måndag 21 april 2008

Och så är det då måndag igen...


De verkar återkomma ganska högfrekvent-måndagarna...
Idag är jag till skillnad mot de flesta måndagarna inte på plats på jobbet.
Äldste sonen är fortfarande sjuk.
Hostar till han kräks och har tappat rösten... stackarn!
~*~
Idag hade jag tänkt avlägga en liten rapport, i ord och bild, om vad som försigkommit här hos oss under helgen. Men eftersom det inte funkar att lägga upp bilder så sket det sig... (lyckades få upp en bild men sen var det tvärkört)
~*~
Lördagen bjöd ju inte på något höjdarväder men igår sken solen och det rejält!
Hela familjen befann sig därför ute i trädgården från klockan 10 på morgonen till närmare 19 på kvällen. Ja med vissa avbrott för lunch och toabesök förstås (även om nu yngste sonen hela tiden propsar på att få kissa i trädgården:) Kul kille...)
~*~
Svärpäronen har varit här sedan lunchtid i lördags. Min svärfar är en riktigt bra jobbare :) (gillar inte att sitta still utan vill få något gjort hela tiden ) så här har det hunnits med en hel del som vi annars inte hinner med när vi är två vuxna som kämpar...
~*~
Här har sågats och tagits hand om sly upp i skogen, här har huggits och staplats ved.
Här har även tagits ner en gammal murken björk.
Tomten har med andra ord fått sig en rejäl våruppsnyggning!
Vi passade även på att elda i slänterna upp mot skogen.
Jag hade lite kökstjänst som vanligt men hjälpte såklart till där det behövdes.
Jag har bl.a rensat rabatter och röjt vid lilla grinden. Jag slog även loss de gamla "locken" till grindstolparna. De var murkna och såg inte alls roliga ut längre. Det ena exemplaret skickades hem med svärfar som ska försöka fixa till nya snygga...
~*~
När vi kröp till kojs (alldeles för sent som vanligt) kändes det som vi alla gjort ett gott dagsverke...
~*~
Så till inläggets enda bild...
När vi härjade som värst i trädgården fick vi oväntat besök.
Det var släktingar till mig som jag inte träffat på flera år.
Jättekul att de dök förbi!!!
Attans bara att kaffet precis tagit slut och att huset var helt uppochned-vänt eftersom vi härjat i trädgården utan att bry oss om hur det såg ut inne...
Jaja, det är smällar man får ta!

Skön måndag på er!
Kram Annica


15 kommentarer:

Nettan sa...

Ojj, det verkar som NI hunnit en hel del i helgen & visst har man haft tur med det fina vädret oxå, skönt när man får en del gjort, man sover så gott sen...
Är det inte typiskt att det dyker upp folk ( som nu " dina släktingar " ) när man har det som värst hemma ;0), men det är smällar man får ta...
Ha det gott..
Kram Nettan

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hello..men varför är det alltids såå...jämt när man har spm rörigast sååå dyker det upp oväntat besök,,,,,

Höjden för oss var,,,när en hel familj med 3 barn, varav 1 nyfödd...som ALDRIG förr vart hemma hos oss dök upp...Vi hade träffat dem på sommaren innan på Kreta o barnen var brevvänner...

i alla fall..make låg med mageninfluensa...huset var TOTAL upp o ner, + att vi byggde ju om då...men de knalla in i allafall..de hade jukört 7 mil såååå!;)
vad säger man....
derasson sa i alla fall..oj, såå här rörigt har inte jag det i mitt rum....!!!
Men kan säga att hämden är ljuv!!!!!!!De fick tillbaks,,fast vi hade turen att hamna mitt i ett trädgårdskalas!!!;)

Ha det så fint i vår solen!!
hoppas ni får en härlig vecka!!
kramar Millan

Gårdsromantik sa...

Men vilken klok son du har - han gödslar ju miljövänligt!

Visst är det härligt med den äldre generationen - de t blir så mycket gjort. Tro jag sett min far sola en gång och då var han på besök hos svärföräldrarna och kunde inte göra annat - gud vad han led!

Tjocka släkten kommer alltid när det är som mest stökigt - börjar bli van!

Kram Maud

Maria sa...

Låter trevligt, men gud jag hade fått panik!!!!

Sara sa...

Hej
Vad tråkigt att sonen fortfarande är sjuk. Det har varit skönt i helgen, mycket sol.Oväntade besök är trevliga men lite jobbiga också, tycker jag.
Kram Sara

Helena Sjögren sa...

Synd att de missa fikat...
Visst e det skön känsla efteråt när man stått i å jobbat hårt. Man e sååå nöjd med sig själv å det man åstadkommit. Ja då kan våren å sommaren komma till dig å din nystädade trädgård..
Det är så skönt ute så man knappt vill gå in !
Ha det kram Helena

Livet och träning sa...

ÅÅ Det måste kännas härligt att ni hunnit med så mycket i trädgården.
Själva har vi bara hunnit med att hugg och stapla ved.
Hoppas att sonen snart frisknar till.
kram y.

svartataket sa...

Visst är det härligt när man hunnit undan massor!! Synd att sonen inte blir frisk också.. Stackaren ...

Soliga hälsningar!

Tankar tar tid sa...

Nu är det den årstiden när man måste välja ... ska jag "jobba" inne eller ska jag "jobba" ute ... och när solen skiner och man kan gå i bara T-shirt är valet inte så svårt *ler*.
Vad skönt att få lite hjälp på traven när det är mycket som ska göras.

Kramar Christina

På min gatan i stan sa...

Det låter härligt...att vara ute hela dagen. Då är man gott trött på kvällen! :-)

Kram!

Södralycke sa...

Vad mycket ni hunnit med! Men visst är det roligt att jobba utomhus när man varit inomhus hela vintern....

Kan ju kännas lite förargligt att folk lyckas pricka in ett besök när det är alldeles upp-och-ned vänt hemma, har hänt mig med ;)

Kram Johanna

Katta sa...

Roligt med släktingar som tittar förbi. Men är det inte typiskt att oväntade besök alltid kommer när man har det som rörigast hemma. Hoppas din son blir bättre snart. Kram Katta

Mjuka sa...

Hej
Är så imponerad av hur mycket du hinner med. Skit, här gör vi ingenting bara njuter av att solen är här och så lite shopping förstås .-)
kramar Malin

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så härligt att få så mycket gjort!
Din svärfar kan du skicka hem till oss också, om han är sugen på att jobba mer...
Om man får besök kan man ju slå sig i backen på att det blir när det är som mest olämpligt...
Men jag tror inte dom flesta bryr sig så mycket om hur det ser ut...det är bara roligt att träffas...
Kram
Marie

Living by Milla sa...

Oj, vad ni fick mycket gjort, sköönt!

När man får oväntat besök är det bra att ha Gevalia hemma... ;D

kramis
Camilla