måndag 14 april 2008

Måndag

Dagen har verkligen bjudit på varierat väder.
I morse uppehåll
På förmiddagen regn
Vid lunch hagel
På eftermiddagen sol...
Mina stackars påskliljor vill inte riktigt.
De står fortfarande där i rabatten och tvekar...
Jag hoppas de slår ut snart!

I morse vaknade jag med huvudvärk.
Tog en huvudvärkstablett och hoppades på det bästa.
Gick till bussen.
Dagen var i antågande, men det var mörkt ute.
Jag klev på bussen och i skenet från lyktorna såg jag ett vårtecken som jag inte märkt av tidigare.
Nere vid vattnet hade de börjat poppa upp.
Vita stod de där och glänste.
Vad jag pratar om ?
Husvagnarna såklart!
Bussen åkte sedan vidare längs stranden.
Jag slogs av hur vackert och rofyllt det såg ut...
Glimrande hav.
Svanar.
Med ens var min huvudvärk borta!
Med musik i lurarna klarade jag av två timmars resa även sedan bussen kommit ut på motorvägen.
~*~
Arbetsdagen har varit hektisk som alla måndagar.
Har flest lektioner denna dag.
Vore kanske skönare att börja lugnt med planeringstid...!?
Men å andra sidan är det skönt att trappa ner oxå!
~*~
Fick äntligen lite info kring min arbetssituation nästa läsår.
Ska jobba på högstadiet då.

Känns skönt att veta vad jag ska göra och var jag ska göra det...:)
~*~
Som sista grej idag lägger jag in en bunt med sedlar. Jag har "lekt fram dem" på Photobucket.
Önskar jag kunde ha sådana pengar...
Med lilla familjen i tryck ;)
Ha nu en skön kväll go vänner!
Själv ser jag fram emot Anna Pihl på tv!
Kram Annica

Ps. Är det någon mer än jag som blir galen på redigeringsfunktionerna på bloggen?! Jag har försökt ändra teckenstorleken i detta inlägg fyrtioelva gånger utan att det lyckas!!! Jag får SPUNK!


15 kommentarer:

Karin i Villa Grå sa...

Tänk om man kunde få designa sina egna sedlar..! Vilken dröm! ;-)

Vill du veta en liten hemlis? Vi kommer förmodligen att bli återförsäljare åt det företag som sålde de fina växthusen! Då ställer jag ett växthus åt sidan åt dig och så kommer du hit och hämtar det och tar en fika, okej? *ler*

Må så gott!

Kram, Karin

På min gatan i stan sa...

Jag tände precis mitt ljus...såg flera ljus i fönstrena häromkring. Vackert!

Kram!

Sara sa...

Fina sedlar,det vore något om man kunde ha sådana. Tänk att husvagnarna redan börjar ställas upp!
Kram Sara

Anonym sa...

heeeej!! vilka underbara blombilder vi visar i tidigare inlägg, blir alldeles vårlycklig :) längtar tills vi får ordning ute och det blommar i rabatterna :)

tänder ett ljus för engla ikväll efter jobbet, det är hemskt allt som hänt, arboga, surahammar och nu stjärnsund.. nu är engla en ängel :(

blomboken är toppen, den tipsar om trädgårdens olika rum.. tex entrén, olika "vattenhål" i trädgården, olika stenläggningar.. på ett enkelt sätt blir man inspirerad.. köpte den på adlibris för en hundring :)

kommer fler bilder på vardagrummet i veckan, för imorgon börjar vi med golvet :)

känns så kul att ha träffat så mcyket snälla människor i bloggvärlden, som kommer med glada tillrop när man behöver det :) tack för dina snälla ord :) blogga är kul, bara man gör det i sin takt.

stor kram till dig!

Living by Milla sa...

Läckra sedlar du har "tryckt"! *fniss* Det vore inte helt fel om man kunde göra det...

Mina tårar rinner oxå...och ljuset i fönstret brinner för Engla, min lilla ängel och för alla andra små änglar...

kram ♥
Camilla

Helena Sjögren sa...

Anna pihl, e de inte derby på tv idag ? Ojoj måtte det inte gå lika hett till hemma hos er i tv soffan som det gör på planen. De e ju galna AIK fansen... Ser ut att bli grön vit vinst. Det vore väll skönt för dig !

Nygammalt sa...

Ja vilket väder det har varit...tur då att det är så mkt fina vårtecken ute då.
Kram.

Katta sa...

Men vad roligt att din huvudvärk försvann av de upp-poppade husvagnarna.Hoppas att det hållt i sig med.Våra påskliljor har bestämt sig nu de lyser gula och fina, ha en bra dag kram Katta

Elzie sa...

Det låter som en lång resväg till jobbet. Är så skönt numera när man bara har 5 minuter *s*.
Håller med dig. Ibland kan man bli galen när man ska göra ett inlägg. För min del är det skrivtecknet som gäller. Och på blogspot!!
Hoppas du har en bra tisdag.
Kram Elzie

Hem och Lycka sa...

Ja, man blir ju glad av alla härliga vårtecken! Häftigt med sedlarna. kram!

Gårdsromantik sa...

Vackert skrivet - nästan som en dikt!

Har också vickat runt på en massa skolor - det är inte kul i längden men man fick med sig mycket bra på köpet!

Nu jobbar jag fast sedan 7 år på en jättefin skola - de brukar alltid lösa sig.

Håller med dig om redigeringen - det blir aldrig som man vill - mitt blir så ihoptryckt fast jag delar in det i stycken.

Föresten vilket ämne har du - jag är textil och svenskalärare men jobbar bara med det första.

Kram Maud

VIKTORIA sa...

Hej och tack för dina gulliga kommentarer. Jag har noterat att du hälsat på många gånger. Tack!
Du skriver så fint på din blogg. Är du språklärare?
Kul grej du hade gjort med sedlarna.
Må så gott,

me and alice sa...

Hej Stenfia hi,hi....
Är också tokig i sten. I somras när vi var på cypern tog jag med mig "5kg" sten hem...
Husvagnar det måste verkligen vara ett vårtecken om något!!
Roliga sedlar!
kram Susanne

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hellojsan...ja vill med ha sådana sedlar...coolt med familjen på!!!!!!Ja här har det vart soligt o vårigt i dag !!!!Skööönt!!

Jo visst krånglar det...hela så tiden....mest med mellanrum..de gör som de vill...!!!

lampor...ooo jag hittar lampor hela så tiden ..älskar lampor, men vart ska man ha alla...o de finaste är ju alldeles för dyra att köpa för min plånbok ju!!!!

~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

ha en fortsatt bra kväll!!!!

BamsekramMillan!!!

En inredoholic sa...

Ja visst är det skit ibland... går inte att ändra.. Likaså mellanrad?! Fattar inte ibland.. får man lägga in "fusk X" . Jajaj.. trevlig sida har du iaf :)

Kram
Jannice