onsdag 16 april 2008

Ibland blir det inte som man tänkt

Jag gnällde ju lite igår över den långa arbetsdagen och att jag skulle upp tidigt som vanligt idag...


Jag vaknade förvisso vid halv fem som vanligt men sedan blev dagen inte alls som jag tänkt mig.


Anledningen är att vi har en sjukling i familjen...igen!
Men för ovanlighetens skull är det vår stora kille som är dålig.
Han har feber och ont i halsen.


Pappa i familjen är den som ofta får stanna hemma när barnen är sjuka. Han jobbar med IT och kan jobba hemifrån om det kniper.

Att vara lärare innebär inte samma flexibilitet även om tanken på att undervisa kidsen via webbkamera har slagit mig *fniss*


Idag skulle T dock jobba i Örebro (viktigt möte) så jag fick stanna hemma...


Istället för att lämna småkidsen till dagis fick de oxå stanna hemma så vi har varit hemma hela gänget i dag.

Hela familjen samlad en vanlig onsdag...ja inte pappa förstås!


Vi lämnade storkillen hemma en sväng och gav oss ut i den ljuvliga solen där vi äntligen lyckades fånga några vitsippor på bild :)



Och så här ljuvligt såg det ut i ett litet hörn i naturen...





Dottern och äldste sonen skulle varit hemma från skolan idag eftersom det är studiedag för dem.


Dottern som går i mina fotspår när det gäller pysslighet och inredning har roat sig med lite pyssel. Hon har själv tagit bilderna här nedan där hon visar upp sitt nymöblerade rum och lite annat.




På den liggande hyllan Expedit finns några saker som släkten pysslat fram.


Pigtittaren har hennes Farfar gjort och den lilla gröna asken gjorde jag till henne när hon var liten. Bakom gardinen sticker dessutom månlampan som jag gjorde till henne när hon var liten fram.




Fotot föreställer henne själv när hon var 4 år och till vänster har hon bränt in namnen på sina bästa vänner på en spillbit från träslöjden...




Det här tjusiga smyckesträdet har hon oxå tillverkat. Enligt ritning var det meningen att det skulle hängas på väggen. Men hon löste det på sitt eget sätt!
Förstora gärna bilden och titta på halsbanden oxå. Även dessa har dottern tillverkat själv.


Och här har vi senaste beviset på dotterns kreativitet. Hon hade lite långtråkigt idag och ville pyssla. Först letade hon efter tyger men kom sedan på att hon skulle måla en lerfärgad kruka.





Så här ser det nu ut i hennes rum. Sängen och hyllan har nu bytt plats. På golvet ser ni målarattiraljerna.






Gardinerna har hon valt själv! Och så är det hjärtan, hjärtan och åter hjärtan i rummet. Dem har hon dock tröttnat lite på så nu vill hon ha ommålat. Tapeter har hon hittat som hon vill ha. Men jag tycker de är lite dyra så nu söker jag efter någon liknande men till en billigare penning.


Till sist vill jag berätta att jag fått en utmaning av min kära bloggvän Karin med bloggen "I villa grå".
Utmaningen går ut på att visa Senaste, bästa och sämsta inköp. Självklart antar jag utmaningen! Jag är tvärsäker på vilka de senaste och bästa inköpen är men funderar på vilket som varit mitt absolut sämsta...


Återkommer i ämnet!
Kram Annica


PS. Ser att min nya räknare sakta men säkert tickar framåt. Snart uppe i 3000 besökare. Det borde jag ju fira med en tävling...Eller vad tycks?!






11 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vad härligt att mammans pysslighet gått i arv!
Hon har verkligen gjort fina skaer i träslöjden - den där hängaren var ju mycket snyggare stående - hon är ju kreativ! Väntar ivrigt på att hon skall komma till textilslöjden så jag får se vad hon hittar på där (är ju textillärare själv!)

Kram Maud

Living by Milla sa...

Vad skönt med en paus i vardagen men tråkigt för sonen...
Vad duktig hon är, din dotter ! Men det är klart..brås hon på mamma så ! :) Smyckesträdet gillade jag, snyggt!

Vad roligt att se dina inköp !
Självklart måste du fira så många besökare med en tävling! :)

kram
Camilla

www.nestorforlag.se sa...

vilka härliga blombilder du visar upp, ja nu hoppas jag att våren är här för att stanna,vad duktig din dotter är på pysslandet. kramis

Sara sa...

Kul att ha en pysslig dotter, gillar smyckesträdet jättemycket. klart du ska fira med en tävling!
Kram Sara

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken kreativ liten tjej du har! Sånt ska verkligen uppmuntras! Hon har gjort jättefint, och det roliga är att hon har gjort allt själv...Bra gjort tjejen!
Hoppas din pojke blir frisk snart igen.
Kram
Marie

Karin i Villa Grå sa...

Jaaa - ha en tävling! *hoppas* Jag ska också ha en, tror jag. Vilken dag som helst ;-)

Din dotter var ljuvligt söt på fotot och verkar ha en praktisk och konstnärlig ådra. Sött med den lilla spillbiten som hon har bränt in kompisarnas namn i, den kommer hon att vårda ömt när hon blir äldre.

Ser verkligen fram emot att få se ditt senaste, bästa och sämsta!

Kram!

Karin

Södralycke sa...

Vad kul att det pysslas i familjen! Det där smycketrädet var jättefint. Vad det är härligt med visippor, borde nog ge mig ut och kolla efter det här också :)

Ha det bra kram Johanna

Lilla Blanka sa...

Grattis till många besökare!
Fina blommor, nuär det vår..hoppas verkligen den har för avsikt att stanna :)
Kram
Mia

ColonialEast sa...

Hej Annica! Vilken kreativ dotter du har!! Det där med webbkamera kanske inte är någon dum ide. Ha en trevli kväll!!!

Malinka sa...

Oj vilket fint smycketräd. Vem skulle inte vilja ha ett sådant hemma på byrån. Och att det sedan skulle vara ens barn som gjort det - då måste en moder shjärta vara stolt. Underbara vårtecken också - mer vår, vill ha meeer vår!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

j där..sån mysig dag ni verkar haft trosts sjukling!! Hoppas han är bättre snart!!!

Så fint rum din dotter harm o såå duktig fotograf hon är!!!Det får du hälsa henne...pysslet går ju inte heller av för hackor...trädet har jag ju redan förut berömt!!!Kul ide faktiskt!!

Bra med döttrar man kan pyssla ihop med;)
Vår lilleman gillar med pyssel, men inte på samma sätt!

Underbara rosa förgätmiej!!

Ha en skön fredag...O det var väl tur du fick en vilodag, det behövde du nog!!!!!;)

Kram Millan