fredag 1 augusti 2008

Glädje...

Ibland är livets väg kantad av glädje.
Som nu...
I veckan har glädjen varit på topp.
Det vackra vädret får mig att må så bra och jag hoppas att det fortsätter vara varmt och soligt ett bra tag till!
Det är väl ett önsketänkande men det är väl inte förbjudet att hoppas!?!
En annan sak som fått mig att hoppa jämfota av glädje är denna:
Av gulliga Linda med bloggen Lantliv i lägenhet fick jag motta en award.
Motiveringen löd att hon alltid ler när hon tittar in hos mig.
Jag blir så glad över att ge andra människor glädje!


En tredje sak som gjorde mig ofantligt glad var detta paket som landade i min sönderslagna (våldsam brevbärare;) brevlåda i veckan. I det ljuvligt söta presentpapperet låg ett lika ljuvligt sött kort och så det supertrevliga nyckelbandet och mobilfodralet. Med andra ord den bloggvinst jag "vann" hos
Leva som jag.

Jag tycker de är superdupersöta:)
Tack snälla M!

Nu när solen lyser är det ju många som gnäller över värmen.

Inte jag!

Jag gick ju omkring och gnällde över att det aldrig blev sol så nu njuter jag något kolossalt!

Och har man bara tillgång till vatten så man kan svalka sig när det behövs är livet ljuuuuvligt:)


Här i krokarna har vi många vattendrag.Förutom gångavstånd till "havet" har vi flera små badsjöar inom räckhåll. Vi har dock valt att vidga våra vyer lite i år och tagit oss utanför Östergötlands gränser (vi bor ju ganska nära gränsen mellan Östergötland och Södermanland) för ett och ett annat dopp.

Jag har ju tidigare visat bilder från Stavsjö där vi brukar bada ibland.Idag fortsatte vi förbi Stavsjö och svängde in i skogen längre bort. Där hittade vi en ljuvlig badplats- perfekt för vatten- och strandlek för hela vår familj.















Vi har fortfarande inte klurat ut vad sjön hette eller om den låg i Nyköping eller Katrineholm;) för vi hade ingen vägatlas i bilen.


Vi passerade dock ett ställe som heter Virå på vägen och där fanns det små söta hus och stora vackra dito som jag bara var tvungen att fota från bilen.
Hmmm det gick ju sådär...
Lite oskarpt och suddigt och så en och en annan död insekt på rutan;)


Näpp, nu vill den oäkta maken ta över datorn så det är väl bästa att jag släpper den ifrån mig innan det blir handgemäng;)
Får se om jag tittar in i morgon...
vi får nämligen gäster på förmiddagen som sedan ska stanna över natten.
Kram på er
Annica


20 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Grattis till utmärkelsen och vinsten, va roligt!

Vilka underbara sommarbilder du bjuder på, särskilt plaskandet i vattnet, härligt!! Ja vi får hoppas att det fina vädret håller i sig ett tag till ändå :)

kram

Mjuka sa...

Så kul att du tyckte om vinsterna.
kramar M

annette sa...

Grattis till utmärkelsen, och vinsten, är Du verkligen värd!!!

Underbara bilder bjuder Du på också, tycker ju själv om att bada i våra små sjöar som det finns massor av.
Är uppe med tuppen trots lite "bubbel" igår, blev en mycket trevlig kväll, trevligt att koppla av med lite god mat och mkt trevligt sällskap!

Ha nu en trevlig dag/kväll med Era gäster, slå något i glasen och mys!

Kramen //annette

♥ Fyra årstider sa...

Grattis! Alltid kul att få känna uppskattning. Jag gillar också din blogg och har dig på bloggkoll. Härligt för dig att känna glädje och må bra. Solen gör att vi alla ser på livet lite ljusare♥.

Ha det bra
Kram Lotta

Sara sa...

Grattis till den fina vinsten, det är så kul när man får paket. Vilken underbar strand ni hittade.
Kram Sara

Anonym sa...

hej gumman! grattis till utmärkelsen, den är du verkligen värd :) vilka fina badbilder du visar, vattnet är ju alldeles klart!!

vad fina bloggvinster du fått, mobilövderdraget var toppenfint!

ja visst är man harig att visa sina egenhändigt knåpade saker, men oftast uppskattas ju det :) kul att ha nåt unikt!!

stor kram sara

IKT i min vardag sa...

Vilken mysig vinst och grattis till awarden!

Vilken fin badplats, härlig sand! Vattnet ser ju ut som i havet på den ena bilden!

High Chaparall(stavas det så?) ska vi ta nästa år. Det lär sonen och kusinen älska!

Kram

Karin i Villa Grå sa...

Grattis till utmärkelsen och grattis till vinsten och grattis till att ha tagit så fina bilder på vatten! Det lyckas undertecknad aldrig med.

Ha det så bra!

KRAM!

Karin

Vecka - Vecka sa...

Gratulerar till utmärkelse och vinst!

Så härligt med vatten så nära! Vi har så långt till närmaste strand tyvärr..

ha så trevligt med gästerna!

Kram,Lotta

Nettan sa...

Grattis till utmärkelse & den fina vinsten !!

Underbara " sommarbilder " du bjuder på =0), men här har regnet strilat ner idag & det har varit 17gr.....*brr*.
Inte har jag fått nått gjort heller...jo jag har ju fikat med min Pappa ju, alltid något !

Kram, Nettan

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis till din vinst och till din utmärkelse. Härliga bilder. Idag har det ju varit mindre trevligt väder, regn hela dagen.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Ellas Inspiration sa...

Men vilka glada nyheter! Grattis!

Tack för "uppvaktningen" på min dag! Kom gärna och se hur jag spenderade den...

Kram Karin

annette sa...

Tack för kommentarer på Fototriss!

Blev det något bubbel i glasen igår ?

Ha Det Bäst!

Kram //annette

LillaFlisan sa...

Vad badsugen man blir av alla dina fina bilder!För att inte tala om tårtsugen!
Underbart!
Flisan

Anonym sa...

Hejsan!

Grattis till både vinster och utmärkelser, alltid roligt!

Så underbara bilder du visar, nu blir jag så där full av hemlängtan....

Ha det bra!

Kram Bodil.

Hagbacken sa...

Åh Annica, vilka ljuvliga bilder du visar...vårat Sverige är verkligen vackert!

Jag förstod att du skojade, men jag känner mig om inte packad än, så väldans seeeg....

Vinsterna är ju såå fina! Grattis till dem!

Tråkigt med din mans kusin...som sagt...man tar alltid allt för givet..men å andra sidan ska man inte behöva gå och vara rädd jämt heller..utan njuta ev det livet har att ge!

Fortsatt trevlig kväll! Kram Linda

Södralycke sa...

Grattis till awarden! Håller med om att man inte ska klaga på värmen...snart är sommaren över ändå, det går så fort. Härliga badbilder!

Hoppas helgen varit bra! Kram Johanna

karofina sa...

grattis till både vinsten o utmärkelsen! mycket kuligheter på en gång! :)

nä vem klagar!? jag är överglad, vill leva i sommren för evigt! nu är det lite kallare, men inte dåligt för det. sommaren är fortfarande kvar. jag hoppas kunna tälta med min familj i veckan om kommer men då måste det va lite värme annars kommer jag frysa ihjäl i tältet ;)

kram på dig och tack för alla fina sommarbilder!

En inredoholic sa...

Grattis till både vinst och utmärkelse. det var du väl värd!!

Ha en fortsatt bra vecka och tack för alla vackra bilder du visar.
Kram
Jannice

Linda sa...

Grattis till utmärkelsen! Den var du värd! Och fina vinster!

Åh vilka härliga bilder du visar! Ser underbart ut att plaska i vattnet. Kram Linda