tisdag 29 april 2008

Växtverk både ute och inne

Och nej jag har inte stavat fel...:)
Känner mig så obeskrivligt glad idag! Och det trots att jag varit tvungen att stanna hemma med sjukt barn. Som tur var går det åt rätt håll. Minstingen ska till dagis i morgon...
Anledning till mitt glada humör är (förutom att solen lyser förstås) att jag idag beställt ,den av mig, efterlängtade tapeten som vi ska ha som fond i sovrummet.
Tapeten kommer från Sandbergs Tyg och Tapeter.

När jag ändå var i beställartagen passade jag på att beställa en Änglastrut hos

Faster Attas Underbara Värld.

Ta gärna en titt där och se på de underbara saker hon syr!

Med blommor i sinnet med tanke på min blommiga tapet passade jag på att ta mig en liten svängom i trädgården för att se hur det står till med de äkta växterna.

Påskliljorna i rabatten har äntligen slagit ut...

De samsas snällt med de andra blommorna, både de jag planterat och ogräset ;)

Kan inte låta bli att tycka att att det är ljuvligt med dessa små sötnosar.


Och se här...ännu fler!




Avslutningsvis kommer här ett litet bevis på att de är på gång....
Mina älskade pioner♥
Än är det en bit kvar innan jag får se den underbara blomman och känna doften av den.

Men det är värt väntan...



Imorgon är det valborgsmässoafton.
Då ska vi bara vara hemma och fira familjens födelsedagsbarn!
Kanske besöker vi den närliggande brasan...

Kram Annica



17 kommentarer:

Helena Sjögren sa...

Trevlig valborg.
Jaha så ni är på gång med lite tapetsering i sovrummet. Va skojsigt. Du är välkommen hit å fixa mitt med om du vill ;) skulle också behöva ha nya tapeter där...
Tänkte när du nu har så långt lov som lärare kanske det inte vore så dum idé .
Kram på dig

Livet och träning sa...

Roligt med nya tapeter "sandberg" har otroligt mycket snyggt ser fram i mot att se de sen.Fina bilder som du lagt in.
Ha en trevlig valborg.y.

Living by Milla sa...

Vilken bra smak du har, tapeten är jättefin ! Vad mycket dina pioner har kommit upp...mina har inte slagit ut bladen än.

Ha en härlig valborg !
kram Camilla

Katta sa...

Å styvmorsviol, mina vilda favvisar.De ser man aldrig häromkring. Vilken jättefin tapet du beställt, det finns så otroligt många fina tapeter nu.Tråkigt med sjuka barn hos oss är det lika dant.Önskar er en trevlig valborg, kram Katta

Viveka Gulda sa...

Javisst är det härligt med våren. Själv har jag just plockat bort alla vissna påskliljor..
Jättefin tapet!

Anonym sa...

hej gumman!! vilka underbara bilder, visst är det härligt när det spritter i rabatterna :) verkligen underbar tapet ni valt, helt min stil också :) i vårat sovrum som skall göras framöver (efter kökets väggar och golv) så blir det en fondvägg av råspont. har alltid längtat efter det, blanda det rustika med det mysigt romantiska :)

ja här hemma fyndas det också!! såg dina fina glaskuber, toppenfina :) imorgon ska jag till växthandlaren här i stan och leta efter smultronschasmin, har längtat efter det sedan barnsben, så nu ska vi ha egna :)

stor kram sara

karofina sa...

den där tapeten blev jag riktigt sugen på jag med! *vill ha* vet du om den fanns med andra färgskalor?
kram karro

lottens vita och gröna sa...

hallojsingen! tapeten är ju sååå fin, den kommer stt bli underbar!
gud vad söta blmmor du har, vad långt din pion ha kommit, nu går det ju sååå fort! a en underbar valborg! varmkramlotten

IKT i min vardag sa...

Den tapeten såg väldigt snygg ut.
Det är så fantastiskt vad allt har expoderat i naturen. Det är så härligt med allt grönt som doftar och spirar. Det gör mig så pigg och glad.

Ha en härlig Valborg! Imorgon drar jag till kusten ;-)

Kram

Karin Lindström sa...

Hej!
Tack för din kommentar! Kul att du har bott i åker och känner till min butik.
Tänk vad det är härligt med våren och blommorna, och precis som du så vill man fixa överallt. Det är så skönt när lusten kommer tillbaka, och det har ju att göra med värmen och ljuset.
Tack för en trevlig titt och på återseende!
Karin
ps trevlig Valborg

Sara sa...

Vilka härliga bilder! Tapeten du beställt var underbar, förstår om du är nöjd. Ha en fin valborg.
Kram Sara

Katta sa...

Önskar dej en lugn skön valborg, Kramar från Katta

Nettan sa...

Tittar in & Önskar DIG & Familjen en Trevlig Valborg =0)
Kram Nettan

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så kul med lite nya tapeter! Den är jättefin!
Visst är det härligt att gå ett varv i trädgården nu när det är så vakcert...
Trevlig Valborg!
kram
Marie

Susanne Lindén sa...

Tack för kommentaren i min blogg. Vilken fin tapet du valt och vad fina kort du visar på dina blommor mm. Ha en bra Valborg.
Susanne

Södralycke sa...

Vilken fin tapet du valt!

Önskar dig en riktigt fin valborg! Kram Johanna

Karin i Villa Grå sa...

JIPPIIIIII! Vad kul att jag vann! *glad*

Jag mejlar dig min adress lite senare eller i morgon. Nu vill jag att du får en supertrevlig kväll!

Kram!

Karin