måndag 24 augusti 2009

Välkomna in i mitt luxuösa badrum

*fniss*
Nä, så vidare lyxigt har det inte blivit än men nu är bygget iallafall igång...


I morse vid sjutaget kom de hit från byggfirman och påbörjade arbetet.
Och när jag kom hem från jobbet hade rummet bytt skepnad ( i mina ögon) helt och hållet.
En bit av en vägg var nerplockad och en ny vägg var uppe.
Här ovan ser ni att det blivit ett dörrhål in till det som ska bli vårt duschutrymme.
Ni anar väl hur snyggt det kommer bli när det är klart?!!

Här ser ni hela den del av rummet som tidigare var en klädkammare.
Det hängande taket är nu borta och ska ersättas av ett nytt som ligger i våg:)


I den öppna delen ska det in nya förvaring i form av garderober och hyllor.

Det känns jättestort just nu men när väl alla garderober, bänkskivor, diskho, tvättmaskin och torktumlare är på plats så känns det väl för litet.
*ler*

Nu en bild på dagens snyggaste detalj...
Vad tycks?
Läckert när det hänger sådär från taket;)


Du har väl inte missat min tävling förresten?!
Om du vill vara med och tävla skriver du en kommentar till gårdagens inlägg.
Klicka bara på länken nedan så kommer du direkt till min lilla tävling:)


Ha det gott!
Kram Annica

6 kommentarer:

annette sa...

Du måste ha tumme med byygarna Du, dom kom på utsatt dag och tidigt på morgonen, tycker man hör så mkt annat om en del hantverkare.
Så kul att följa ombyggnaden på bloggen, ser ju jättestort ut, kommer nog att bli enormt bra när det blir färdigt med tak i "våg" och allting!
Spännande att komma hem nu varje dag förstår jag och se vad som hänt.

Ha en bra fortsättning på veckan!

KRAMAR!

annette

Elzie sa...

Ja, ska man jämföra med vårt badrum så är ert stort som en slottssal, hihi. Ska bli spännande att följa arbetet.
Hoppas du får en bra dag.
Kram Elzie

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Oj vad ni fixar o grejasar!!!

Kommer att bli kanoooon!! Vill med ta tag i vårt badrum däruppe!!!
Behövs ju 2...helt klart!!!
kraaam

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det kan ju ibland vara svårt att föreställa sig hur det blir när det blir färdigt... Men jag tycker det ser ut som gott om utrymme... så det kommer säkert att bli jättefint!
Kram
MArie
Och nu måste jag ju in och tävla också...

Anneli sa...

det kommer att bli så super...ska bli spännande att se sen...
kram
annelie

lottens vita och gröna sa...

hallå annica!

vilken känsla det är att komma hem när nån anna jobbat på, guuuuuu vilka härliga utrymmen!

varmkram lotten