lördag 31 maj 2008

Tjolahopp i sommarvärmen!

I morse var fröken Annica riktigt, riktigt trött!
Medan den oäkta maken tog med de tre grabbarna till fotbollsplanen där äldste sonen skulle lira match, så låg jag kvar i sängen.
Klockan var halv elva innan jag klev upp.
Jag och dottern åt gemensam frukost på altanen, sittandes på våra nya utemöbler.
Mysigt som bara den vill jag lova!
Jag har ju lovat att visa upp de nya möblerna vid tillfälle och det infinner sig nu:)
Många har gissningarna varit på hur möblerna ser ut och jag kan väl säga att flertalet gissningar sade att möblerna var vita...
Fel fel fel fel (som Brasse skulle sagt;))
♥♥♥
Efter en hel del dividerande fram och tillbaka så har vi enats om en utegrupp till altanen och den är....
brun...eeeh?
Både jag och sambon föll för formen och jag sa att jag kunde tänka mig att köpa just denna grupp om jag då får bestämma hur möblerna på vår balkong ska se ut... (och jag klämde dessutom ur mig att jag ska få en burk vit fär så jag kan måla om altangruppen vit om jag skulle vilja det...hihi)
Nu återstår bara att enas om vilka dynor vi ska ha...;)
Så länge får de gamla blåvitrandiga hänga med.
♥♥♥
Nu på kvällen var vi iväg på grillpartaj.
Jättetrevligt var det!
Tack Caroline om du läser detta!
Dagen till ära hade vi skaffat barnvakt (svärföräldrarna) för att för en gångs skull kunna få ta det lite lugnt och koppla av från föräldraskapet*fniss*
Grabbarna lämnades hemma i farmor och farfars omvårdnad och dottern fick följa med på partaj.
♥♥♥
Min svärfar som är en hejare på att snickra hade knåpat ihop denna blomlåda som vi fick.
Tror den ska få en släng med vit färg;)

Vad är nu detta?
Finns det verkligen blå kexchoklad?!?

♥♥♥

Svaret på frågan kommer liiiite längre ner....
Först vill jag bara visa att de nya (hmmm vad kan det nu heta...) grukslilimukserna till grindstolparna. De gamla var murkna och nu har svärfar gjort nya med de gamla som förlaga.
Det tackar jag för, för det ser lite tomt ut utan!
♥♥♥


Kexchokladrutorna är självklart vår pool som monterades under förmiddagen.
Barnen slängde sig i med liv och lust trots det bara 15 grader varma vattnet...

♥♥♥


Just ja, måste ju visa gårdagens shopping oxå. Vi var ju på jakt efter en fin avlutningsklänning till dottern. Vi hittade en jättesöt vit klänning men kunde inte låta bli att köpa även denna ljuvliga röda.
♥♥♥

Skön söndag på dig!
Kram Annica







8 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Gokväll!!!
mysigt med grillpartaj..ja här har med badats pool idag!! SÅÅÅ SKÖÖÖNT!!!
Fina aaltanmöbler!!!
O fin fin klänning till tösen!!!

Kram o nattis Millis!!!

annette sa...

God Morgon!
Nya altanmöblerna ser väldig sköna ut, och Du har ju garanterat att Du får måla med vit om Du vill Ha Ha.Måste vara toppen med en snickarkunnig svärfar, är ju guld värt, svårt annars att få till sådant som "hattarna" grindstolparna.
Underbar klänning söta dottern har köpt, finns så mkt fint till tjejer i den åldern.
Nu väntar en ny oupptäckt solig dag.
Ha det så gott!
Kramisar //annette

Gårdsromantik sa...

Men vilken värme ni måste ha när de badar i 15 grader!
Så skönt att få komma hemifrån och mysa på grillparty.
Altanmöbeln var snygg - vi har något liknande. Den har stått ute i 2 år så nu är den färdig för målning.

Vit - som knutarna på huset, blå - som pardörren, röd - som huset eller grön som gräset? Varför har jag sån beslutsångest - dom ruttnar nog innan jag bestämmt mig.

Kanske svart som alla vagnar och risslor jag tjärat - jag blir galen!

Kram Maud

Living by Milla sa...

Hallå där !

Altanmöblerna är jättefina trots att de inte är vita! *fniss* Jag gillar också formen.. :)

Åh, vad härligt det ser ut med poolen fast 15 gr är alldeles för kallt för mig, brrr! Vi ska äntligen göra vår ppl badklar nu för i dag kom mannen hem, jippi!

Ha en bra vecka!
kram Camilla

Sara sa...

Hejsan
Vilka härliga sommarbilder. Möblerna var snygga och ser sköna ut.
Kram Sara

Ullis/Leva på landet sa...

Håller med dig om att möblerna ser ursköna ut, och som sagt tröttnar man är det ju bara att måla. Dottern passade jättebra i klänningen. Vi har varit ner till sjön idag, 17 grader i vattnet. Barnen badade glatt, men inte jag.

Ha det bra!Kram Ullis

Vecka - Vecka sa...

Men dom var ju riktigt fina dom möblerna! Fast de inte var vita, men det finns ju färg om man vill ändra på saken..

Oj vad skönt det skulle vara att ta ett dopp i poolen!

Ha en trevlig vecka!

kram,lotta

Södralycke sa...

Oj, vad det ser härligt ut med egen pool! Perfekt att svalka av sig i (och det kan behövas i den här värmen!). Vi cyklade till sjön och tog ett dopp i dag, inte så dumt det heller :)

Hoppas du får en bra vecka! Kram Johanna