fredag 25 april 2008

Sjuka barn och lite sömn...

Idag var det min tur att vara hemma med barnen igen.
Lillplutten mår verkligen inte bra!

Jag låg vaken stora delar av natten för att han rosslade så.

Han ville kliva upp vid halv åtta men la sig då bara i soffan framför barnkanalen som en liten säck potatis.

Jag ringde vårdcentralen direkt för att få en tid.

Lillplutten har svårt att andas, ni vet så där lite kruppaktigt, så det blev självklart till att åka dit...

Väl framme på vårdcentralen verkade han piggna till, och andningen funkade ganska bra även om han lät lite rosslig.

Visst är det typiskt!

Tycker alltid att det händer när man ska visa upp hur dåligt de små liven mår. Vi åkte iallafall därifrån med luftrörsvidgande...

Trots medicinering två gånger låter han fortfarande jätterosslig.

Andningen går tungt.

Det är jobbigt att känna sig så orolig...

~*~

Eftersom det här är en blogg om inredning så är det väl bäst att jag skriver några rader om detta...
~*~
Igår hade jag turen att få inte mindre än två inredningstidningar i brevlådan.
Dessa har jag slukat sittandes på den ena altantrappa med en kopp gott te. Solen har lyst på mig och jag har riktigt njuuutit!
I Drömhem och trädgård hade man en Utemöbelspecial.
Härligt för jag är ju på jakt efter just utemöbler!
En fin möbelgrupp och en hammock står på önskelistan...


I flera år har jag tjatat om en möbelgrupp i vitt.

Utan att hitta den rätta!

Jag gillar ju lite lantlig stil så en trägrupp med kryss i ryggstöden skulle vara fint.
Eller kanske en typisk gotländsk möbel...

Hmmm.

Svårt det här!


I den nämnda tidningen hittade jag iallafall denna grupp från Mio som faktiskt föll mig i smaken.

Ja, i alla fall på bild...



Jag hittade även en underbart snirkligt ljuvlig smideshammock som väckte min ha-gen...
Den kom från ett företag som heter Vikingland som jag nu har sökt på nätet efter...

Vilka underbara grejer det fanns i deras produktkatalog!!!


Nu ska jag drömma vidare om vackra utemöbler...
Avslutar med att önska alla en trevlig helg!

Kram
Annica

12 kommentarer:

Nettan sa...

Men stackars lillen då, som é så krasslig & visst blir man orolig.
Hoppas han kryar på sig snart !
Skulle vilja ha en vit grupp ute på gräsmattan jag med nånstans med att parasoll, vore helt underbart & sitta där...
Ha en Mysig Helg..
Kram Nettan

Helena Sjögren sa...

Hallå gumman. Haha , har du lika smak som jag eller ? Den vita gruppen från MIO står nämligen på min altan. Vi är kalas nöjda med den. Ett bord som blir hur långt som helst och så åtta stolar till. Det är bara att slå till så kan vi stoltsera med lika grupper..

Jobbigt med sonen, hoppas han piggar på sig snart . Sköt om er . Kram kram

Stina sa...

Krya på er också, gummeligumman.;-) Kramis

Gårdsromantik sa...

Jag vet precis vilken hammock du menar - du kan söka på http://www.bossons.se/?option=com_handlaonline&Itemid=4&view=articles&var1=Smidesm%C3%B6bel
så kanske du hittar den.

Kram Maud

Annas Vita Hjärtan sa...

Hejsan!

Tack för kommentaren på min blogg, det värmer.
GRATTIS TILL 30 000 besökare!!!
Jag vill självklart vara med och tävla.
Mitt ord som jag förknippar med sommaren är=

BARFOTABARN...hihi ok lite fusk men men, det är vad jag tänker på iaf.

Jag länkar till dig!

Kram Anna

Sara sa...

Hejsan
Hoppas att lillen blir bättre snart, jag blir alltid super orolig när barnen är sjuka. Gruppen från MIO var snygg.
Kram Sara

Lilla Blanka sa...

Åh vad jobbigt och oroligt när de små är sjuka..man får ju ont i hjärtat av att se dem måd dåligt...hoppas att han piggnar till snart! *kraaam*
Ja den möbeln var jättefin! Vi köpte förra sommaren, vita med kryss i rygstödet. KWA tror jag det är.
Mia

marita blücher sa...

Hoppas att lillkillen kryat på sig !? det är alltid oroligt när barnen är sjuka. Visst är det härligt att äntligen få avnjuta kaffet utomhus, och då gärna i sällskap med en trevlig inredningstidning.
Tusen tack för din kommentar på min blogg.
Kramis/Marita

Södralycke sa...

Hoppas killen kryar på sig, det är inget kul med krupp....

Drömmer också om en hammock, synd att fina utemöbler ska vara så dyra bara....

Ha en bra fortsättning på helgen, kram Johanna

Mjuka sa...

Jag såg också smideshammocken i tidningen, vill ha, vill ha!!!
De vita från Mio är fina, men lite dyra för mig. Hoppas att jag hittar något på loppis eller rea.
kramar på dig
Malin

Anonym sa...

Hoppas att sonen blir frisk snart.
Nu ska vi ju ha spring i benen...
Det är vår...

Tack för fina ord...
Japp...dom är blå...som himmel och hav...underbart med blått..

kram Nina

Fru Sirlig sa...

Hej
Tack för din kommentar hos mig!
Du gjorde rätt i att ta med dom vackra pardörrarna. Självklart måste de komma till användning. Miomöblerna ser fina ut, lite gammeldags.

Ha en bra valborg /Helene