lördag 23 augusti 2008

Lördag, åh sköna lördag!

Tänk så härligt det är att få vara ledig så här på helgen!
En intensiv första vecka med elever är över.
En rolig vecka som bjudit många skratt.
Men nu är jag trött:)
Min oäkta make vet hur jag är när terminen börjat så han erbjöd sig att åka in till stan och handla.
Inte nog med det...han tog barnen med sig!
Alla fyra!
Så jag "lullade runt" här hemma i min egen takt och städade, tvättade, tog hand om komposten och lite annat som tvunget måste göras i ett hushåll.
När jag kände att jag behövde en paus tog jag fram mina pysselsaker.
Tidigare i veckan tog jag med mig en vit kartong från jobbet.
Den tänkte jag piffa till och ha som förvaring till allt upphittade saker på jobbet.
Så med hjälp av lite klister åkte söt ros-tapet och lite kantband på runtom.
Vad sägs?
Själv är jag nöjd iallafall:)

Funderar även på att sätta på en av mina "tags" från panduro på lådan.
Där ska stå UPPHITTAT.
Men attans...jag hittade ingen bra penna för ändamålet!



Hösten är här känns det som.
Idag tog jag en liten raid i trädgården och plockade på mig lite äpplen till en äpplekaka som senare avnjöts tillsammans med lite vaniljsås.
Smaskens:)

Direkt i morse lyxade jag till det med ett härligt bad.
Tyvärr upptäckte sonen mitt tilltag och jag fick raskt sällskap i badet.

Nu på kvällskvisten tog vi oss en promenad i den härliga kvällen.
Hela familjen var med.
De två äldsta sönerna tog med sig sina cyklar oxå.

Bara några minuters promenad från oss ligger kyrkan.

Vi passade på att ta en sväng ner till hamnet oxå.
Tyvärr trilskades kameran en del så jättemånga bilder blev suddiga då blixten inte ville funka som den skulle.




Ha en fortsatt skön lördagkväll!
Nu ska jag få killarna i säng:)
Kram Annica

13 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Ser på bilderna att du har haft en skön lördag. Själv har jag slitit i trädgården och har fortfarande en lång lista inför morgondagen.
kram Lotta

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Sista bilden i ditt inlägg... Wow! En award-winner! Ni verkar ha haft en fin dag! //Linda

Lilla Blanka sa...

Hej!

Det är skönt när man får lite tid för sig själv sådär...även om man går runt och städar och fixar :)

Det ser ut som en riktigt mysig dag!

Kram
Mia

Ullis/Leva på landet sa...

Skulle ju också säga att lådan blev jättefin. Upphittat skulle jag behöva en stor till, fast det är nog mest borttappat som jag skulle behöva.

Kramis

Katta sa...

Vad fin asken blev. Den påminner lite om ett sånt där gammaldax syskrin med tyg utanpå. Älskar äppelkaka och vaniljsås mums vad sugen jag blev nu.det ser fint ut i er stad med kyrkan och hamnen. Ha en bra söndag, kram Katta

Katta sa...

Aha! Dit ska ju vi i höst enligt planerna. Skulle dit förra hösten egentligen men sambon var inte ledig en enda dag ens på helgerna då så det blev inte av.Och nu ser vi hur tiden börjar rusa iväg med den här sommarn och hösten med så vi får väl ta oss i kragen. Kram

Sara sa...

Hejsan
Vilken skön dag ni haft. Din ask var jättegullig.
Kram Sara

Hagbacken sa...

Hej Annica, ledsen för mitt sena svar...naturligtvis får du lägga till mig i din favvo-lista, Blir bara glad & stolt då vettu´!;)

Vilken superfin låda du har gjort, visst är det väl skönt att få lite tid över åt sig själv...hela sommaren har barnen varit mycket hos mig trots att det varit deras pappas vecka (nu springer de ju tack och lov emellan)..men nu är jag rädd att de inte ska springa här lika mycket på pappas veckor då skolan är i full gång..det är nämligen pappas vecka som kommer nu, och som du kanske hör har jag lite separations-ångest redan nu....

De var ngt mer jag skulle kommentera ang ditt inlägg, men kom nu av mig av mitt eget "ältande", ber om usäkt för det!

Krraaam på dig//Linda

A home far away sa...

Ser ut som om mi har haft en alldeles förträfflig lördag, och äppelkaka, mums, men har precis ätit klart kladdkakan, när ska jag börja mitt nya liv tro?

Gunilla i ett regnigt Singapore

Viola sa...

Hejsan, vilka härliga bilder och så vackra från hamnen, ja min helg har varit oförglömlig, kramar från en trött men lycklig Viola

Elzie sa...

Jättefin ask. Och äppelkaka. Synd att man inte har några äppelträd!! Vilken vacker kyrka ni har där. Här har vi en vanlig Tegner-lada *s*.
Hoppas du får en bra vecka med dina elever.
Kram Elzie

Anonym sa...

Vilka härliga bilder du har lagt ut....Skönt att ha en mys dag....

Här luktar det också äppelpaj...extra mysigt är det att gå ut barfota i gräset och plocka äpplen i sin egen trädgård och sedan gå in och baka..

kram på dig

Nina

Södralycke sa...

Vilken smart ide! Boxen blev jättefin :) Så gott med äppelkaka, det var länge sedan man gjorde....

Hoppas du får en bra vecka! Kram Johanna