onsdag 23 april 2008

Tävlingsdax!!


Idag har det klurats.

Pannan har lagts i djupa veck vilket resulterar i att jag nu ser dubbelt så gammal ut som vanligt *fniss*



Och vad har jag då kommit fram till?



Jo, tävlingen är öppen för alla!



Det enda som krävs för att delta är att man skriver ett litet inlägg till mig under återstoden av denna vecka där man berättar vilket ord man förknippar med ordet sommar! Alltså bara ETT ord...

Lite knepigt?!



Bland alla som deltar kommer jag sedan att lotta ut ett fint pris bestående av...



Äh det tänker jag inte avslöja nu...

Det är lite hemligt...jag vet det inte ens själv *fniss*



Ha en skön onsdag på er!

Själv ska jag njuta av solen på altanen en stund innan det är dags att laga mat till hela den hostande och kraxande barnaskaran...



Kram Annica

29 kommentarer:

IKT i min vardag sa...

Haha!! Först ut...man är ju lite tävlingstokig också.

Nu kommer jag vara urtråkig men sommar är väl ändå likamed ordet:
J-O-R-D-G-U-B-B-A-R :-)

Kram i vårsolen!

Helena Sjögren sa...

Jag vill täääävlllaaaa.....

Ett endaste ord , jag säger HAVET.
Kan inte vara utan en semester vid havet, har sån stark dragning till vatten så jag tror jag varit sjöjungfru i tidigare liv, fniss.
Ha det gott i solen , jag lyckades bränna snoken när jag så skönt somnade till i min nya solstol förut. Inte bra ! Kram på dig..

Living by Milla sa...

Jag älskar tävlingar !!;)

Sommar för mig är
P O O L P A R T Y !! ;D Det hade vi många i somras både planerade och spontana, himla mysigt !

Nämen, har du en till blogg? Då ska jag genast kika in där !

kram
Camilla

Mjuka sa...

Hej
Jag vill vara med och tävla.
"Barfota" är mitt bidrag.
Kramar Malin

Svenska inredningsbloggar sa...

Jag vill oxå vara med & tävla ! =0)
Mitt bidrag blir;
M-Y-G-G-O-R
det är sommar det ...*fniss*
Kram Nettan

Livet och träning sa...

Härligt med tävling,
jag vill också vara med.
Mitt ord blir UTOMHUS
Ha det så bra
kram y.

Nettan sa...

Pinsamt ;0), japp det var JAG !!
Var inloggad & kollade inlägg, eftersom bloggkoll INTE funkar..*fniss*, glömte bort att jag var inloggad där.
Men tur att du fattade !!
Ha en härlig Torsdag =0)
Kram Nettan

Drömmar om Junibacken sa...

Hej! Jag vill också vara med och tävla :) Sommar för mig är: FRIHET. KRAM L.

Vecka - Vecka sa...

Roligt med tävling!
Sommar är så många saker, men jag väljer det enklaste.. SOL! För vad är sommaren utan sol? (Fast också sommarregn i måttliga mängder är ljuvligt..)
Kram, Lotta

Sofia sa...

Midnattssol :) Det är mitt sommarord.

Mycket trevlig blogg föresten.

Mvh Sofia, Huset på ön

Sara sa...

Hejsan
Jag vill också vara med. Sommar för mig är BAD.
Kram Sara

Södralycke sa...

Hmm, sommar det måste vara doften av nyklippt gräs :)

Kram Johanna

Tina sa...

Klart att man vill tävla.
Solnedgång blir mitt bidrag.
Tina

K. sa...

Tävlingar är jättekul och jag vill oxå vara med! Nu behöver jag ju inte heller vara anonym, nu när jag skaffat mig en egen blogg sida.

mmmm.. vad tänker jag på när jag tänker på sommar.. JO, sommar för mig är GRÄS, och jag tänker då på doften av det nyklippta. Det e sommar det!

Tjing Pling!
Karin

Nygammalt sa...

Yippie- tävling!!!!
Mitt ord är är HAV. Men jag ser nu att det redan är upptaget...För mig som kustbo är det verkligen symboliken av sommaren (tänk Pripps Blå reklam och doften av havet). Men om jag måste välja ett annat ord så väljer jag LYCKA. För vad som än händer i livet så gör sommaren och solen och värmen mig LYCKLIG. I love it!
Kraaaam.

Titti underkalas-eken sa...

Hej! Jag vill också tävla! Sommar för mig är Hängmatta!

Svenska inredningsbloggar sa...

ÅÅÅ sååå kulmmed tvling ju!!!Men sååå svårt...bara ETT ord..hmmmm...finns ju såå många sommar ord ju!!!

Men det får bli

S O M M A R L O V !!

för vad är väl en sommar utan sommarlov!!!!;)

Inloggad på inredningsblogg nu...Men det är ju bara lilla jag!!!Mamma Millan!!!!!
Kram på dig!!
www.mamma-millan2.blogspot.com

Gårdsromantik sa...

Härligt med tävling!
Spännande med hemligt pris.
LEDIG är sommar för mig.
Efterom jag är Lärare så bara älskar jag det långa sommarlovet!

Kram Från Galningen!;-)

Annika sa...

Hej! Fann Dig via en kommentar o hade turen att dyka rakt i en tävling. KUL. Mitt ord som är sommar för mig är STRANDEN. Ta båten ut till en ö o bara vara. Sitta i sanden o njuta, vicka på tårna, sticka lite o va ledig. Underbart!!
Kram ♥ Annika

Glitter och Marsipan sa...

Första gången jag tittar in till dej så är det tävling,och den vill man ju gärna vara med på.
Mitt sommarord är : Husvagn!!!
Att bara få ge iväg med den är så kravlöst och avslappnande..tänk snart...
Ha det gott
/Anette

Anonym sa...

hej o hå!! en tävling, va kul!!! vad hittar du på en dag som denna?? jag är ledig i hela två dagar och det känns luvligt, så idag blir det bakning, städning och handling av mat till kvällen då vi ska njuta av grillat på altanen tillsammans med min mamma och pappa samt syrran med familj.. vi har inhandlat nya utemöbler och är sååå nöjda..

ordet som jag tänker på sommar är GRILLA (sedan om det är maten eller min egen hud är en annan historia, haha)..

stor kram sara

Lenas pysselgrop sa...

Första gången jag tittar in och så verkar det vara tävling på gång - kan man ha sån tur?!
Sommar.... det finns så många ord... men jag tror det får bli LYCKA.

Karin i Villa Grå sa...

Hej vännen!

Så himla kul med en tävling hos DIG! *gillar*

Det första ordet jag kom att tänka på var svett, men för att vara lite fin i kanten drar jag till med GETINGAR och ryser (kommer det en riktig geting springer jag iväg, skrikande *skäms lite*).

Försommaren är ljuvlig, lagom varmt, grönt och spirande, men framför allt ett begränsat antal getingar och andra äckliga kryp! Me like försommar! :-)

Ha det bäst!

Kram, Karin

karofina sa...

picknick, säger jag! gärna på en grön äng där det bara finns några kossor och massor av träd. :)
fin fin sida!! :)
kram karro

Stina sa...

Jag säger...

SOMMARVISA


Kramis Stina

Katta sa...

Oj vad många bra ord som var upptagna. Då säger jag glass! Kram Katta

Annie - Annalunda sa...

Vad roligt! Sommar för mig är SOL!
Tack för hälsning hos mig! Hoppas barnen har kryat på sig...

Kram Annie

Ängladröm sa...

STENAR.

Kram Catharina

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!
Vilken fin blog du har! Måste ju skriva något ord också. MYSSTUNDER! Krya på er!
Kram, Susanne