lördag 16 augusti 2008

Hej tjolahopp

Nu är jag tillbaka efter flera dagars bloggfrånvaro.
Jag har ju kommit igång och jobbat efter semestern och det är riktigt segt i huvudet.
Ny arbetsplats, nya elever, nya arbetskollegor och nya rutiner gör så det snurrar rejält i huvudet.
I onsdags hade jag min "lediga dag".
Jag jobbar ju numera inte full tid och slipper därför åka till jobbet fem dagar i veckan.
Tanken är att jag ska ta hand om mig själv bättre och slippa gå upp så tidigt.
Så på onsdagarna ska jag ta sovmorgon och sedan jobba mina timmar hemifrån.
Det känns skönt!
I onsdags hade jag redan avklarat mina timmar denna vecka så jag tog helt ledigt från arbetandet och åkte in till Norrköping med familjens två äldsta barn.
Vi hann med massor av saker inför skolstarten som är kommande tisdag.
Det handlades lite nytt till garderoben och så blev det ett besök hos frissan oxå.
Vi hann strosa omkring en stund oxå och då passade jag på att ta lite foton inne i Norrköping som är en fantastiskt vacker stad med byggnader parker och strömmen.
Här kommer en bildkavalkad så ni får se härligheten.
(Bilderna är tagna med mobilkamera)
Först ut är en bild på kaktusplanteringen.
Årets plantering hyllar NT dvs Norrköpings tidningar som i år fyller 250 år.
Resten av bilderna visar andra vackra planteringar eller miljöer här i stan.







Onsagens beslök i Norrköping avslutades hos tandläkaren och jag kunde inte låta bli att ta lite foton på inredningen.

Hur många gånger har man inte suttit på läkarstationer och tandläkare och slagits av att det ser så deprimerande ut?!

Här hade de försökt få till det med lite fräscha färger och mysiga inredningsdetaljer.

Resultatet: ja det såg fräscht och riktigt trevligt ut!

Torsdag och fredag har varit intensiva med jobbjobb på jobbet och hemmajobb hemma.

Tvätten tvättar inte sig själv om man säger så...

Så igår kväll när jag kom hem vid 17-snåret tog jag det lugnt en stund.Läste en tidning och försökte koppla av innan det var dags att fixa middagen.

Efter maten la jag mig på sängen och skulle bara vila fem minuter...12 timmar senare är jag nu pigg (men med en förkylning i kroppen som inte riktigt vill bryta ut) och vaken...:)

Bestämde mig för att ta en liten bloggrunda och jag var precis inne hos Ullis med bloggen Leva på landet och såg att hon förärat mig en award.

Det tackar jag för! Jätteglad blir jag när någon visar mig uppskattning! Och speciellt glad blir jag när jag får uppskattning från de bloggar som jag själv tycker så mycket om!

Att läsa era bloggar ger mig så mycket inspiration och glädje så ni kan inte ana.

Jag ler brett och hade jag inte haft öron så hade nog huvudet klyvts på mitten *fniss*

Nu är tanken att jag ska ge denna vidare till fem personer som jag gillar i bloggvärlden.

Men det drar jag lite på och återkommer med:)

Ha en skön lördag!

Själv har jag inget planerat en dag som denna.

Kram Annica

18 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Helt död är du i alla fall inte då, *s*. Kul med ett livstecken från dig. Känner nu att jag aldrig skulle orka pendla så långt just nu då som du gör, du är så duktig. Jättetrött efter två dagar. Hur ska det bli efter en hel vecka? Du vet ju vad det är om det är tyst nästa vecka från min sida. Ha ju sett de fina bildern förut, hihi, men de är lika fina den här gången också. Klart du ska ha utmärkelsen, saknar ju dig så mycket när jag inte har möjlighet att titta in. Du har blivit som en riktig vän för mig. Skulle var kul att bo närmare varandra så man hade möjlighet att träffas också.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Katta sa...

Vad trevligt med en tripp mitt i veckan med barne sådär. Nu tillveckan ak jag med sonen ut på stan och köpa kläder och material till skolstarten, sånt tycker jag är lite mysigt.Snyggt ni har det hos tandläkaren då känns det nog lite roligare att gå dit med.Välkommen in och hämta nåt hos mej, kram Katta

Katta sa...

Herregud så slarvigt jag skrev! Och du som är skolfröken och allt.;D Kram

annette sa...

Grattis till utmärkelsen, Du är värd alla utmärkelser Du får!
Så bra Du får sova lite längre på onsdagarna, jättebra att den dagen Du jobbar hemma ligger mitt i veckan.
Vet ju själv lite om hur det är att pendla, men Du har familj och pendlar längre,så jag skall inte klaga, men vet Du att jag faktiskt dagpendlade nästan ett år till Stockholm, trivdes så bra på KS så hade jag kunnat anpassa mina tider lite mer så hade jag fortsatt, var ett stort gäng som dagpendlade från Norrköping och vi hade väldigt trevligt på tågresorna.
Du måste vara rädd om Dej nu när det sätter igång på allvar nästa vecka!!
Nu skall jag ut och spana lite i svampskogen.
Synd om Hammarby i senaste matchen;)

Kram //annette

Sara sa...

Hejsan
Vad skönt att ha en dag ledigt mitt i veckan. Vad fina bilder från Nkpg, jag älskar att ta pedeln dit. Handlar gärna julklappar där.
Kram Sara

Mjuka sa...

Kul att höra från dig!! Känns det roligt att börja jobba igen? SKönt med en ledig onsdag mitt i veckan. I dag har jag tagit ledigt från familjen och är ensam hemma med den lilla, tycker jag är skönt
kramar M

Nettan sa...

härliga bilder, har då varit i Norrköping, men aldrig inne i staden, bara Kolmården & det räknas ju inte !!

Skönt med sovmorgon & kunna jobba hemifrån =0).

Japp, på Måndag är det dax för skola igen....ska bli skönt med lite rutiner i vardagen.
Har varit " lite slappt " med det ;0)

Ha en fortsatt Trevlig Helg...
Kram Nettan

annette sa...

Vilsegången svampplockare hemma igen, trött som attan i benen;)
Som Du så riktigt säger är det inte alltid nackdelar att pendla, för min del handlar det mycket om att jag tycker det är skönt att slippa möta patienter på fritiden, stressen är ofta borta när man kommer hem, nackdel som jag börjat känna sista tiden är att jag inte hinner tidsmässigt att vara med på aktiviteter som jag, som inte har familj skulle vilja vara med på kvällarna.

Somnar nog sött ikväll!

Kram //annette

Lilla Blanka sa...

Hej!

Tack för dina snälla ord hos mig! *kram*
Jag blir bara jätteglad om du vill länka till mig, självklart går det bra :)
Oj vad fint det ser ut i Norrköping! Jag och sonen var där för några veckor sedan (fast vi var bara på simstadion).
Klokt av dig att jobba lite mindre..och även hemifrån, det är härligt när man kan lösa det så.

Kram
Mia

lottens vita och gröna sa...

hallå annica, stort grattis till den underbara utmärkelsen! förstår att det snurra med så mycket nytt men vad skönt att kunna få lite sovmorgon!
inte visste jag att norrköping är en sån vacker trädgårdsstad! varmkram lotten

LillaFlisan sa...

Så bra att du lämnade en kommentar hos mig för nu var det ett tag sen jag var "inne" och hälsade på hos dig och din härliga blogg!
Ja, visst var mina glas fina och framför allt billiga!! Jag tror i och för sig inte att de är särskilt dyrbara från början men sånt spelar ju ingen större roll!
Grattis till din fina utmärkelse, den är du verkligen värd!
Kramar Flisan

Min Verden sa...

Så vakre bilder fra Norrkoping. Ja, min erfaring er at de svenske byene er mer velstelte enn våre norske, selv de minste svenske er så utrolig flotte. Hanne

Ellas Inspiration sa...

Välkommen tillbaks... Va skönt det låter med en ledig dag i veckan!

Svar: TACK SÅ JÄTTEMYCKET!! Va roligt att du gillade min dukning.

Kram Karin

Viola sa...

Hejsan, det var mycket som hänt. Hoppas besöket i stan var givande, är ju stolt över min stad, den är så vacker. Ha en bra vecka som kommer, kram Viola

Stina sa...

Härliga bilder. Jag hoppas att din förkylning går tillbaka så att du inte blir sjuk gumman. Kramis Stina

karofina sa...

ser ut som om ni haft en trevlig dag i fina norrköping. har aldrig vatt där men av bilderna att säga verkar det ju var en supernice stad!

kan förstå att det måste snurra med ny atbetsplats, och att komma ihåg vad alla heter!! shit!!

grattis till utmärkelsen! du är så go så en passade dig!

kram!

NICOLINAS BONING sa...

Att det är så snyggt i Norrköping,det kunde man inte tro...fniss...skämt åsido så är det verkligen vackra
planteringar:-)
Nog skulle jag kunna sitta ner hos din tandläkare några minuter så snyggt som det var där!
Kram/Birgitta

Malin sa...

Hej!
Skönt att du kan trappa ned/ta det lite lugnare med jobbet så att du mår bra också.
Ha en bra vecka!
Kram Malin