söndag 9 augusti 2009

Vilken helg!

Solen har strålat på oss ett bra tag och det känns ju hur ljuvligt som helst trots att jag "varit instängd" på jobbet i tre dagar.
Fullt upp har det varit på jobbet.
Mycket nytt.
Nya människor, nya lokaler och så en hel del nytt material att läsa in sig i.
Superkul!
(men visst har det varit tufft - jag har somnat i soffan två dagar...*fniss*)

Kommande vecka blir minst lika tuff då jag ska på kurs fyra dagar...
Gissa vem som kommer somna ovaggad om kvällarna?!
*ler*

Bäst att vila upp sig då kanske någon tycker men nejdå här vilas det inte särskilt mycket...
Gårdagen ägnades åt att åka till den för i år näst största händelsen för mig.
Madonnas konsert...
(för den som undrar är den största händelsen såklart att jag och min älskade T tog steget och gifte oss exakt på dagen 16 år efter att vi förlovade oss:)

Madonna är min stora idol och har så varit sedan jag hörde henne första gången.
Jag var då bara 11 år om jag inte minns fel och på önskelistan varje år efter det stod hennes senaste album!
För mig är Madonna en oerhört duktig artist som lyckats med det hon företar sig.
Hon är inte världsbäst på att vare sig sjunga, dansa eller agera men är en riktigt smart tjej som lyckats ändå.
Hon är ju en enormt driven affärskvinna till på köpet...

1990 missade jag henne och hennes "blond ambition tour" så jag är riktigt riktigt glad att jag kom iväg denna gång för att se och höra henne live!
En stor händelse!
Snacka om energi den kvinnan har!
Själv fick jag massor bara av att titta på henne...
Men efter att ha åkt bil "hela natten" och kommit hem först fyra i morse så är jag allt lite trött idag iallafall;)
*fniss*

Efter att ha hämtat barnen som tillbringat natten hos min bror med sambo så har vi iallafall hunnit med lite saker inför veckan som kommer.

Matshopping på ICA Maxi stod högt upp på listan då det börjat eka i både kyl och frys vid det här laget...
Och så har vi varit iväg en sväng till byggvaruhandeln oxå.
Var ju tvungen att titta lite till på olika varianter av golvplattor till vår tvättstuga och dusch.
Sedan tidigare har jag bestämt mig för vitt kakel på väggarna.
Färgskalan på golvet är väl oxå givet men då det finns en uppsjö av plattor i olika nyanser och storlek så det måste ju tas fram lite olika varianter och klämma och känna;)
Lånade hem några olika plattor från K-rauta och Bauhaus.
Egentligen hade vi bara tänkt kolla på Bauhaus men de var så otroligt nonchalanta och icke-serviceminded så vi blir arga bara vi tänker på det!
Skittrist!!!
En stor del av min hjärna arbetar som ni förstår med att tänka på det nya jobbet och på inredningstankarna kring tvätt- och duschrum.
Så mycket annat hinns inte med.
Jo förresten...
Jag har ju köpt ramar till några av fotona jag framkallade häromdagen.
Dem måste jag ju klura ut var jag ska sätta dem!
Kram och ha en härlig vecka!
Annica
PS. Härligt härligt, Bajen vann mot Djurgården:)

12 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hellojs...gissa om jag är sååååå avis på dig!!! Ville ju med vart där...o vi som har såååå nära!!!
Brorsans tjej är där just nu!!!Lyckost...missade ju både henne o mina stor favvosar u2!!
Känns surt!!!!men men....

ha en fin jobb vecka!!!
Kramelikram Millan ♥

annette sa...

Hallå! Så bra att konserten var sååååååååååå bra!
Tuuft att åke hem efter kan jag tänka, men Du har ju haft energi under dagen ändå förstår jag, (ont krut förgås inte lätt).
Knepigt att välja golvmaterial förstår jag, tråkigt med Bauhaus, har varit där någon gång och då har dom varit väldigt trevliga.
Kommer att tänka på Dej under veckan, förstår att det blir tufft, men oxå spännande;)
Ha det så jäääääätebra!

Kraaaaaaaaaaaaaam// annette

Cc sa...

Vilken utflyckt du har varit på, härligt. Ja du har fullt upp hör jag. Kram

Anneli sa...

härlig konsert kan jag tro***

ja visst är det tråkigt när man blir bemött så där, jag går trotsigt ut ur affären och söker upp en annan, vi råkade oxå ut för det när vi skulle anlita hantverkare till vårat badrum

så spännande med nya jobbet och lära sig nya saker...

kram
annelie

Svenska inredningsbloggar sa...

Hallå där!

Vilken nice helg ni har haft!
Jag har också dåliga erfarenheter av Bauhaus, bojkottar dem totalt och handlar bara på K-rauta. Där vet dem vad service är.
Önskar dig också en fin vecka!

kram Camilla

marita blücher sa...

Hej Annica,
Tusen tack för din rara semesterhälsning hos mig ! Måste ha varit en fantastisk upplevelse att se Madonna live, kan fortfarande minnas känslan att befinna sig mitt i publikhavet när jag såg U2 (för sisådär 20 år sedan - himmel vad tiden går).
Ha det så gott tills vi hörs igen.
Kram/Marita

Södralycke sa...

Vad kul att se Madonna!! Håller med om att den kvinnan är fantastisk, tänk att hon hållt sig på topp sedan början av 80-talet, alltid lika aktuell!

Så spännade med ett nytt renoveringsprojekt, snygga plattor!

Hoppas du får en skön vecka, kram Johanna

Hanna sa...

Vilken utflykt.
Hanna

faster atta sa...

Jag är ingen stor Madonna fantast, men jag hade gärna varit där endå! Hennes tidiga låtar hör till mina favortiter.....
Härligt att det är bra på jobbet för dig, hoppas att det fortsätter i samma anda!

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul att få gå på Madonn. Vilken upplevelse. Spelar inte så stor roll hur konserten är egentligen. Låter som om du får ett bra år fast det är mycket att göra. Vi ska ut och leka i skogen på fredag när vi börjar så det kan väl vara lagom.

Kram Ullis

Vicki sa...

Har du precis börjat jobba efter semestern eftersom det är mycket nu eller du har börjat nytt jobb?

Var du och såg Madonnas konsert i Göteborg eller Köpenhamn?

Vicki

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så härligt att du kom iväg på Madonnas konsert! Det är ju inte varje dag hon är i Sverige!

Ha en bra helg!

Kram
Marie