tisdag 12 augusti 2008

Tisdag kväll

Två arbetsdagar förra veckan och så är nu de två första avklarade denna vecka...
Skönt!
Imorgon har jag min
"slippa kliva upp halv fem dag"...
Skönt!
Huvudet snurrar som det varit med och åkt karusell i några timmar.
Mycket nytt är på gång iom att jag bytt arbetsplats.
Jättespännande, roligt och snurrigt!
Man kan ju tänka sig att jag inte har tid med inredning just nu...
och det stämmer...
jag fixar inget här hemma och har faktiskt inte en enda tanke på det heller...
Men på jobbet slås jag av hur fult allting är...

Jag har tidigare jobbat på en vacker gammal skola med spröjsade fönster.
Nu har jag flyttat över till en skola som är ungefär jämngammal med mig.
Fotot här ovan har jag tagit på personaltoaletten i vårt arbetsrum.
Ruskigt fult eller coolt retro?
Ja det är frågan...;)
Tur det finns andra saker att glädja sig åt iallafall.
Som mitt älskade Bajen.
De förlorar lirare efter lirare men lyckas ändå med konststycket att inte förlora matcher!



Något annat roligt som hänt är att jag idag fått en award av

Annette med bloggen Anesas bildblogg.


Jag blev självklart jätteglad och stolt över denna fina award!

Tack Annette, du skulle bara veta hur mycket det betyder för mig!

Jag ska i min tur skicka denna award vidare till 3 av mina favoriter i bloggvärlden ( och det valet är inte lätt! Det finns ju så många) och väljer att skicka den till:

Leva på landet

I villa grå

Living by Milla


Kram Annica



20 kommentarer:

Stina sa...

Bamsekram till dig goa gumsingen. Puss

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Ja det va ju en *ähum* ehhhh... annorlunda personal toalett. Kanske inte i min smak. Men du, det är ju BRA att den FINNS iaf!!!!//Linda ;o)

annette sa...

Va nu inte uppe hela natten och "slarva" bara för att Du slipper gå upp före tuppen imorgon;)

Kramen //annette

Viola sa...

Hejsan, ja det var ju ingen toa jag skulle uppsöka mer än i nödfall! Själv jobbar jag som lärare i en gammal skola som passerat 100-års sträcket. Så vacker och härlig. Ha det bra och ett stort GRATTIS, kram Viola

Katta sa...

Du kanske skulle snygga till den där personaltoan med en bild av bajjen?? Själv bor jag i Solna så det där med bajjen, njaää.Grattis till utmärkelsen, kram Katta

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis till din utmärkelse och tack så jättemycket för att du skickar den vidare till mig. Det värmer otroligt mycket. Lite tröst i bedrövelsen för i morgon är det ju min sista semesterdag. Du vet ju redan vad jag tycker om den tapeten, *s*. Hur långt har du till jobbet egentligen? När jag hade barnen små hade jag 3 mil enkel resa. Tyckte det blev för jobbigt (ändå arbetade jag 70% på 3 dagar för att slippa åka) att åka så jag sökte faktiskt jobb på närmare håll. Kommer alltid att sakna den skolan och jag tror inte att jag kommer att hitta någon så bra arbetsplats någon gång heller, men det är helt ok där jag är nu också (har varit där 8,5 år så). Nu när barnen är större skulle jag kunna tänka mig att åka igen.

Kramisar Ullis

Södralycke sa...

Grattis till awarden! Den är du värd, det är alltid lika kul att kika in till dig!!

Får väl säga att det suger lite i renoverningstarmen när man utsätts för en sådan retro-chock....hi,hi

Ha en bra dag! Kram Johanna

Mjuka sa...

Coolt retro tror jag fast i lite mer uppfräschat tillstånd :-)
Ha en jättebra dag
kramar M

Living by Milla sa...

Nu blir jag rörd...tusen tack goa du!

Oj, vilken hemsk toalett!!! Jag kan inte med 70-talsstuket, får svåra rysningar..;)

kram på dig!
Camilla

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, toaletter brukar inte vara det roligaste på en arbetsplats. Vår toa på jobbet är så kal, så när någon lägger in en tidning så studsar man till och tykcer att det ser uppiffat ut.
Grattis till din fina award!
Kram
marie

Sara sa...

Hejsan

Vilken hemsk toa, inte coolt enligt mig. Grattis till utmärkelsen.
Kram Sara

annica sa...

Hujedamej vilken ryslig toa haha jag får magknip när jag ser tapeten och färgen på dörren...
Ha det gott//Kram Annica

Vecka - Vecka sa...

Inte ens en vecka har jag varit borta från bloggvärlden och så mycket man har missat..
Ja, den där toaletten slår nog den på min arbetsplats.. Men spännande med nytt ställe!

Kram,Lotta

ps. Beklagar sorgen! d.s

karofina sa...

hjälp vilken tapet! den var inte vacker!!! fram med färgen och pensla på! du kanske hinner med det under ett toa besök! ;)

ja vilka hysteriskt tidiga mornar. hur dax går du o lägger dig då? 8?

kram!

Hagbacken sa...

Jaadu...tycker nog tyvärr inte toan ser så värst cool ut....

Stort grattis till din utmärkelse!

Kram Linda

Helena Sjögren sa...

Snacka om retro toa , får flash backs så det heter duga ! Inte svårt att drömma sig tillbaka på sjuttiotalet där inte. All lycka till dig på ditt nya jobb ! Kram kram

Stina sa...

Här kommer det en tjock kvällskram.;-)

Gårdsromantik sa...

Din förra skola var verkligen vacker.
På måndag börjar vi - får se hur slut man är efter en hel dags konferens.

Kram Maud

Katta sa...

Hoppas att allt är bra med dej. Tittar in efter nytt inlägg från dej men kan tänka mej att du är rätt trött nu efter veckan.Kram på dej.

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas du överlevt veckan. jag lever i alla fall fortfarnade,*s*. Du har något inne hos mig.

Ha en bra helg!
Kram Ullis