onsdag 20 augusti 2008

Tänk så många möten som sker här i cyberrymden!!!

När jag började blogga i februari 2007 var det för att hålla kontakt med vänner som geografiskt befinner sig en bit bort, både i vårt avlånga land men också utanför dess gränser.
Inte hade jag en tanke på att jag en dag skulle sitta här och känna att jag verkligen skaffat mig nya vänner.
Men det har jag och jag är så otroligt glad över de nya bekantskaper jag fått!
Många är ni bloggare som jag trivs med, som ger mig sådan inspiration iom ert bloggande där ni sprider livskunskap och glädje.
Jag blir så glad när ni lämnar en kommentar till mina inlägg.
Precis som i verkliga livet är det några människor som man klickar rejält med och jag ska inte hymla med att några personer jag "träffat" via bloggen ligger mig lite extra varmt om hjärtat.


Linda, Lantliv i lägenhet har "designat" en egen utmärkelse som hon gärna vill ska cirkulera på bloggarna..... meningen är att den ska skickas vidare till EN person åt gången.... Hon startade det hela genom att ge den första till Ullis, Leva på landet, som i sin tur gett den till mig med orden:
Tack för att du finns, så långt bort men ändå så nära.
Den motiveringen kan jag ju inte bli annat än glad över och jag kan avslöja att jag faktiskt fick tårar i ögonvrårna när jag läste det.
Tack snälla Ullis för att du tänkte på just mig!
Jag ska nu skicka denna award vidare och rent instinktivt skulle den mycket väl kunna gå rakt tillbaka till Ullis men jag tror inte det är tanken med awarden.
Jag väljer därför att skicka tillbaka den tillbaka till Dalarna där både Linda och Ullis bor.
Jag skickar den till Stina som bor Hemma på landet.
Jag har skaffat mig många kära vänner men att valet faller på just
Stina beror på att hennes blogg var den första jag riktigt fastnade för "i tidens begynnelse"
*fniss*
Hon är en underbar människa som bjuder både på sig själv och härlig inredning.
Att hon sedan ALLTID tar sig tid att skriva små härliga kommenater gör det ju inte sämre!
Till er andra goa vänner i bloggosfären skickar jag tusenfalt med kramar.

Med kärlek
Annica
PS. Make new friends
but don´t forget the old
one is silver
the other gold .
Så löd en "dikt" som vi kompisar skrev i varandras poesi-böcker i barn- och tonåren.
Jag måste självklart avsluta detta inlägg med en hälsning till alla er som varit mina vänner "för alltid".
Så Åsa, Thessan, Marie, Pernilla, Petra & Crisanta.
Ni ska veta att jag tänker på er & att ni betyder "everything to me":)
Puss♥

28 kommentarer:

Nettan sa...

Grattis igen, hos dig " regnar " det in " Awards & Utmärkelser ".
Vad kul att så många uppskattar dig & din blogg, det är du värd.

Kram, Nettan

Stina sa...

Men kära lilla gurkan!
Du är ju för söt du alltså.
Tack, så väldigt mycket. Nu är jag glad.:-)
Puss och Kram Stina:-)

Linda sa...

Grattis till den fina utmärkelsen! Den är du värd. :-)

Ska titta runt lite i bloggen, såg att jag missat några inlägg. Må så gott, Kram Linda

Living by Milla sa...

Nu börjar det bli tjatigt, haha.. Nej jag bara skojar;) GRATTIS till din jättefina award!

Det är underbart med riktig och äkta vänskap och den växer inte på träd.

P & K
Camilla

Viola sa...

Hejsan igen, blir riktigt rörd, när du skriver sådära vackert om dina vänner. Visst är det otroligt så många nya härliga bekantskaper man träffar. Förresten försöker vi eventuellt att ordna en bloggträff i höst. Vi är ju rätt många som bor runt "stan". Ha en bra kväll, vi höres igen, kram Viola

Vita hjärtan sa...

Hej!

Grattis till dina utmärkelser, visst är det tur att man hittat in i bloggvärlden, den ger så mycket!

Kram Annemari

Ullis/Leva på landet sa...

Så glad över dina ord till mig både här och hos mig. Jag upplevde samma känsla när jag fick den av Linda. Kul att du skickade den till Stina, ett jättebra val. Hon är en så härlig person, och henne har jag ju faktiskt träffat två gånger på riktigt.

Kramisar Ullis

Sara sa...

Hejsan
Vilken fin utmärkelse som du är väl värd!
Kram Sara

karofina sa...

men va kul att linda knopat ihop en egen award! och va fin den va! grattis vännen! kanske kommer den här inte cikulera runt lika fort och sådär opersonlig som en del awarder tycks bli....

kram på dig!

Anonym sa...

Ja, visst är det underbart med vänner...gillar även alla bloggare ...ni känns som mina vänner allihopa.Härligt är det som vanligt att kika in till dig och läsa dina inlägg.

ha en skön kväll.....
kram Nina

annette sa...

Annica!
Behöver ju egentligen bara läsa det här inlägget för att förstå varför Du får Awarder av så många bloggvänner!!
Så oerhört fint skrivet, önskar jag kunde uttrycka mej på samma sätt, men har inte riktigt den gåvan att forma känslor i ord.

Grattis Vännen!
Ha nu en bra torsdag.

Kram //annette

♥ Fyra årstider sa...

Förstår precis hur du känner och roligt med en ny award. Jag har inte bloggat särskilt länge, men jag känner redan att jag umgås mer med mina bloggare än ibland "riktiga" vänner.
Kram Lotta

Katta sa...

Det var ett fint skrivet inlägg och en fin award.Passar bra till dej.Grattis!Kram Katta

Vecka - Vecka sa...

De va ju lustigt!

Visst, jag tänkte faktiskt att han skulle kunna få leka med den då han blir större. Så kan han få höra historien hur den kom till... Fulare serviser har jag nog varit med om, så det är nu inte så farligt..

Kram,Lotta

Hagbacken sa...

Hallå annica! Grattis till utmärkelsen, den är du verkligen värd! ska kolla in till Stina som du ger den vidare till också...

Och stoort tack för att JAG fick en av dig också...guud vad gillih du är!

Visst är det tråkigt med allt regn...rensade bort en hel del ute-blommor idag som regnat bort....

Jättefina skar du gjort nedan, de har jag missat...du är såå duktig!

Kraam Linda

LillaFlisan sa...

grattis!
Vilken vacker award hon designat!
Flisan

annette sa...

Ja, det är Dej jag menar Annica!

Sov Gott !

//annette

Dorthe sa...

Hei..
Grattis till den fina utmärkelsen!
Så mange fine ord du skriver:-)
Forsat god uge.
Dorthe

Mjuka sa...

SÅ roligt att du fått den fina awarden!! Förstår att du fått den, härlig läsning om livet och ingenting !!
Ha en fin torsdag
kramar M

Anonym sa...

Hej san!

Grattis till den fina utmärkelsen!

Stina är underbar så kul att du gav den till henne.

Hoppas du har det bra i Sverige.

Sköt om dig.

Många kramar från andra sidan plurret.

Södralycke sa...

Vilken fin award du fått, grattis!!

Ja aldrig hade man väl kunnat ana att det fanns en sådan gemenskap och vänskap bland bloggare innan man började själv, det är så härligt!

Hoppas du får en bra dag! Kram Johanna

Anonym sa...

hej gumman! tack för din fina kommentar inne hos mig, blev toppenglad. jag trivs massor med det nya sovrummet. jag sover som en prinsessa, och mår så bra nu när vi snart är klara här hemma. till jul ska jag ha allt färdigt! jipppi!

grattis till awarden!

stor kram sara

Smultronstället sa...

Hej!
Vilket härligt känslosamt inlägg, som sagt det är samma sak här att jag började blogga för vänner som jag har lite långt ifrån mig och hade inte alls kunnat föreställa mig att jag skulle få så många fler att lära känna, det är verkligen jätte roligt och det värmer så i hjärtat. Nu är jag glad att jag hittade dig via Ullis, och jag kommer gärna tillbaka.

Ha en bra fortsatt vecka!
Kramelikram M

NICOLINAS BONING sa...

GRATTIS till alla dina awards som du är väl värd:-)
Visst har man hittat kompisar på nätet nu när man bloggar...och det är så skönt att veta att det alltid finns någon där om man behöver en riktigt fort någon gång;-)
Vad piffig du är med glasburkar,tändstickor och pårlor!
Kramar/Birgitta

Ellas Inspiration sa...

Grattis och vilket underbart härligt inlägg!!

Kram Karin

LillaFlisan sa...

Svar: Ja visst är det fantastiskt att så många läser ens blogg. Och folk utomlands! Fast jag har blivit en riktig bloggoholic själv. Jag läser MÅNGA varje dag!
Tänk så fint "folk" har det runt om i landet, man blir såå inspirerad!
Kram Flisan

Stina sa...

Puss på dig du mysgroda själv.;-)

Helena Sjögren sa...

Hallå hallå här har du mig ;) här är det fullt upp med kräftskivor,fotboll å i kväll ska sonen ha fest för sina klasskompisar så liiite att stå i blir det . I morgon får du se ÖSK mosa elfsborg på hemma plan :) Hoppas i alla fall...
Kram kram