söndag 2 augusti 2009

Händelserik tid...

För tredje dagen i rad har det varit full rulle på "kalasandet"...
I fredags kalas för sonen som blev 11.
Igår stort släktkalas hos svärpäronen.
Och idag har vi haft våra släktingar från Kanada på besök här hos oss.
De har liksom oss fyra barn
(som alla börjar på bokstaven J dessutom...precis som våra barn gör)
så det har rådit full aktivitet här hela dagen.
Det har busats och spelats spel och hoppats på studsmattor:)
Tänk vilken energi de har!!!
Vi vuxna fick sitta i lugn och ro och ha det skönt på altanen.
Efter att mat och fika intagits föreslog vi en promenad nedåt vattnet.
Deras barn har nämligen aldrig sett havet och det kan vi ju erbjuda här:) även om det nu bara är en vik av Östersjön...
They really liked it
och tyckte att vågorna som slog in mot stranden var jättestora:)
Efter tre händelserika dagar är jag nu sååå trött så jag tror det blir en tidig kväll...
Men först ska jag ta mig en smörgås med härligt gula smörstekta kantareller och bara njuuuuuta!
Kram på er
Annica

10 kommentarer:

Elzie sa...

Här har det festats ordentligt ska jag säga. Kul samtidigt som man blir rejält trött. Och den där energin som ungar har skulle jag gärna ha. Åtminstone 1/10 av den kanske!!
Åt också kantareller igår fast vi hade det till gös. Inte dumt det heller.
Ha en riktigt skön måndag.
Kram Elzie

Katta sa...

Ni bara kalasar, och kalasar och det gör ni rätt i :) Lustigt att alla barnens namn börjar på J med. Den blommiga burken måste ju inte stå i köket man kanske kan ha sybehör i den i pysselrummet eller nåt, bommul i badrummet kanske? Kan verkligen rekomendera Mulle Meck lekplatsen då ni är i stan nån gång. Ha enbra dag, kram Katta

Viola sa...

Älskar när du gör dina naturcollage..så vackert från vår vik..antar det är Bråviken..här har det varit full rulle förstår jag..kan bli lite intensivt ibland..hoppas du är pigger idag då..och vad roligt med nytt jobb! Ha det gott, kram

A home far away sa...

Oj vilket kalasande, härligt

Kram Gunilla i Singapore

Hanna sa...

Så vackra naturbilder.
Hanna

faster atta sa...

Åhh, du har verkligen haft fullt upp!! Njut av din kantarellmacka, visst är det ljuvligt gott!!

LillaFlisan sa...

Hejsan Annica!

Så goda kantarellerna ser ut.

Hoppas att du passar på att njuta av de sista lediga dagarna för snart brakar höstterminen igång igen....

Suck! Vart tar sommaren vägen varje år. Jag hinner liksom aldrig riktigt med innan det är dags att börja jobba igen....

Kram

Flisan

Cc sa...

Fiins det något somrigare en smörstekta kantareller. Jag har även funderat på hur det blir om jag skall börja praktisera om jag kommer hinna med bloggningen. Skall försöka har ju blivigt en vana, men man vet ju inte. KRam

Södralycke sa...

åååå vad gott med kantareller!!!
Nu blev jag avis :)

Ha en skön vecka, kram Johanna

Anonym sa...

Härligt med tidiga kvällar ibland.. Ser gott ut med kantareller men jag har aldrig testat.

Krams!