lördag 9 augusti 2008

Hej!

Idag är jag ganska trött,
men jag kände ändå att jag ville titta in och skriva lite grann.
Jag har nu jobbat två dagar och man kan verkligen prata om att ställa om...
Här blir inga lata dagar utan nu är det halv fem som gäller som uppstigningstid igen...
Jag har dock bestämt mig för att varva ner lite och bara jobba fyra dagar i veckan.
För att få ut lite mer av livet och för att hinna med mig själv.
Första veckan blev kort med bara två arbetsdagar.
Det kändes bra att mjukstarta lite även om det på sätt och vis blev en rivstart men låååång fredag.
Vi var iväg på team building.
Trevlig samvaro i härlig miljö och så en workshop där det var väldigt lättsamt.
På det en massa god mat och så den samarbetsbana där alla arbetslag svetsades samman för att lösa alla uppgifter.
Var inte hemma förrän efter sju i går kväll.
Idag tänkte jag låta er träffa en av våra familjemedlemmar.
Ja ni såg honom på bild här ovan.
Han, om det nu ens är en han - vi är inte riktigt säkra, kom till vår familj då vår dotter fick honom för ca 10 år sedan.
Men då var han inte ny inte.
För innan han kom till oss hade han bott hos en annan flicka i en annan familj.
Ingeborg hette den flickan och hon fick honom av sin bror.
Han bodde hos henne i många år.
Ingeborg var min oäkta makes farmor.
Han är ganska hård vår nalle men ändå så mjuk och söt.
Visst är han väl fin vår nalle?!
Här skiner solen just nu.
Man kanske skulle passa på att gå ut en sväng innan regnet kommer åter.
För det har varit mycket av den varan nu, regn...
Tror jag tar mig lite härlig frukost först.
Men sedan går jag nog ut med kameran!
Vi kanske ses!
Kram Annica


23 kommentarer:

Katta sa...

God morgon Annika! Måste säga grattis till dej som dragit ner arbetet med en dag i veckan för att hinna med livet också. Bra tänkt tycker jag.När startar skolan hos er då? Här startar den 21 aug med upprop.Er nalle är verkligen söt såna gamla godingar är ju alldeles speciella.Men visst har det varit trist med allt detta regnet den här veckan, blä säger jag om det.Ha en bra helg vännen, kram Katta

Ofelias Hus sa...

Hej
Vad bra att du har dragit ner på arbetet, det uppskattas säkert av din familj, mer tid till varandra.
Här är det ljusblå himmel i dag, vi har också haft mycket regn de senaste dagarna.
Så i dag ska vi bada i badtunnan och njuta av solen, det kanske regnar i morgon...
Kram
Anette

Gårdsromantik sa...

En sån nalle hade jag också - fast mörkbrun.

Han ligger nog nedpackad någonstans.

Kram Maud

annette sa...

Hejsan!

Så klokt av Dej att bara arbeta fyra dagar i veckan, och bra att Du med tanke på pendling har kunnat få neddragningen just med en dag ledig, inte alltid lätt har jag märkt när kollegor vill dra ned.

Så otroligt fin och söt Nalle, helt otroligt att den är så välbevarad med tanke på ålder.

Nu finns balkongskydden (äntligen på bloggen);)

Ha en skön lördagskväll, nu skall ut ännu en sväng.

Kram //annette

Ullis/Leva på landet sa...

Hej på dig! Har saknat att få titta in till dig. Mycket som hänt hos dig medans jag varit borta. Skulle vara bra skönt att bara jobba fyra dagar i veckan, men just nu jobbar jag mer än heltid. Jobbar ju åt ett läromedelsföretag också. Känner att jag orkar just nu men det är nog för att barnen blivit större. Usch så tidigt du får gå upp på morgonen. Här är de kl. 6 som gäller. Får också en mjukstart när jag börjar på torsdag. Barnen börjar sedan först den 25.

Ha en riktigt skönt helg!
Kram Ullis

Stina sa...

Usch vad hemskt att behöva gå upp så där tidigt. Det var en söt nalle, i alla fall...trots att den hängt med ett tag. Puss

Anonym sa...

Ja, det är regn hos mig med...
Tack för omtanken och JA...din nalle är fortfarande fin

kram Nina

ps....ser jag solen så skickar jag bums famnen full av strålar till dig.......

karofina sa...

oj vad tidigt mornar!! har dax börjar du jobba då??

skönt att dra ner lite på arbetsveckan, jag kommer inte vilja/orka jobba så mycket som heltid sen. man vill ju hinna njuta av livet och inte minst ungarna! annars är man ingen kul person heller om man inte knappt orkar med sig själv när jobbet är slut...
jätte bra beslut säger jag bara!!

kramar!

LillaFlisan sa...

*Jättefin nalle, jag älskar gamla leksaker men de får inte vara i "bra" skick, Nej, älskade och lekta med ska de vara!
Flisan

Living by Milla sa...

Go kväll i stugan!

Det låter som ett väldigt br beslut att gå ner i arbetstid, det behöver du! Jag har heltid i botten men arbetar 75% och kommer göra i ytterligare 4 år. Det räcker gott och väl när jag har barn och hus att sköta ensam eftersom maken jobbar på annan ort. Tufft? Ja, men allt går.

Ja, nu har det regnat lite väl mycket, suck men det känns som om hösten är här för att stanna.

STOR kramn Camilla

Mjuka sa...

Jättebra att dra ner på jobb! Sunt! Min tanke också när jag kommer tillbaka efter föräldraledigheten. Vill önska en trevlig helg
kramar M
Den är ju nästan slut men ändå

Levindas Värld sa...

Hej!

Vilken charmig nallebjörn :)

Sen ser ut som min pappas gamla björn som han hade när han var liten, så gammal och söt!

Jadu idag sken solen härligt under hela morgonen och förmiddagen, men sen byttes den snabbt ut mot regn och grått väder... :(

Bara att ta nya tag och hoppas på lite mer sol nån annan dag,

kramen!

Anonym sa...

Åhh, vilken fin nalle.
Bra att kunna dra ner lite på arbetstiden.
Ha en bra Söndag.
Kram.

Cilla sa...

Härligt att kunna dra ner på arbetstiden. Man ska njuta av livet ;).

Kram Cilla

Anonym sa...

hej gumman :) vad fint du skrev om er nalle :) mamma har en liknande hemma!

vad smart att gå ner i tid för att ha tid för mer saker i livet. tyvärr har jag inte råd med det :(

det finns massor med fina svarta ramar på ikea nu.. våra är köpta där :) kanske värt att kolla till ditt foto?

stor kram sara

me and alice sa...

En sån söt liten nalle ni har hos er... Vad härligt att du prioterar dig själv och familjen i stället för arbetet...
Beklagar verkligen er släkting som gick bort. Sådant är aldrig roligt....
kramelikram till en gammal nollåtta från en annan nollåtta...

Livet och träning sa...

Så skönt för dig att gå ner i arbetstid,det låter som ett klokt beslut när man har stor familj.
Vilken härlig nalle så fin bevarad.
Ha det så bra karm ylva...

Lilla Blanka sa...

Hej Annika!

Ja det känns att denna första arbetsveckan efter semestern satt sina spår..dessutom har jag tränat 5 ggr senaste veckan (skaffat gym-kort och RIVstartar verkligen haha)..och så har jag målat hemma som en galning..så nu känner jag mej som en urvriden disktrasa :)

Duär klok som drar ner på arbetstiden! Nåt som alla borde göra för att hinna med att leva lite också.

Ha det såbra vännen och tack för att du alltid skriver till mig!

Kram
Mia

Sara sa...

Hejsan

Det skulle vara jättekul att träffas någon dag. Jobbar du i min stad? Jag börjar skolan den 18 augusti. Hör av dig när det passar.
Kram Sara

Södralycke sa...

Söt nalle! Låter skönt att dra ned på arbetstiden, det finns ju så mycket annat i livet än arbetet, särskilt när man har familj...

Hoppas helgen varit bra, kram Johanna

A home far away sa...

Härligt med mer tid för varandra det gör du helt rätt i, det var faktiskt ett av skälet till att vi flyttade utomlands!

Bilden på äpplena är såå fin, o symboliserar höst för mig:_

Ha en fin dag

//Gunilla

Malin sa...

Å så skönt det måste kännas att arbeta lite mindre.
Synd att det inte är bättre väder då med=)
Här i Göteborg regnar det som om det inte regnat på flera år.
Helt galet! Känns som höst!

♥ Fyra årstider sa...

Jag undrar hur det ska bli nästa vecka när jag börjar jobba....Söt nalle, den har charm med sitt slitna utseende.
Kram Lotta