lördag 15 augusti 2009

Efter min tuffa arbetsvecka vore det väl skönt att få sova ut kan man ju tycka!
Men med idrottande barn är det inte så lätt alltid...
Här ringde klockan redan vid halv sju i morse.
Efter dusch och en kopp te vaknade jag till tillräckligt för att åka med och titta på äldste sonen som i solens sken lirade fotbollsmatch:)
Jag hade såklart kameran med mig och plåtade en hel del.
Efter en snabbtur in till stan, för att konstatera att det är lönlöst att beställa nya glasögon till sonen då alla optiker tydligen har stängt på lördagar, åkte vi hem för att bara ta det lugnt.
Nog för att vi har massor att pyssla med men ibland bara måste man ta det lugnt!
På vår övervåning råder nu en total oreda...
Kläder både högt och lågt.
För som jag nämnde i gårdagens inlägg så har här hänt lite grejer medan jag varit borta.
Min äkta hälft och min svärfar har varit duktiga och röjt ur hela tvättstugan och klädkammaren.

Rummen ser helt enormt stora ut nu när de är nästan tomma!

Ja, jag skriver nästan...
för tvättmaskin, varmvattenberedare och såklart en massa tvätt finns kvar än så länge.

Men snart så...
Då ramlar de in hela bunten.
Snickare, plattsättare, elektriker och rörmokare.
Vitt kakel på väggarna i båda utrymmena är det tänkt.
På golvet två olika golvplattor.
Ja ni får se senare vad jag valt...
Jag bara längtar efter att vi kör igång spektaklet!
Ha en härlig söndag
Kram Annica

11 kommentarer:

Cc sa...

Ja du med idrottande barn finns nog ingen sovmorgon, det känner jag igen. Oj, vilket hästjobb ni har gjort och håller på med. Vad spännande. Hoppas du får sovmorgon i morgon då. KRam

Ullis/Leva på landet sa...

Nu har ni massor att göra framför er men så kul att få det klart. Det är ju egentligen ganska kul att börja jobba, men det tar ju alltid emot till en början.

Kramar Ullis

Nettan sa...

Jadu, idrottande barn har jag inte längre, men stå i kiosken fick jag minsann göra iallafall =(.

Ska bli spännande att följa förvandlingen av din tvättstuga, avis jag blir nu ;)

Kram Nettan

Living by Milla sa...

Hej vännen!
Oj, vilket projekt ni har framför er, kul! Ser fram emot resultatet sen.

Ha en skön söndag!
kramis Camilla

Katta sa...

Har förstått att det är rätt körigt med fotbollsspelande barn, mina gillar inte bollspel som tur är för mej men de gillar ju annat förståss.Vad roligt att få fixa tvättstugan. Vi som bor i lägenhet har ju allt i samma och ibland blir det rätt tröttsamt. Är det fontänen på Norra bantorget du har på bild i förra inlägget?. Kram Katta

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Höärliga bilder trots oredan...inte bara jag som har det så alltså:) fast jag renoverat ju inte ens;))
härligt att få ny tvättsdtuga..skulle jag sååååå behöva...den sammsas med vår grovingång...idiotiskt!!!!
min rentvätt bland skitifga skor ytterkläder, sopor, hundmat, allmän förvaring, uteleksaker, lite verktyg!!!Ja det mesta hamnar på min tvättbänk...fast hjag gjort klart för alla att här sks BARA tvätt vara..men icke!!

sitter foerfarande i pyjamas...kl 13.00..gott...men nästa helg har vi fullt av idrott..sen är det inget stopp förran till jul;)))

ha dety gott

kramelikram Millan♥

annette sa...

Hoppas Du fick sova lite längre idag, så bra att "dom" gjort lite nyttigt när Du var borta och blev ännu klokare än Du redan är.
Skönt att det är på gång även om jag förstår att det blir lite rörigt under tiden, men sedan blir det ju så bra!!

Hoppas Du har en skön söndag!

KRAMAR!

annette

Viola sa...

SÅ härligt det låter med allt det fina som du kommer att få...en vacker tvättstuga gör ju det hela mycket roligare...tvätta går välan an men stryka...inte min favoritsysselsättning..här har man massor av tankar i hjärnkontoret..mkt som ska planeras och så måste det jagas hantverkare till hösten, ha det bra i morgon...då ska vi ta emot alla våra elever..:) kramen

Vardagstugg sa...

Kommer säkert att bli superfint då det blir klart! =)

Annelie

promenader på landet sa...

Hoppas du fick en sovmorgon i helgen i alla fall! Kram Maria

Cc sa...

Vad skönt att jag inte var ensamm att tycka det. Hoppas att ni haft en skön helg. Kram