söndag 24 augusti 2008

Solig söndag:)

Hej på er alla härliga!
Hoppas att ni - precis som jag - haft möjlighet att njuta av sol och värme denna underbara söndag!
Helst hade jag kanske velat ta mig en promenad i det vackra vädret, men gårdagens promenix ställde till det lite för mig.
Jag har sedan förra hösten problem med båda min hälar (hälsporre) då och då.
Det gör helvetiskt ont kan jag bara berätta för dig som inte haft det!
Så istället för att ge mig ut i samhället var jag hemma och njöt av att faktiskt få ta det lugnt även idag.
Lite hushållssysslor blev självklart gjorda...
Skura toaletter tycker jag att jag sysslar med jämt;)
(fyra grabbar i familjen säger jag bara*fniss*)
Jag hittade oxå en penna som jag provskrev på min lilla metalletikett med.
Den funkade riktigt bra så nu får min "upphittat"-låda följa med till jobbet i morgon.
Förutom att njuta av lugn, ro, sol och värme har här faktiskt hänt lite annat oxå.
Min oäkta make slog mig med häpnad när han plockade fram skruvdragaren...*fniss*
Kanske känner ni igen fenomenet: saker som ALDRIG blir klara när man flyttar till hus...?
Här, precis som i hos många andra, har vi inte lyckats få upp alla lister igen efter renovering.
Kanske ska tillägga att det gått tre år sedan vi renoverade köket/vardagsrummet och att lister och dörrfoder där ännu inte är på plats!
Så trist!
Men det är som det är.
Jobb och det faktum att vi har fyra barn varav två ännu är ganska små ställer till det en del i planeringen...
Men den största anledningen till att inget händer är att maken tycker det är supertrist att sätta upp lister!
Idag kom iallafall lite lister i hallen på plats och så åkte en och en annan förvaringspryl på plats oxå.
Kanske ska tillägga att det är många lister ännu som ska upp...men jag får vara tacksam över det lilla;)
Nu börjar snart en ny arbetsvecka och jag vill passa på att önska alla en trevlig sådan.
Jag vet inte när jag tittar in härnäst, kanske blir det redan i morgon- kanske blir det inte förrän om en vecka.
Allt beror på ork och kraft!

Kram Annica







21 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Ha en bra vecka du med. Svårt att hinna med att blogga när man arbetar heltid. Vilka vackra rosor du har...
Kram Lotta

Ullis/Leva på landet sa...

Lister,ja. Det måste var männens gissel. Tänk att de tycker att det är så trist att sätta upp just det. Likadant här också. Här har gubben kört in ved hela hegen så inget har hänt på altanen, suck. Fast man får vara glad att vi har värme till vintern. Få se hur mycket jag orkar blogga, det vet man ju inte i förväg.

Ha en bra vecka och sköt om dig!
Kram Ullis

karofina sa...

lister...hmmm...många säger det men jag får panik om de inte kommer på. rummet blir ju bara halvfärdigt och sånt får jag ett utbrott på om jag ser det varje dag ;)

den där metalletiketten har jag med, ett oöppnat paket till och med, hade som sagt ingen bra penna, men får väl köpa nån liknande du använde :)

kramar!

Living by Milla sa...

Japp, tyvärr känns det igen...vårt trappräck har inte kommit på plats än men vi har ju bara bott i huset i 2½ år.
Jaa,äntligen lite sol! Det har varit underbart idag och jag och barnen tillbringade dagen hos min mamma och passade på att plocka björnbär, mums!

Ha en bra vecka!
kram Camilla
kram Camilla

Madicken sa...

Ohhh, sådan söt liten "upphittatlåda" du har gjort! Jättefin!

*fniss* Jag såg maken min med skruvdragaren i högsta hugg idag jag med! Verkligen inte en vanlig syn! Och listerna... ja suck! Vi har MÅNGA lister kvar vi också! hi hi!

Kramis!

Helena Sjögren sa...

Ler lite för mig själv. Det där med män och färdigställa saker , i lördags försökte min fotbollstokiga man dra i väg för att se en match men fick genast frugan på sig som påminde honom om vårat plank inte var färdigställt ännu . Så den kraken hade inget val utan fick snällt ge sig av å införskaffa fler brädor och göra klart.

Ha det gott ! Psst , Skön seger i går , det blev som jag trott !! Kram kram

Vecka - Vecka sa...

Vilken fin låda du gjort!
Ja, lister är knepiga grejer..

Ha en skön vecka!

Kram, Lotta

Anonym sa...

halloj halloj! ja listerna i köket är inte på plats ännu, men de kommer under veckan hoppas jag då vi ska riva upp det gamla golvet idag :) så sen ska nya golvet på plats efter reparationer av golvet under.. känner igen det där med att aldrig bli färdiga :)

ja det var moraklockan jag sålde. den var alldeles för stor för övervåningen, på undervåningen fick den inte plats. så det är lite synd, men nu har vi en pott till reparationerna av golvet. alltid nåt!

ha en underbar vecka vännen!

Stämningsfullt sa...

Ja du är då inte den enda som inte blir klar med alla projekt! Här startas än det ena än det andra och sen blir det något kvar... Eller så blir det dags att börja om på det stället som aldrig blev klart haha.
Ha en bra vecka.
Kram!

Vardagstugg sa...

Vilken söt etikett! Hammagjorda etiketter piffar verkligen upp lådor och burkar!

Trevlig kväll!

Annelie

Katta sa...

Redan som liten var jag galen i lila turkost är ju med en favorit.Sitter här och lyssnar på polisbilarna som tutar fram och tillbaka efter derbymatchen i kväll, fattar inte varför det är så galet med dessa matcher.Synd är det.Ha det bra, kram Katta

Södralycke sa...

Alltid är det nå´t som blir liggande när man renoverar! man är så ivrig att få in möbler och annat så tänker man "det gör jag sedan" hi hi, sedan kan ju innebära flera år... :)Brukar kännas skönt när det väl blir av :)

Hoppas du får en bra vecka! Kram Johanna

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, man känner nog igen det fenomenet att det blir saker som blir kvar när man renoverar, så även hos oss...
Ha det bra i veckan!
Kram
Marie

Stina sa...

Oh... ja hälsporre har jag också haft. Helt vidrigt.
Det försvann när jag började gå i mina Calou-träskor.
Härliga och fina bilder. Hoppas att du har det gott, trots arbetet. Kramis Stina

Södralycke sa...

Hej igen! Du har en award att hämta hos mig :)

Kram Johanna

LillaFlisan sa...

Lådan är underbar!
Känner igen mig på pricken med listerna. Det tog TVÅ år innan vi fick upp taklisterna i vårt nyrenoverade kök. Nu sitter de där i allafall om än bara målade en gång...
Kram på dig!
Flisan

Linda sa...

Vilken söt låda med etikett!

Hoppas du får en fin vecka! Jag trodde nästan att vi skulle få fint väder igen när det var så varmt och skönt igår. Men idag drog regnet över igen... Kanske är hösten här för att stanna? Kram, Linda

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Å här väntar 2 rum på lister än..hm
Det ska maken få göra inom snar fram tid..ler
Kram Irene

Ullis/Leva på landet sa...

Tänk att vi tänker så lika. Tittade efter din mailadress men hittade den inte. Eftersom man inte lägger upp inlägg hela tiden skulle det ju vara enklare att maila varandra. Det blir ju många kommentarer ibland på samma inlägg, *s*. Maila mig om du har lust så kan vi ju diskutera det där. levapalandet@gmail.com

Kramis

Hagbacken sa...

Har jag inte kommenterat här heller? Har då varit in iaf..var som jag sa t ngn annan bloggare att just nu är mitt minne lika stort som hos en guldfisk=inget med andra ord..

Tänkte inte på det där m pelargon och tant..då har jag med andra ord varit tant LÄNGE då...*s*

Lister vill jag helst inte ens nämna..blir på dåligt humör då..;)

Kram Linda

Katta sa...

Hoppas allt är bra med dej Annica, kram Katta