lördag 29 augusti 2009

Jag ÄLSKAR loppis!

Åh, jag bara älskar loppis!
Att få köpa gamla saker med själ för en liten penning är verkligen något som gör mig glad!
Idag (och i morgon med för den delen) bjuder Svintuna kvarn sin årliga marknad.
Och jag som var där förra året och fyndade massor, kunde såklart inte hålla mig därifrån i år heller.
Dotra, MellanJ och jag gick ner, njöt av solskenet och shoppade loss;)

Marknaden erbjuder samma utbud som de flesta andra marknader.
Lite krimskrams, godisstånd, brända mandlar, smycken, kläder och tupperware i ett enda mischmasch.
Och så lite loppis förstås!
Och det är ju därför jag är där...
*ler*
Dotra brås på mig och uppskattar att titta på loppisstånden medan sonen mest är ute efter lite godis och att lyssna på musiken som spelas.


Förra årets marknad var en lyckosam shoppinghelg för mig.
Även i år blev det en hel del saker som jag släpade hem.



Äntligen fick jag tag i en gammal tvättbräda som visserligen kostade en slant men inte en förmögenhet!
Den blev dagens dyraste inköp, men det är den definitivt värd!
Älskar patinan!
Sliten och vindpinad.
Jättevacker helt enkelt!

Hyllan ovanför blev ett riktigt fynd för blott en tia!
Den ska såklart få sig en omgång med pensel och färg!


Till min stora lycka lyckades jag komma över ett sådant fat som jag jagat på loppisar ett bra tag nu!

Äntligen!!!

som jag jagat...

Längst in i en bod där det mest stod möbler fann jag det när jag stod och dividerade med en äldre herre som ville sälja mig en byrå(... som jag sedan inte köpte då priset inte var rätt)


Och jag hann inte mer än komma ut ur boden så hittade jag inte mindre än fyra brickor till som fick följa med mig hem...

10 kronor styck ville de ha och det är väl inte så farligt!:)

Lite olika glassaker blev det oxå.


Jag tycker aldrig jag har den perfekta vasen till de blommor jag vill sätta i vas.
Så idag fick två olika typer av vas följa med hem.
Den lila/plommonfärgade tyckte jag var så söt i sin enkelhet.
Flaskan fastnade både jag och dottern för.
De kostade 10 resp 5 kronor.
De små lerkrusen fick sonen min av försäljaren när jag betalade:)
Då blev han glad, min MellanJ!
I bakgrunden ser ni de två nya getingfällorna som jag idag handlade på Indiska.
(ja, jag har även hunnit en sväng till Nyköping idag nämligen)
Rea såklart nu när sommaren nästan är över.
Halva priset på reapriset gav en prislapp på 7,50!

Två glasfat fick följa med hem från marknaden.
Tänkte mig dem som tvålkoppar i mitt nya badrum:)
Ja, än är det ju inte klart men så småningom så...


Den glasvas ni såg på bild för ett tag sedan gav jag oxå en tia för.
Jag fastnade för det söta blommönstret!
Blir nog jättesöt med en enkel blomma i!

Dagens näst dyraste sak blev denna spegel som var märkt 40 kronor.
Eftersom jag handlade så mycket på ett och samma ställe fick jag 100 kronor som enhetspris och då ingick både spegel, alla 5 brickorna och några saker till så jag känner mig riktigt nöjd!


Mot slutet av dagens shopping sprang jag på denna lilla tavla.
Det var egentligen ramen jag var ute efter men bilden är så söt så den kommer jag behålla!


Även denna tavla blev jag intresserad av pga ramen.
Men när jag vände på tavlan för att se hur ramen såg ut baktill hittade jag denna härliga text.
Tjejen/damen/kvinnan som målat tavlan heter Julia och har gett den i present till sig själv...

Och jag förstår henne!
Denna lilla humla som kanske kommer från Kumla är ljuvligt söt!

Hoppas ni haft en riktigt härlig lördag!
Kram Annica
PS. Har du ännu inte lämnat en kommentar i min utlottning så är det inte försent! Tävlingen avslutas ikväll/natt då denna dag slår över till nästa!Klicka på länken om du vill ha chansen på en liten vinst:) Mitt liv - Mina drömmar

5 kommentarer:

Elzie sa...

Så mycket fina saker du fått tag i. Jag gillar också den stora brickan. Hade gärna fått följa med mig hem också, hihi.
Hoppas du får en skön kväll.
Kram Elzie

Cc sa...

Oj vad du har fyndat på loppis, sprang senast för någon vecka sedan de hade 50% ändå följde inget med hem. Så nu börjar jag ha lite abstinens. Hoppas du får en fortsatt mysig helg. KRam

annette sa...

Det var väl en jäkla tur att Du hann med Ditt efterlängtade loppisbesök, och tur Du hade bärhjälp med Dej för Du hittade ju massor av saker och till verkligt härliga priser.
Känns som om Du överlever en vecka till i renoveringsröran efter att Du fått göra dessa fynd idag;)

Ha nu en skön lördagskväll!

KRAMELIKRAM //annette

Ullis/Leva på landet sa...

Men så mycket saker du har hittat. Det var många fynd på en gång. En stor bricka behöver jag också, men den ska vara jäääääte stor för annars får jag inte plats med det jag tänkt.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Anonym sa...

Oj vad en massa fynd =)
Det e kul att hitta saker man letat efter länge! Kram