar har huset varit fullt av hantverkare.
Elektrikern har nu fått elen på plats och rörmokaren har gjort avlopp och dragit rör.

Snickaren har gett upp jobbet i tvättstugan tillfälligt och håller istället på och sätter upp alla lister, foder och socklar som fattats i vårt kök i fyra år:)
Nya fönsterbrädor håller de på att fixa oxå!
Fint som attan blir det!
Det ska förstås målas men det gör jag själv!
Sedan är det bara att piffa till i fönstret där jag ju inte haft några fönsterbrädor och alltså aldrig kunnat ställa några blommor...
Dags för några inköp kanske?!

Altandörren har äntligen blivit med foder!
Och i taket ser ni att snickarn börjat klä in vår fula balk med gips!
När jag kom hem för några dagar sedan satte jag mig nästan och grät när jag såg det fula spektaklet som hamnat under vårt ena köksfönster.
Vi har valt att installera en luftpump för att dra ner lite på energikostnaderna.
Maken och installatören sa att den skulle vara liten och smälta in lika bra som elementet som satt här innan.
Men fy f-n så ful den är!
Jag har inte förlikat mig med den och kommer nog att svårt med det ett bra tag framöver!
Jag sa tom till maken att jag hellre gav mig ut och pantade burkar för 80000 kronor om året för att slippa se eländet än hade den kvar!
Här hoppas jag att det kommer upp foder och lister imorgon.
Väggen tapetserade maken och jag med renoveringstapet i veckan och igår målades det första lagret.



Ja, ni ser ju hur vi har det...

Saker både högt och lågt.
Och definitivt inte där de ska vara...
Soffan på högkant och matbordet belamrat så det inte går att äta mat där.
Tur man har altanen och att vädret varit ok!
Kram på er
Annica

9 kommentarer:

Vero sa...

Spelar ingen roll att man har det lite rörigt, bara man VET att det blir klart snart... säger hon som väntat i 5 år snart. Suck!

Ha det gott!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hihi..sger väl som ovan...har ju med väntat snART 5 ÅR..O ALDRIG BLIR DET KLART!
så vackert er matalsplats är..fint ljus med!!trots röra!
Förstår du är trött...det tar enormt på krafterna att renovera o bygga om!

Trevlig Helg ♥ Kram Millan

Elzie sa...

Kommer att bli jättefint. Tycker det är det redan, men jag bor ju inte i kaoset, haha.
Ja du, de där luftvärmepumparna är inte roliga. Du fick din i köket, vi har vår i vardagsrummet!! Ingen höjdare, men till slut vänjer man sig vid eländet.
Hoppas ni får en bra helg.
Kram Elzie

Katta sa...

Förstår att du är trött efter jobbet för det är ju en hel del jobb med att ha barn och familj med.Och även om ni har hantverkare som gör en del så kan det vara jobbigt under tiden ändå. Men håll ut för en dag är det ju klart och ni kommer att få det jättefint, ser jättefint ut vid matplatsen! Förstår faktisk att du blev ledsen på den fula grunken under fönstret men sånt där förstår helt enkelt inte män, men jag tror du löser det på nåt sätt med nåt snyggt framför. Ha en bra helg, kram Katta

Viola sa...

Vad mkt ni har på gång samtidigt...jobbigt att bo i när det sker men tänk så fint ni kommer att få...har precis varit ute på gården och tagit mått...om två månader börjar vår stora renoveringen...blir lite svettig när jag tänker på allt som ska fixas till, ha en skön helg med de dina...och den dära som ser ut som f-n..förstår att du inte tyckte att den smälte in men i mansvärlden gör den väl det kan jag tro...:) kramen

annette sa...

Måste vara urjobbigt att bo när det är så väldigt mky på gång i huset, blir ju inte direkt någon avkoppling att komma hem, men snart så kommer det att bli så fint, den där luftpumpen ser ju inte kul ut, men Du får nog förlika Dej med den, tänk vad penagr Ni kommer att spara på sikt, dom kan Ni använda för något roligare än att förse elbolaget med en massa pengar!

Försök att koppla av lite i helgen!

Loppis kanske en stund piggar upp tillvaron;)

Varma Kramar!

annette

S o F sa...

Jag vet inte om det gäller försäljare för luftvärmepumpar specifikt, men när det gäller hur det kommer att se ut (och låta) inredningsmässigt i huset, så har de ju ingen koll alls, måste jag säga.

Den mannen som vi var i kontakt med sa att: Jo visst den går bra att ha i vardagsrummet, de är så "snygga" nu för tiden och de låter ju nästan ingenting.
Nähä!
Det var en jä..a tur att vi satte upp vår nere på källarplanet för den hade ju sett helt vansinnig ut i vardagsrummet och förstört hela intrycket - Gud så fult det hade blivit, och så himla tyst är den inte heller. Så den hade verkligen STÖRT mig på flera sätt.
Nä, de har NOLL koll!

Jag förstår att du retar dig på din där i köket, jag hade varit vansinnig om en sådan hade varit uppsatt så, när jag kom hem.
Den hade de nog fått plocka ner igen, faktiskt (om den inte går att "trolla bort" i nån snygg hylla eller nåt).

Så härligt det ska bli när allt är klart - kan jag tänka.

Trevlig Helg!

Lallis - liv och leverne sa...

Det kommer att bli kanon:)
KRam Lallis

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul att se vad som händer hemma hos er. Det är ju inte bara på ett ställe som det pysslas och donas. En tvättstuga kan aldrig bli för stor. Tycker att min är för lite jag också.

Ha en bra helg!
Kram Ullis