söndag 16 augusti 2009

Lite kärlek är väl aldrig fel?!;)

När Panduro rear ut saker kan man göra riktiga fynd!
Själv tokfyndade jag när dessa ljuvligt söta burkar såldes ut för 30 kronor setet.
(tre burkar i olika storlek)
Tio (!) set blev det...
Och de allra minsta passar alldeles utmärkt på köksbänken med olika tesorter i.
Varje burk har fått en tag med tesorten skriven med svart penna så jag vet vad jag har i burkarna.
Kärlek står det på en av burkarna där jag förvarar en av de fyra favoriter jag har just nu.
Självklart drickes det varma teet i favoritkoppen som inhandlades på IKEA för en femma!
Idag har vi rensat kläder som vuxits ur av barnen.
Jag har lyckats rensa ut lite från min garderob oxå...
Två hela sopsäckar blev det sammanlagt.
Så jag känner mig riktigt duktig!

Huj vad det blåst här idag...!
Kändes riktigt blåsigt och höstigt...
Usch och fy!
Tur då att man har en massa härliga bilder från både Gotland och Italien så att man kunde få njuta av bildbevis till sommarens minnen!
När jag ju nämnde Gotland måste jag ju visa sommarens fulaste shopping...
Valet av färg på den lilla praktiska radion är som ni förstår inte mitt!
Men modellen är söt och den funkar bra!
Och någon gång måste ju även maken få känna att han bestämmer
*ler*
Ljusstaken i marmor är även den ifrån Gotland men den har vi inte köpt själva utan fått i gåva från Gotlands kommun där vi ju vigdes:)
Den är söt:)

I morgon är det jobbdags igen och det ser jag fram emot.
Inte för att jag ogillar helger eller så men det ska bli så spännande att börja nya jobbet!
Ja, jag har ju börjat där men ännu inte träffat mina elever...
De kommer på tisdag.
För min egen familj börjar skolan redan i morgon.
Tänk att jag har tre skolbarn i år!!
MellanJ börjar i första klass och ser fram emot att få lära sig läsa:)
Räkna kan han ju redan*ler*
Sköt om er vänner
Kram Annica

10 kommentarer:

Vita hjärtan sa...

Åh, vilka söta och praktiska burkar du fyndat....! Här har vi nästan blåst bort också....en konstig sommar.

Ha en bra vecka!
Kram Annemari

Ullis/Leva på landet sa...

Stor shoppat ser jag. Men vem kan motstå de söta burkarna till det priset. Så härliga bilder från Gotland du visar. Nu blir det sängen så jag orkar upp i morgon.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Cc sa...

Undras om det finns i vår lilla Panduro butik, nej det betvivlar jag. Det var jätte söta. Själv så är det första året som jag inte har barn i skolan, de är klara med det. KRam

faster atta sa...

Älskr de burkarna, finns de på panduro nu??

Viola sa...

Burkarna var verkligen rara...då säger jag lycka´till imorgon istället...våran upptakt var jättehärlig med clownunderhållning...uppskattat av både stora och små.. kramen

Vecka - Vecka sa...

Vilka fina burkar! Gotland har jag varit till en gång, men det är rätt länge sen. Skulle gärna åka dit igen.

ha en skön fortsättning på veckan!

Kram,Lotta

Södralycke sa...

Vilket burkfynd!! Teburkar kan man aldrig få för många av :)

Fick en sådan radio av maken i fördelsedagspresent (fast svart) älskar den och använder den flitigt!!

Hoppas du får en skön vecka, kram Johanna

Anneli sa...

den är väl inte ful...den är urläcker, en sån vill jag ha fast i vit som ska stå i vårat kök***
ska inskaffa en sån....
jättesöta burkar men namnlappen till***
kram
annelie

Anonym sa...

Vilka fina burkar du har köpt dig. Praktiskt att ha hemma och fina är dem ju också.

Kram L-F

annette sa...

Nya fynd, Du är bra på det!
Måste vara spännande både för Dej och Dina barn i höst, börja ettan är ju stort, dottern i ny skola och Du i ny skola med nya elever.
Mkt att samtala om på kvällarna kan jag tänka!

Kram