torsdag 31 juli 2008

Just nu duggar

inläggen inte tätt!
Jag har iofs märkt att det inte bara är jag som är ute och lever livet i sommarvärmen...
Idag har vi firat!
Det känns nästan overkligt att det är 10 år sedan...
Åren går så fort, så fort...
Och ändå har tiden stått stilla på många sätt och vis.
Jag minns det fortfarande som igår när vi efter en extremt regnig sommar satte oss i bilen för att åka de ganska många milen till sjukhuset när värkarna satte in.
Min oäkta make var tvungen att köra riktigt sakta för att det var så mycket vatten på vägen.
Det kändes som vi aldrig skulle komma fram!
Men fram det kom vi och då var klockan 7.00 och två timmar senare var vi inte längre föräldrar till ett barn utan tvåbarnsföräldrar!
Vilken lycka!
Sonen fick mest kläder och pengar i present och verkade nöjd och glad över det!
Farmor och Farfar kom som första gäster och sedan dök även båda morbröderna samt J upp för att uppvakta födelsedagsbarnet.
Tårta och "bortbakade" kakor och bullar (köpta alltså, vem har ork och tid att baka i värmen?!) åts på altanen.
Framåt kvällen dök en vän till familjen upp och gratulerade även han.
Kul!
Vi tog en sväng till badet och sedan blev det grillning i sommarkvällen!
Igår blev det ju inget inlägg men jag måste ju avlägga rapport på vad jag sysslat med;)
Lillebror F och hans J har köpt hus och fick nycklarna till det i måndags.
Efter en sväng till Vingåker där vi handlade på Outlet:en åkte vi förbi och inspekterade huset och omgivningarna.
Huset var mysigt men i visst behov av lite ny färg på väggarna för att det ska falla bror min i smaken.
Precis nedanför ligger en liten sjö där F&J har en egen liten brygga.
Jag var inte ända ner till den då LillaJ gjorde illa foten på vägen men jag tog en bild iallafall:)

Outleten då?
Gjordes några fynd?
Jorå, några kassar fick följa med hem.
Maken fick tag i lite tröjor som passar på jobbet (och detta var anledningen till besöket i Vingåker så det var ju bra)
Dottern fyndade ett ursnyggt linne och ett par skor medan de äldsta sönerna fick varsin sjysst t-shirt.
Själv fick jag tag i ett par kanonsnygga skor!
(Har ett precis likadant par sedan tidigare och jag bara ääääälskar dem. Men de börjar ju bli riktigt slitna!)
Men höjdpunkten eller vad man nu ska säga är att jag fick tag i en ny Marimekkoskål.
129:- gav jag för den mörkare blå.
Den andra fyndade jag på Fabriksbutiken förra året för ungefär samma penning.

I love them!:)


Avslutar dagens inlägg med en i mitt tycke underbar bild!
Tog den nu på kvällen när vi var och badade!



Kram Annica




19 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Hej igen!

Jättefin bild du tagit vid badet. Kul att du har olika bilder på dina bloggar.

Kram Ullis

Gårdsromantik sa...

Härliga "sjöbilder"!
Vad spännande med outlet. Tror inte det finns nära Luleå. Vem gillar inte att fynda - ja förutom min make då?

Grattis till 10 - åringen - tårtan såg smarrig ut och pengar är alltid uppskattat i den åldern.

Kram Maud

Anonym sa...

Grattis till 10-åringen. Smarrig tårta du visar.
Härliga sjöbilder.
Kram

annette sa...

God Morgon!
Vet inte om alla pat. tänker utebli idag!? Första timmen har en av sex uteblivit!!
Hur kan man bli tårtsugen 08.50 på morgonen undrar jag, men det blev jag när jag såg Er smarriga tårta, men det blir väl en torr medtagen macka om nu inte alla Pat. kommer när jag tänkt fika!!
Trevlig födelsedag verkar Ni haft, och avslutningen på dagen var ju inte ju inte heller helt fel med bad och grillkväll.
Underbar bild från sjön, ser lite trolskt ut.

Ha en skön fredag!

Kramen //annette

annette sa...

Skulle ju givetvis vara en av sex kommit!!

Levindas Värld sa...

Ja vem älskar inte hjärtan, de är ju bedårande :)

Men vilket härligt kalas, låter mysigt. Och vilken tårta sen, ser supersmarrig ut!

Bilderna vid sjön är ju bara fööör härliga, gud så vackert och mysigt!

Kram på dej och ha en bra helg!

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Hej hej!!
va härligt med ett kalas på altanen... såg att ni också varit på high caparral... Visst va de roligt.. jag tycker de är en av sveriges bästa nöjes ställen...
Kram Linda

Anonym sa...

Hej!

Ramlade in hos dig!

Vad vackra bilder!

Grattis till 10 åringen!

ha det gott i värmen.

MVH Bodil.

Hagbacken sa...

Hallå där, tack-vad go´du är! Vilken härlig tårta du bakat!

Och jättefina bilder...de där skålarna har jag tittat på många ggr, men skulle då vilja ha en vit...(såklart)

Kram på dig//Linda

Ps. grattis t 10-åringen, förresten. Ds

Ofelias Hus sa...

Barnkalas är väl för härliga, speciellt under sommaren..
Att ge pengar kan verka fantasilöst, men det är en himmla frihetskänsla för ett barn att få egna pengar att handla vad han vill för...att få välja själv.
Tårtan såg ju sååå god ut, mmmm...
Kram
Anette

Anonym sa...

hej tjejen! snodde åt mig datorn för första gången på semestern :) känns som om jag haft semester lääänge!! vi har varit i gbg och haft det bra.. men nu ska vi på bröllop imorgon, och sedan ska vi börja renovera här hemma.. finally!!

stor sommarkram!

Sara sa...

Vi har pratat om att åka till Vingåker, får väl bli det någon dag. Vackra bilder på sjön, verkar vara underbart läge på huset.
Kram Sara

Anonym sa...

hej igen! men va kul att börja med nya saker, nytt jobb! jag har 3 vecor kvar på semestern, jag tycker tiden är oändlig och det är såååå härligt! det är första året jag har 4 veckor på raken, och det är sååå skönt!

stor kram sara

Anonym sa...

hej igen! måste ju tacka för de fina orden om tavlorna :) blev såååå glad!! man är ju lite harig att visa sina egna "verk" här för alla att se.. får se om jag överlever :/

stor kram igen!

lottens vita och gröna sa...

gu vilka bilder, riktiga vykort! du den tårtan ser så härlig ut, måste nog göra en i morrn, nu vattnas det!har läst ikapp mig här, vilken rolig utmaning du gjort! varmkram lotten

Malin sa...

Smarrig tårta!!!
Härligt med lite bullar och tårta i sommarvärmen!

Malin sa...

Hej hej!
Åh vad tårtan såg god ut =)
Ha en skön helg!
Kram Malin

Lilla Blanka sa...

Hej Annica!

Mysiga bilder..och grattis till tio-åringen! Jag har också en tio-åring..det är overkligt vad fort de åren gått..!

Kram vännen
Mia

Lotta sa...

Härlig blogg jag hittade till här!

Visst är det underligt hur snabbt åren de går när man tittar på sina barn. Själv blir man ju absolut inte äldre.

Ha det gott i sommarvärmen!
Kram
Lotta