torsdag 3 april 2008

Nästan fredag...

Så var fyra av veckans arbetsdagar avklarade och det är bara fredagen som återstår. Så skönt!
Idag har jag känt mig glad! Våren verkar ha anlänt...
Tussilagonas gula blommor strålar emot mig från varje liten slänt. Fjärilarna fladdrar förbi och slår sig ner på fönsterbläcket. Solens strålar värmer både kropp och själ! Underbart är ordet!
Och som om inte det var nog har jag fått en underbar liten gåva från min bloggande vän Mamma Millan! För några dagar sedan gav jag henne en välförtjänt award för att hon lyser upp mina dagar med sina inlägg
Idag hade jag fått ett meddelande från henne där det stod att jag skulle titta in i hennes blogg.
Tårögd satt jag sedan där och ville nästan storgråta över de fina ord hon skrev om mig...

Hon gav mig förutom en award tillbaka dessa fantastiska kristallrosor...



Tur att jag har tangentbordet att trycka på för att uttrycka mig, för jag är stum av glädje!
Tänk att man kan träffa så underbara människor här ute i bloggosfären!
Och nu syftar jag ju inte bara på Mamma Millan... utan på alla er andra som oxå lyser upp den gråaste och tristaste av dagar med era vackra bilder och välformulerade texter.
Tack för att ni är sådana glädjespridare!
~*~
Idag har jag blivit utmanad av Johanna som har bloggen Södra Lycke!
Jag har fått i uppgift att visa mitt Bäst och Pest.
Jag har ju sett alla er andra som lagt ut bilder och texter över vad ni är mest och minst nöjda med i era hem och tyckt att det är riktigt kul!
Självklart antar jag utmaningen Johanna!
Ska bara tänka till lite och återkommer därför i ämnet!:)
Ha en fortsatt skön torsdag!
Kram Annica


11 kommentarer:

Living by Milla sa...

Vilket härligt inlägg !

Spännande att se dina Bäst och Pest !

Kram
Camilla

Livet och träning sa...

Grattis till din award och dom fina kristallrosorna.Fint inlägg om din familj dom är ju det bästa man har.
Kram!!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Men nu blir det ju rena gråt kalaset här ju!!!!!!!!!!!!!!!

så glligt av dig ju!!!!!
ja visst är den undervbar denna bloggosvär!!!!!!Livet blir en stor gnutta roligare!! längtar varje dag till loggen..hälsa på alla..så mysigt..blir sååå glad a allt!!!!!

Tack för din härlgt sprudlande kommentar hos mig!!!!!!

Bamse kram till dig!!!!

~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

Nu ska jag strax hoppa i badet,,,värma mina kalla blogghänder o läsa Rosie...drömma mig bort till en vackrare trädgård!!!!!!

Anonym sa...

hej tjejen!! va kul att få se ditt bäst och pest :) vätar med spänning..

visst är det härligt med våren?? igår spenderade jag hela dagen med att kratta, gräva och mysa i solen. de förra ägarna har ju inte brytt sig ett skvatt om trädgården. löven låg kvar, buskarna är nog aldrig klippa.. you name it.. men kul att påta i trädgården och förbereda inför våren..

du är väl värd alla fina orden från Millan, och visst är bloggvärlden fantastisk??

Ja, klockan kostade 100 kr, ingen annan ville ha den, så när utroparen gick ner till 100 kr så viftade jag lite med handen och fattade inte först att den var vår.. men nu står den och vänntar på rätt plats.. var nu den hamnar.

stor kram till dig!!

me and alice sa...

Hej Annica!
Vilket vackert skrivet inlägg om din familj! Dom är det underbaraste man har här i livet.
grattis till utmärkelsen!
Ha en jättego helg!
kram Susanne

En inredoholic sa...

Tack själv för dina underbara kommentarer och blogg! Ha en trevlig helg! Kram Jannice

Maria sa...

Ja tiden går fort. Synd att helgen oxå springer iväg!

Helena Sjögren sa...

Ja dem är du värd ! Nu väntar jag spänt för att få se bäst å pest. Jag tror att jag vet vad pest blir. Det måste ju vara mannens AIK glas som blir det , helt klart eller hur ? Ha en go kväll åhelg , vi hörs ! Kram Helena

Vecka - Vecka sa...

Så fint!
Ja, mitt liv har nog blivit roligare sen jag började blogga! Underbara människor med samma intresse som en själv! En av dagens höjdpunkter är alltid att kolla bloggen!
Kram på dig! Trevlig vårig helg!
Kram, Lotta

Helena Sjögren sa...

men hallååå ! E det möjligtvis örebro cupen som hon ska spela ? Då hade vi ju kunnat träffats men ser att det är mannen som ska åka med ! Ha en go helg hemmavid då ! Kram

Mjuka sa...

Så mysigt du har det. Ser verkligen ut som ett levande harmoniskt hem. Kommer gärna hit igen
kram Malin