fredag 11 april 2008

Vår i luften...

Idag känns våren i luften igen!
Skönt för jag deppar snart ihop!
April är alltid april och jag vet att man kan vänta sig att vädret är lite hipp som happ...
att det ena dagen är sol och vår och nästa vinter och snö.
För den oinvigde :
Jag har mått halvtaskigt en period pga för stor arbetsbörda.
Resultatet av denna stress har varit att jag inte kunnat sova.
Läkarnas lösning på det hela var att ge mig sömntabletter.
Jag jobbar hundra procent som vanligt...
Därför är jag väldigt upp och ner i mitt humör.
Blir lätt deppig...
Känner mig trött och ledsen....
Minsta lilla motgång kan bli hur stor som helst i min hjärna...
~*~
Därför är jag så där extra glad över att solen skiner över mig idag.
Över att jag hittar små tecken som visar att snart så är våren i antågande
på RIKTIGT!
Körsbärsträden har knopp...tydligt vårtecken!
I det minst soliga hörnet av rabatten har påskliljorna faktiskt fått knopp även de. Tydligt vårtecken!

På äppleträden börjar man se att de härligt gröna bladen är i antågande.
Vårtecken det med!



Och så det absolut bästa!



Under den vissna fjolårsbusken kommer mina favoriter:
Pionerna!
Snart är det dags att rensa bort det gamla, som gett skydd under vintermånaderna,
för att släppa fram det nya.
~*~
Och så något annat som är glädjande för mig...
Helgen är heeeeelt fri från aktiviteter!
Vi har inga som helst planer...
Det betyder att vi kan göra det som faller oss in.
~*~
Med hopp om en fortsatt soligt vårig helg!
Kram Annica





14 kommentarer:

Vecka - Vecka sa...

Vad skönt att våren är på väg!
Mitt humör och mående är också mycket beroende på vädret.. Solen försökte titta fram idag, men icke sa nicke.. Trött är man här med, då lillpojken inte tycker att han vill sova ordentligt på nätterna.. Suck!
Ha en riktigt skön helg nu!
Kram, Lotta

Sara sa...

Inte roligt att inte må bra. Hoppas att du kan vila upp dig i helgen och bara vara med familjen. Ta hand om dig! Kram Sara

Nettan sa...

Vilken tur att du gjorde en kommentar hos mig, tänkte göra en hos dig med, men så stängde datorn av sig...typiskt !
Sen glömde jag bort det ;0)..
Ser att det börjat knoppa i din trädgård, va härligt...
Ha det gott i Helgen..
Kram Nettan

Södralycke sa...

Låter jobbigt, hoppas att du kan vila ut ordentligt i helgen och bara ha det bra med familjen! Härliga vårtecken du hittat. Såg häromdagen att mina pioner också är på väg upp! De är mina favoriter i trädgården också...
Ha en skön helg,
Kram Johanna

Helena Sjögren sa...

Hej vännen ! Har mailat dig i dag !
Ta en titt där. Kram på dig !

S o F sa...

Du har min stora sympati för det där med sömnproblemen.

Vet hur jobbigt det är.

Varma hälsningar!

IKT i min vardag sa...

Hej vännen!

Jag förstår hur taskigt du måste må. Är själv rätt nära att sjunka ihop i en trött hög, vårdeppigt...Som tur är kan jag sova på nätterna iallafall annars vet jag inte vad jag skulle göra.

Nu är det helg iallafall och det piggar iallafall upp mig en aningens!:-)

Kram ♥

Gårdsromantik sa...

Men så fint ni har det - så härligt med allt "knoppande".

Ta hand om dig!

Kram Maud

Änglaboden sa...

Roligt att höra att solen gör dig gott! kul att du kikade in hos mig, välkommen tillbaka när diu vill! Kram Johanna

Katta sa...

Vad jobbigt för dig med stressen och att du inte får sova. Har ju förstått att du är nere men inte varför.Jobbigt när minsta lilla motgång blir så stor det händer mej i bland med, senast i morse då ville jag bara gråta för allt.Vad skönt att du har en helg du kan göra det som passar dig, man behöver verkligen det i bland.Sköt om dig extra nu denna helg och må din helg bli bra,kram Katta

Katta sa...

Ja du vi får hoppas att den lilla prinsessan vi ska till gillar ponnyn men det är sånt hon brukar gilla och hon har alltid gillat rosa bara det att nu har hon tydligen kommit in i en period när hon vägrar ha andra kläder än svarta på sig.Hennes mamma går bet på att få på henne nåt annat. Envis vädur presis som jag.(har ju alltid också svart) Ha en bra dag, kram Katta

Living by Milla sa...

Hej vännen!
Usch, vad jobbigt, hoppas du piggnar till och mår bättre snart !

Härliga vårbilder du visar och vi får hoppas att solen tittar fram lite mer.

Styrkekram!
Camilla

Stina sa...

Ja du vännen, den där solen den kan hjälpa till lite ibland. Hoppas att du snart ska få må bättre. Det är du värd-så go som du är. Kramis

Annie - Annalunda sa...

Visst längtar vi efter våren! För mig som också är i en liknande situation som den du beskriver...alldeles desperat!! Stor kram ~Annie