måndag 4 augusti 2008

Tack!

Med den vackraste av mina pioner vill jag tacka alla som kommenterat till mitt förra inlägg!
Det var skönt att jag fick medhåll av så många om att uppträdandet kändes egoistiskt och barnsligt!
Jag vet inte hur jag kommer reagera nästa gång vi ses men jag ska ha era förslag i åtanke:)
Vår lilla lekstuga står där så röd och fin.
Den målade jag ju om i våras när solen lyste starkt och vi fick en försmak av vad vi trodde skulle bli en vacker sommar!
Men så kom verkligheten ikapp och jag insåg att denna sommar skulle hamna i mitt minne som en riktigt j-igt regnig sommar!
Suget jag hade då, att inreda den med ny färg på väggarna och lite fina gardiner och möbler har inte gjort sig påmint över huvudtaget.
Tanken på att sitta instängd med en målarpensel på knappt fyra kvadrat med regnet smattrande mot hustaket har inte varit det minsta tilltalande!
Vågar jag hoppas på att nästa sommar blir bättre eller kanske kan t.o.m september månad inbjuda till lite kreativitet i lekstugan!?
Jaja, den står där den står och är iallafall nymålad och tål regn;)
Det gäller att tänka liiiite positivt!
~*~
Imorse hade vi en jättelång lista med saker som skulle göras.
Punkt ett var inskolning på fritids för vår blivande 6-åring.
När han kom hem därifrån åkte vi in till stan för att klara av resten av punkterna på den digra listan.
Handla skor, fixa ny legitimation och lite annat avklarades.
Men att få tag i nya regnbyxor - det var lögn i helvete!
(lite ironiskt med tanke på att det regnar som bara den i det här landet...och det beror knappast på att lagret av regnställ är slut för vi har varit på jakt sedan i våras...)
Både maken och MellanJ fick sig nya frisyrer oxå.
Båda tyckte det var riktigt skönt att bli av med sommarkalufsen:)


Dagens färd avslutades med att vi åkte till bror min med lite fika för att inspektera det nya huset nu när väggarna var målade och möblerna på plats.
Ja allt är inte på rätt plats än för de flyttade ju in möblerna i helgen som var.
Det är allt ett mysigt litet hus:)
Kanske visar jag bilder därifrån en annan dag...
Just nu vill inte kameran samma sak som jag så bilderna därifrån blir urusla!
Nu ska jag ta och varva ner lite.
Kram Annica



25 kommentarer:

Helena Sjögren sa...

Hallå ! Ja det var en bitter avslutning på det så vackra vädret.. Här regnar det små djävlar å blåser storm .. Får hoppas taket ligger kvar bara .
Tur att vi fått lite solglimtar i sommar å så får vi hoppas på en fin höst eller hur ?!! Ha det gott , kramelikram

♥ Fyra årstider sa...

Lekstugan ser ut som ny, våran här hemma skulle jag inte vilja visa på bild...tur att barnen växer ur den snart.
Ha en bra vecka
Kram Lotta

♥ Fyra årstider sa...

Hej igen
Svar till din fråga; Blev nyexad till jul och har ingen egen klass till hösten.
Kram Lotta

P.s dags att sova?..har du också svårt att gå och lägga dig, tur att jag börjar jobba snart...

Malin sa...

Nej, det lät inge kul. Kaffe som smakar såå gott. Det vill man ju dricka i tid och otid=)

Huset på kullen sa...

Tack! Det ska bli kul att prova på bloggvärlden. Det är så mysigt med inredningsbloggar.

Kram L

annette sa...

Känns som när man själv var barn när Du beskriver listan för för gårdagen.

Var alltid något nytt som skulle inhandlas, håret skulle klippas osv.

Vi får alla gånger fint väder i september (född optimist), jag skall ju ha två veckors semester då!! Och så måste man ju plocka svamp också!

Kramen /annette

Katta sa...

Jasså du tyckte jag såg blek ut, ja sådär blek lär jag ju snart vara om vädret tänker fortsätta på det här viset nu när man äntligen för en gångs skull fått lite fin färg av allt solbadande.Rengkläder till dottern hittade jag billigt till min dotter när vi var på Dollarstore i norr.Kanske det inte är värdens bästa kvalitet men det känns än så länge som det duger.Nu får sommaren ta och komma tillbaka semestern är ju inte slut än ju.KRAM Katta

Hagbacken sa...

Hej annica...läste ditt förra inlägg också och måste ju bara säga att det verkar som att det är den "sk" kompisen som har problem...vaddå otrevligt att sitta i mob då man hälsar på någon annan? Nej, strunt i henne, det låter inte som någon jag skulle vilja ha hemma hos mig...det är absolut inga fel på dig...du verkar ju hur mysig och skön som helst!

Hon däremot, verkar ha lite socila problem...nu känner jag inte henne, men efter det du berättat så....

Kram Linda

Hagbacken sa...

Hallå igen..nej, jag förstår...att det inte är din självvalda vän...är ju svårt då man får en person 2på köpet" som man inte har valt själv...det har jag varit med om alltför många ggr...

Upppehåll här just nu..men det står nog inte på förräns det öser ner snart igen!

Kramizzz igen!

Sara sa...

Hejsan
Jo det har regnat lite mycket i Östergötland i sommar, inte kul. Skönt att lekstugan är målad utvändigt iaf.
Kram Sara

Gårdsromantik sa...

Ja du behöver nog varva ned -vad mycket du hunnit med.

Visst har det varit en trist sommar - hoppas hösten blir bättre!

Kram Mau´d

Sunells sa...

Här hos oss är det en riktig "höststorm" just nu! Hoppas att det blir en vacker höst så att du kan fixa lekstugan:) Jätte fin utanpå är den i alla fall!
Vi brukar köpa Rukkas regnkläder som är populära här i Finland!

Kram Katariina

Stina sa...

Vilken söt lite stuga.
Vädret är ju helt bedrövligt. Man vet ju aldrig från den ena dagen till den andra.
Kramis gumman:-)

Ellas Inspiration sa...

Vilken underbar pion!

Ha en riktigt mysig kväll!

Kram Karin

LillaFlisan sa...

Vilken underbar pion!(min älsklingsblomma) Får mig att drömma om skolavslutning och en sommar som ligger FRAMFÖR en.
Vaknade i dag till regn, storm och en termometer som visade hela 11.3 grader! Vart tog den sköna gröna sommaren vägen??
Kram Flisan

ColonialEast sa...

Hej! Ville bara kika in och säga hej! Ser att du också har en liten sexåring att skola in på fritids. Min börjar måndag. Lite oroligt känns det men det går säker bra. Hoppas allt är bra med dig! Kram!!

...med tiden som hjälp-Linda sa...

För att se det från den ljusa sidan... Lekstugan finns ju kvar, alltså om ett infall av kreativitet OCH vackert väder skulle råka inträffa samtidigt!!!! //Linda ;o)

Norrdalen sa...

Hej Annica! Tack för din kommentar i min blogg, den värmde gott!
Vilken underbart vacker pion du har fotat! Ha en toppen onsdag!

Lilla Blanka sa...

Hej Annica!

Men har ni haft så dåligt sommarväder hos er? Här i väst har vädret varit bra med undantag av de senaste dagarna och någon vecka i början av juli.

Lilla lekstugan ser bedårande ut tycker jag. Där skulle min dotter gärna husera..hon har tjatat om lekstuga länge nu..så till slut tog hon hjälp av storebror och började bygga en egen (trädkoja)

Kram
Mia

Vecka - Vecka sa...

Ja, sommaren är kort, alldeles för kort.. Men personligen tycker jag att hösten är lite mysig.. Men då vi nu ska åka iväg till en massa sommarstugor mot slutet av veckan, så skulle det ju gärna få vara lite varmt..

Nog hinner du med lekstugan ännu! Jag väntar så på att få göra i ordning vår. Men Max är ju inte så stor ännu heller, så tid finns ju nog..

Kram,Lotta

karofina sa...

men tror du inte att det blir lite värme igen? det är ju inställd på, sommaren är inte över!! :)

fin fin i håret ja, en riktig cooling! dottern tog fram saxen och friserade sig själv igår... hmmm... kanske inte så jätte snyggt blev det :/

kram på dig!

Living by Milla sa...

Här har det regnat kopiöst mycket, rena skyfallen men i dag har det varit uppehåll. Det känns som hösten är i antågande.

Lekstugan ser jättefin ut.

kram på dig !
Camilla

Levindas Värld sa...

Jasså har du en pysselgalen dotter också, va roligt för då har du ju alltid nån som kan sällskapa vid mysiga pysselkvällar :)

Kramiz!

Vitt är vackert sa...

Hej

Första gången jag tittar in här tror jag minsann.
Härlig blogg!! Måste kolla lite till!

Ha det bra!

Kram E

Linda sa...

Tittar in i din fina blogg och lämnar ett avtryck. Jättevacker pion, en av mina favoritblommor.

vilket väder vi fick, riktigt höst-ruggigt! Ha det så bra, Kram Linda