torsdag 24 april 2008

Hej &

Idag har jag jobbat igen.
Vi är varannan dag på jobbet-jag och den oäkta maken...
Imorgon är det alltså jag som är hemma och ska jag vara ärlig så känns det inte
så illa
att behöva vara hemma...
Har nämligen hittat en vikarie till i morgon som jag vet gör ett bra jobb!
Och då är det inte fy skam att få vara hemma och kanske sitta i solen en stund och dricka te...:)
(om det nu blir någon sol...det vet man ju aldrig!)
Igår fick jag ju maken att stanna till en sväng på Plantagen för inköp av lite blomjord och mina vårfavoriter Penséerna...
Jag har ju en viss förkärlek till blått och lila så jag gav maken i uppdrag att köpa några i blått, lila och vitt...
Jag smög mig direkt ut i trädgården för att plantera och fick sedan hjälp av mellanJ och dottern.

Så här fint blev det i min zinklåda!
Idag på väg hem från jobbet stannade jag till på Smultronboden och köpte med mig några saker som ska lottas ut i min lilla tävling. Då jag passerade ICA fick jag syn på dessa små... De fick självklart följa med hem och här är nu våra nya familjemedlemmar:


























Den oäkta maken var så snäll så han köpte hem 24 plantor åt mig!
Det var bra för förra sommaren införskaffade jag nio blå krukor som komplement till mina zinkisar och rabatter...
(tyvärr har visst två av de blå fått fötter för jag kan bara inte hitta dem...säkert maken som gömt dem någonstans;)

~♥♥♥♥♥♥~
Med andra ord är årets första krukor planterade även här.
Nu hoppas jag bara på att värmen håller i sig hyfsat!
I morse när jag åkte till jobbet visade termometern på 0.6 grader Celsius.
För en kvart sedan såg den ut så här:


Vill avslutningsvis påminna om min tävling som pågår t.o.m söndag...
Se gårdagens inlägg för mer info!
♥Kram Annica♥


12 kommentarer:

Fredrika sa...

Vilka fina zinkgrejer. Kannan och lådan är jättesöta!

Fredrika

Södralycke sa...

Jättefint det blev med penseerna, det är verkligen en härlig blomma! Snygga zinkkrukor, speciellt den med rosor!

Ha det gott!

Kram Johanna

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Mysigt med zinklådorna!!!!

Kram Millan
~~~<~~<<@

En inredoholic sa...

Åååå så vårfint! UNderbart.. blir sugen att pyssla på terassen nu :)


Ha en skön helg! Kram Jannice

Gårdsromantik sa...

Vilken duktig karl du har - Rätt blomma och rätt färger!
Härliga grodor som bevakar krukorna!

Kram Maud

Nettan sa...

Vilken snäll karl du har, min skulle då aldrig åka 6 köpa blommor till mig, men han kan följa med & bära ;0)..
Så fint du har gjort & vilket sött grodpar där på trappen !
He en solig Helg..
Kram Nettan

Sara sa...

Hejsan
Blått. vitt och rosa är mina favoritfärger på blommor. Just nu längtar jag efter lobelia! Vilken snäll oäkta make du har som köper blommor. Dina planteringar blev jättefina.
Kram Sara

faster atta sa...

Ååå så fint det blev med planteringen i zinkkrukan! Visst kliar det i trädgårdsfingrarna så här års... ti-hi...

Helena Sjögren sa...

Ha ha , du har minsann pli på din man, du. Får gå kurs hos dig kanske ;) Ha en skön helg , hoppas barnen blir krya snart ! Kram kram

faster atta sa...

Vår tidningsutdelare kör som en galning här på nätterna, men än så länge är han nog oskyldig... ti-hi..

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Önskar dig en härlig helg!!!
~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

ColonialEast sa...

Hej! Gillar också blått och lila i trädgården. Och vitt! Allt det gula ska bort till nästa år ...