söndag 17 augusti 2008

Och så var det ännu en regnig söndag att lägga till protokollet...



Men det gör inte så mycket en dag som denna!

Det är lite skönt att slippa göra en massa saker, jag tycker det är skönt att slippa ut och fara nu när jag kommit igång med pendlandet igen.


Igår fick jag ju en så fin award av Ullis Leva på landet.
Gissa vad som senare väntade mig?!
Jo en award till!
Denna gång från härliga Katta Rost och rosor.
Så nu kör jag igång och delar ut awarder till er, mina kära bloggvänner.


Den första awarden skickas till fem bloggar och jag väljer:






Den andra awarden vill jag ge till :















Nu är det er tur att ge den vidare till några ni känner att ni vill uppmärksamma. Reglerna är:
1. Du kan ge utmärkelsen till en eller hundra eller vilket antal däremellan du vill - det är upp till dig! Se till att du länkar till deras bloggar i ditt inlägg.
2. Länka sedan tillbaka till
http://www.tammyvitale.com/ så att hon kan besöka alla underbara kvinnor som får den. Syftet med utmärkelsen är att sända lite kärlek till de kvinnor som gör din dag, som lär dig nya saker och som lever sina liv fulla av generositet och glädje!









Idag har jag passat på att pyssla lite.
Tanken var att jag skulle prova på att göra några ljuslyktor av glasburkar jag samlat på mig.
Men ståltråden var som bortblåst:(
Idag hittade jag den och det resulterade i detta:Bilden blev verkligen skitdålig och den ser riktigt ful ut...
I verkligheten är den kanske inte världens snyggaste men den duger fint med glas, ståltråd och vita och turkosa pärlor!


När ståltråden hade fått fötter igår passade jag på att pyssla med annat istället.
Jag plockade fram några tändsticksaskar och gav dem nytt utseende.



Jag klistrade dit lite tapet- och tapetbårdsrester på askarna.
Med en tub lim lyckades jag sedan få dit lite kantband runt om.
På dessa stora askar satte jag även en pärla uppe i ena hörnet.


De små askarna fick lite olika utseende.

Några blev romantiskt rosa-rosiga med kantband medan andra fick den älskade sovrumstapeten på sig.


Här kommer en närbild av en av de större askarna igen...


Och här är den andra...

Till köket gjorde jag en liten kökskollektion;)


Ena sidan av asken ser ut så här:

Och på baksidan finns dessa mönster




Köksaskarna hamnade i min ena Marimekko-skål.
Där passar de bra och jag vet var jag har dem när alla ljuslyktor ska tändas:)

Det blev en liten specialare oxå...


Med en liten hänganordning vet jag nu var jag har tändstickorna när jag ska tända min spegellampett:)


Detta ljus ska tändas till kvällen och därför får den avsluta dagens inlägg.

Ni får helt enkelt tänka er hur jag ligger och myser i mitt nytapetserade sovrum med lampetten tänd och somnar med ett leende på läpparna:)


Kram Annica


PS. Oroa er inte över brandrisken. Min oäkta make behöver inte gå upp lika tidigt som jag och kan därför stanna upp lite längre än jag. Så jag har utsett honom till ljusansvarig;)

27 kommentarer:

Vecka - Vecka sa...

Oj tack för utmärkelsen! Blir så glad!

Så söta tändsticksaskar du pysslat!

Kram,Lotta

Södralycke sa...

Oj, här har det pysslats :) Vilken bra ide att sätta ståltråden ner under lyktan med pärlor också, det måste jag testa! (Funderar på att göra små hängande vaser av små glasburkar) Tändstickspysslet såg också fint ut! Nu suger det i pysseltarmen igen, tack för inspirationen :)

Hoppas du får en skön vecka! Kram Johanna

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Men guuuuu' va' söta tändsticksaskar du gjort!!!!! Helt ljuvligt söta!!!//Linda

Ullis/Leva på landet sa...

Tack så mycket gulliga du som skickar den ena utmärkelsen vidare till mig. Blir så glad ska du veta. Askarna blev så gulliga. Nu ska jag lägga mig i min nybäddade säng och läsa en inredningstidning.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Ofelias Hus sa...

Grattis till dina två awards, dem är du värda.
Tänk att fula tändsticksaskar kan bli så söta, lyktan blev fin den också...
Sådana är nog fina att hänga ut i trädgården, måste nog prova...
Kram
Anette

Mjuka sa...

Tack för utmärkelsen!!Du är för söt!! Vilket fint pyssel du gjort!
Ha en fin vecka
kramar M

Nettan sa...

Tack snälla du för " utmärkelsen " !
Behövdes verkligen, har ett ryggskott på " G " & inte så smidig idag ( så är en ju reumatiker med ;0) )...känner mig som en gammal kärring =0(.

Va länge sedan nu, jag hade så här ont...*suck*.
Typiskt & jag som snart ev. ska börja arbetsträna igen !!

Här har det pysslats ser jag, vad fina de blev !
Brukar oxå göra om mina tändsticksaskar.

Ha det gott..
Kram, Nettan

Living by Milla sa...

Wow, vad du har pysslat, söta askar!

Tack snälla rara du för utmärkelsen! Den livar upp en regning och grå dag som denna;)

Ha en fin vecka!
kram Camilla

lottens vita och gröna sa...

oh vilka härlig pysselhelg, så söta tändsticksaskar!

stort grattis till utmärkelser, du har sån värme annica! tack du goa för att du sänder den vackra till mig, det värmde gott!

varmkram lotten

Levindas Värld sa...

Hej!

Va mkt fint du har pysslat till :)

Det är ju verkligen väder för pyssel nu och sedan nån vecka tillbaka...haha!! Regn, regn och åter regn!

Tack för att du tittar in och för de snälla orden du lämnar efter dig :)

Kramis!

rosenfröjd sa...

Ser att mitt blogg finns med. SIcken ära. Ja blev jätteglad!!

O tändsticksaskarna var helt underbara!

kram!
¨M¨

Helena Sjögren sa...

HOHO , här har det pysslats å knåpats ser jag . Tändstickor går åt i massor här hemma och precis som du vet jag aldrig var jag har askarna när det ska till att tändas i stakarna ...

Åh awarder har det ramlat in , grattis grattis. Ha det gott kram kram

karofina sa...

blir så lycklig av att du tänkte på mig, tack för utmärkelsen!!

men vad du har pysslat kvinna!! vilket pill att sitta med alla de små askarna, men va fina de blev! e lite sugen på att testa det jag med :)

kramar!

Sara sa...

Hejsan

Tack för utmärkelsen, jag blir superglad. Tändsticksaskarna var ljuvliga.
Kram Sara

Stina sa...

Tack...vad du är snäll!

Så fint du har pysslat.:-)
Puss poch kram Stina

Katta sa...

Men vad nu då, fick jag en av dig med! Tack snälla söta. Vilka jättefina tändsticksaskar du gjort, snyggt med tapet på.Såna brukar jag med roa mig med att dekorera ibland, smart tips med upphängningsgrej på den. Snygg lykta av glasburk med.Det är roligt att komma på saker att återvina.Kram Katta

Ellas Inspiration sa...

Grattis till utmärkelsen!!

Vilka söta små askar det blev. Lyktan var också superfin.

Kram Karin

♥ Fyra årstider sa...

Vilka fina askar, säger bara vilken skillnad.
Kram Lotta

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så mycket fint pyssel du har gjort!

Fina utmärkelser också!
Kram
Marie

Ullis/Leva på landet sa...

Visst är det drygt. Nu blev jag nyfiken på vad det var för datasytstem ni skulle lära er som gjorde dig så trött.

Kramis

Ullis/Leva på landet sa...

Fronter har vi inte. Mannen använder det på sitt jobb, fast det är inte inom skolan. Har ni möjlighet att skriva omdömen i det, eller vad använder ni? Vad undervisar du i för åk nu till hösten?

Kram

Lilla Blanka sa...

Hej!

Stort GRATTIS till dina awarder och TACK snälla goa för att du ger en vidare till mig! *KRAAAAM*

Vad söta askar du har gjort!

Kram
Mia

Gårdsromantik sa...

Hjälp vad många kommentarer!

Grattis till din och tack för min fina utmärkelse!

Skall ta tag i det så fort vi visat huset.

Kram Maud

Katta sa...

Kram på dej Annica.

Stina sa...

Goa gumman där.;-) Kramis

Linda sa...

Åh vad fina tändsticksaskarna blev! Jättefina! Vad duktig du är!

Design i tid och rum sa...

hej! det var ett tag sedan, men nu är jag tillbaka i blogg värden.
Älskar dina askar vilken kul ideé´, ska försöka göra något till Jul.
kram Dadda