torsdag 28 augusti 2008

Länge sen...

Hej där!
Jag har varit lite frånvarande den här veckan...
åkte självklart på en riktig ...ja vad det nu är för sjukdom...
Jag har iallafall legat nerbäddad i sängen sedan i måndags då jag gav upp efter halva arbetsdagen och åkte hem.
Feber och ont i halsen har jag haft och har fortfarande...
Nu börjar jag iallafall piggna till så pass att jag orkar mig på ett inlägg.
Idag har jag två av sönerna hemma oxå.
De kraxar och hostar som två gamla kråkor, stackarna.
I måndags när jag åkte hem hade jag en kvart över till bussen skulle gå.
Jag passade därför på att gå in på Smultronboden för att se vad för ljuvligt som fanns att köpa där.
Jag skulle bara titta...
Men så hittade jag denna söta fågelholk i min favoritfärg lila (turkost är oxå en favvo som ni kanske sett på foton hos mig... av min kärlek till lila syns däremot inte så många spår i mitt hem;) och så blev det ett litet hjärta oxå - för hjärtan kan man ju aldrig få för många av...

(Hmmm tycker mig ha hört mig själv uttala de orden även i andra sammanhang...
Jag säger bara ljuslyktor och änglar och...ja , det är bara att erkänna...jag gillar ganska många saker)

♥:at är ett bokmärke men jag funderar på om jag kanske ska använda det på något annat sätt...

Som ni ser är inte fågelholken särskilt stor så några fåglar lär nog inte flytta in där:)
Just nu står det på hyllan ovanför min dator och väntar på att jag ska komma på den perfekta platsen för den.
7:50 gav jag för den förresten:)


Med hem i påsen från Smultronboden fick jag även några meter vit spets.
Den har jag bundit runt mina glasburkar (fd karamellburkar från ÖB som farmor min sparat åt mig) som är perfekta för allehanda förvaring i skafferiet.
Hyllan de står i heter Åbo och kommer från IKEA.
Den köpte jag när jag var inne i min "träiga" lantperiod för nästan 10 år sedan.
Den ska såklart bli vit någon gång i framtiden men när har jag ännu inte kunnat läsa mig fram till i min kristallkula;)
Jag har ju en hel del andra projekt som ska slutföras OCH dessutom finns det andra projekt som går före...

Jag valde en lite tunnare spets och knöt små rosetter.



Tanken är att jag ska ha små hjärtan på alla burkarna oxå.

Jag provade på min ljusburk hur det kan se ut...
Precis som när jag skulle skriva på etiketten till min "upphittat"-burk fann jag ingen bra penna!
Så nu är det till att investera i braiga pennor...gärna kalligrafipennor som sitter kvar på olika material!

Hoppas ni klarat er undan höstförkylningen!
Själv börjar jag känna mig lite matt igen så jag ska lägga mig framför tv:n och glo lite.
Det ska jag väl orka med?!:)

Kram Annica
PS. Jag har fått en så härlig award från
Johanna Södra lycke.
Den piggar verkligen upp lilla sjuka mig:)

23 kommentarer:

Katta sa...

Vad tråkigt att ni är sjuka, men det är väl typiskt den här tiden när skolor, dagis och jobb börjat igen. Hoppas du blir bättre till helgen. Vilka fina glasburkar och vad gulligt med spetsen på.Och den lilla söta lia fågelburen kanske kan passa till en liten nyckelpiga eller nåt.Ska nu låta min dotter spela lite Bratz innan vi börjar röja här. Krya på dej. kram Katta

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så söta små saker du hann med att köpa innan du kom hem...
Glasburkarna är jättefina med hjärtan på.
Ja det börjas väl nu med förkylningar och annat elände, och så här håller det ju på ett bra tag. Krya på dig!
Kram
Marie

rosenfröjd sa...

ja, det är nog svårt att unvika bacilluskerna den här årtsiderna med alla ihopträngningar av människor på begränsade ytor igen, men du får krya på dig o familjen så gott det går.

Älskade fågelholken! :-)

Kram/
¨M¨

Nettan sa...

Stackare hoppas ni kryar på er =0( !!

Så fint du gjort med spetsen på burkarna & den " lilla fågelholken " var ju söt ;0)

Här hostas det & snörvlas det, men ta i trä, ingen har behövt va hemma...*puh*.

Kram, Nettan

Stina sa...

Gulligt pyssel och en väldans söt liten holk.
Nu tar ni hand om er så att ni blir riktigt friska och goa igen. Puss

Helena Sjögren sa...

Din lilla krake. Hoppas du kryar på dig snart .
Va söta dina burkar var, passa jätte bra med lite spets runt.
Pyssla om dig och de små nu ... Kram kram

IKT i min vardag sa...

Ja det var inte länge man kunde jobba innan man åkte på förkylning. Inte så illa att jag har varit hemma, men ändå. Farliga de där barnbacilluskerna!

Söt holk, jag har en likadan i vitt. Jag tror att det kan bo nyckelpigor där ;-)

Fint det blev med spets på burkarna.

Kram och krya på dig!

Levindas Värld sa...

Stackare där som gått och blitt sjuker....men ändå tar ork och tid för bloggning...hihi! Hoppas du kryar på dig snart, kram!

jennys hus sa...

fint du gjort med ljusen. Fågelholken var ju hur söt som helst:-) Kram/jenny

sand mellan tårna sa...

Hmmm.. tråkigt att du inte gillar att baka! Om du köper Leilas bok kanske du blir mer sugen! Annars skickar jag över några i cyberrymden... jag som älskar att både baka och laga mat!

Kram L

Hagbacken sa...

Åh vad fint Du har då i ditt skafferi..där var det ordning och reda minsann! Blir så fint i glasburkar med spets runt!

Å fågelholken var ju uur-söt!

vad tråkigt att ni är förkylda, men det är bara att konstatera att det kommer som ett brev på posten då skolorna börjar..mina barn är vrålförkylda de med..feber, magsjuka..de fick tydligen allt på en gng...men de är hos sin pappa, så jag hoppas JAG klarar mig!

Krya på dig! Kram Linda

Södralycke sa...

Vad söta burkarna blev! (har också en sån ÖB-godis-burk i köket med värmeljus, de är så himla fina ;)

Skönt att du mår bättre nu!
Kram Johanna

Living by Milla sa...

Nämen gumman vad jobbigt att vara sjuk. Jag har undrat var du hade tagit vägen, har saknat dig!

Men vilken söt liten holk.
Krya på er nu allihopa!

kram Camilla

♥ Fyra årstider sa...

Hoppas att ni snart mår bättre. På min förskola är många barn sjuka i förkylning.
Vad gulligt det blev med att knyta spets kring burkarna.
Kram Lotta

Ullis/Leva på landet sa...

Så skönt att du är piggare. Jag har inte orkat att slå på datorn knappt så här händer det inte heller mycket. Tänk att det var precis samma sorts burk också. Svärmor hade massor av sådana burkar. Det var hennes favvo godis. Bloggbomba var ett bra ord. Passar på att skriva här då eftersom du gjort ett inlägg. Hoppas att ni känner er bättre alldesammans till helgen! Grattis till utmärkelsen.


Kram Ullis

Hanna i Det stora grå huset sa...

usch vad trist med sjukor... Värsta tiden nu, jag fasar. 3 barn, på olika skolor och dagis. Kan bli härligt det... Hoppas att ni blir friska snart!

Vad fint med spetsen på burkarna! Tänk om man hade det så i skåpen...

Ha en trevlig helg, trots sjukorna!
Kram Hanna

Hanna i Det stora grå huset sa...

Usch fy då!!! Jag vet precis hur det är med magsjuka när man har fyra barn... Sist gick det runt här hemma i två veckor!!! Vidrigt, och känner mig slut än av det.
Hoppas att ni andra slipper. Fast är det magsjuka så är väl risken för det minimal... Stackare!

Natti natt!

Viola sa...

HEJSAN, DET SLÅR ALDRIG FEL, NÄR SKOLAN OCH DAGIS VARIT SAMMAN ETT PAR VECKOR SÅ KOMMER ALLTID FÖRSTA FÖRKYLNINGEN, HOPPAS DU MÅR BÄTTRE NU, MEN SÅ BLIR DET JU RUNDGÅNG HEMMA ISTÄLLET, ELLER HUR, KOM OCH VAD MED I UTLOTTNIGNEN HOS MIG SÅ KANSKE DU BLIR LITE PIGGARE, DET BLIR JU INTE SÅ LÅNGT FÖR PAKETET OCH FARA OM DU VINNER, KRAMIS VIOLA

Sara sa...

Hejsan
Inte roligt att vara sjuka. Det är väl typiskt nu när skolan dragit igång och med den alla baciller. Vad fint det blev med spetsen och burkarna. Önskar dig en fin helg.
Kram Sara

Lilla Blanka sa...

Hej Annica!

Hihi ja det är ju snudd på omöjligt att bara titta *hihi*

Fågelholken är jättesöt!

Kram och krya på dig vännen!
Mia

Stina sa...

Haha...jag skrattar än åt din kommentar.
Jag kan se det framför mig. Så vill de ju ha en själv ibland också.
Livsdos...jag skulle behöva en sådan.
Kan jag få låna treåringen nästa gång jag behöver halstabletter?Haha
Puss

karofina sa...

ojdå, skönt att ni är på bättringsvägen iallafall!
min lilla har fått höstblåsar (ännu ett tecken på att hösten är nära...), fast hon är bättre idag men man kommer lixom inte ifrån alla de där sjukdomarna när skola/dagis börjar...

sötaste fågelholken jag sett och den skulle hamna på min husnyckel direkt!

kram på dig och håll er friska nu!

Helena Sjögren sa...

Kliver in å önskar dig en go helg min vän ... Kram kram