söndag 6 juli 2008

Avslöjad!

Ja, väntan har varit lång men nu har jag äntligen avslöjat den!
Helt plötsligt stack där ut ett rött litet blad.
Min 6,90 kronorspelargon är alltså röd till färgen.
Jag hade visserligen hoppats på vit eller rosa men visst duger rött bra.
Rött som kärleken...

I lådan bredvid har nu små plantor kommit upp ur jorden.
Det är fröna som jag fick av Ullis som äntligen tittat upp ur den bruna jorden.
Jag planterade dem lite sent och tyvärr har vädret inte varit det bästa för dem men snart, snart så börjar de växa sig stora!

Idag har vi haft riktigt trist väder.
Grå himmel, grå moln och regn, regn och åter regn...
Efter pizzabakande med barnen åkte vi hela familjen in till Busfabriken så att barnen skulle få göra sig av med lite energi och spring i benen.

Det klättrades.
Och åktes kana.
MellanJ har jätteskoj!

Och storesyster och lillebror med!

LillaJ gjorde tyvärr illa sig sista åket och klagar nu över ont i foten...vi får ser hur det utvecklas.
Kanske blir det ett sjukhusbesök i morgon...:(
Väl hemma igen gick jag runt och vattnade blommor och fixade lite allmänt.
Kände mig lite uttråkad om jag ska vara ärlig...
Men så fick jag en idé!
Sprang runt och jagade grejjer för mitt "kvällsjobb".
Hmmm en sak saknades...
Hur skulle jag göra nu då?
Men efter lite Balthazartravande fram och tillbaka så slog det mig...


Ser ni vad det är på bilden?
(den är lite oskarp...)
Ätpinnar från chinarestaurangen.
De är bra till mycket de!
Dottern min tillverkar tavelramar av dem.
Själv använder jag dem till att röra om i mina färgburkar:)
Och kvällens målningsprojekt:

Den gamla loppisfyndade skolbänken.
Som ni ser är den träfärgad utanpå och inuti är den svart.

Nu är den målad med ett lager antikvitt.


Hmmm vad ska jag hitta på nu då?
Kanske läsa i min för dagen inköpta Stieg Larsson-bok?
De sålde den för 69 kronor på Willys...



Nej just det... jag har ju redan en påbörjad bok!
Denna spännande barn/ungdomsbok började jag läsa i bilen till Stockholm i fredags.
Den handlar om en märklig lilja som ger övernaturliga förmågor samtidigt som den bär på en mörk förbannelse.


Bokens handling utspelar sig under det viktorianska England och sammanbinder tre barn till som har fått liljans kraft. De måste nu finna varandra och tillsammans lösa liljans gåta och häva dess förbannelse.


Idag när jag läste igenom kommentarerna till gårdagens inlägg blev jag glatt överraskad.


Jag hade en award att hämta hos Marres hörna.

Samtidigt som jag blir förvånad och lite generad blir jag så ofantligt glad när jag blir uppmärksammad för min blogg!

Jag är så glad att jag kan inspirera någon annan.
Jag blir ju själv så inspirerad av er alla!!!



Awarden ska ges vidare till mina sju favoritbloggar.

Det är, som vanligt, jättesvårt att välja ut ett antal bloggar då alla bloggar på min favoritlista är just mina favoriter...men jag har nu överlagt med juryn (mig själv) och kommit fram till att de bloggar jag vill ge denna award är:


Vägen till drömhuset
Södralycke
Sara med flera
Rost och rosor
Lottaspace
Living by Milla
Karofina
Man behöver tydligen inte ge någon motivering men min lyder ändå:
För att ni får mig att komma tillbaka. Dag efter dag efter dag efter...ja ni fattar va;)
Så nu är det upp till er, vänner, att utse era sju favoriter.
Kopiera awarden och länka till era sju val.
Natti natti från mig
Kram Annica
PS. Jag har liiite ångest över att jag inte fick välja fler...

16 kommentarer:

annette sa...

God Morgon! Om man nu kan säga så denna morgon, skall sluta läsa väderprognoser, tyckte det såg ut som vi skulle få "lite" sol idag...
Tror jag skall låna ett litet barn någon dag och åka till busfabriken, (får jag då åka och busa tro?).
Älskar röda pelargoner, min balkong är fylld med sådana, dom lådor Du köpte och nu har blommor i är jag avundssjuk på, skall fixas till nästa vår!
Den där ungdomsboken verkar vara spännande att läsa, är lite barnsligt förtjust i sådant Du beskriver innehållet.

Grattis till Awarden,nu har jag förstått lite mer av innebörden i detta, gör ju faktiskt att andra hittar varandra och det ju roligt, Du är värd den alltid roligt att gå in på Dina sidor.
Ha en bra dag trots vädret!

Kramen //annette

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis till utmärkelsen. Det är alltid svårt att välja vilka man ska skicka vidare till.

Busfabriken verkar vara ett kul ställe. Perfekt när inte väderet är det bästa.

Kul attt fröna har börjat att komma upp. Ska bli spännande att se om det blir nåt av det.

Här är det inte heller nå kul väder. Inte ens katten vill vara ute. Jag ska ta mi i kragen och försöka göra helt klart i tvättstugan.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Vecka - Vecka sa...

Grattis till awarden och tack för awarden och gå in på min sida, så får du den och en till tillbaka!

Busfabriken låter ju hur härligt som helst! Dit skulle jag vilja åka och busa!

Många kramar!

Lotta

På min gatan i stan sa...

Hej!

Klart man ska ha motorolja i bilen! ;-)

Röda pelargoner är så vackra! Riktigt lantliga!

Busfabriken är ju en riktig hit! Vi hade barnkalas där ett år, på ett sånt ställe här i Göteborg. Perfekt! Rent o fint när man kommer hem! ;-)

Kram och ha en härlig dag!

Sara sa...

Hejsan
Tack så mycket, jag blir så glad. Extra glad att den kommer från dig, en av mina absoluta favoritbloggare :-)
Kram Sara

Södralycke sa...

Grattis till din award, den är du väl värd! Och ett jättestort TACK för den jag fick av dig, vilken rolig överraskning! Det är så roligt när man får uppskattning för det man gör :)

Ha en bra måndag, Kram Johanna

Living by Milla sa...

Vilken trevlig överraskning, TACK rara du! Jag är superglad för den och att jag finns med på din topp 7-lista.:)

GRATTIS till DIN award! Den är du värd flera gånger om. Det är alltid roligt att kika in här och jag blir så glad av dina härliga kommentarer.

Tack för boktipsen.. Det blir kanske ett biblioteksbesök idag, det var länge sen.

Ha en skön måndag trots gråväder!
kram
Camilla

annica sa...

Hej!
Tack för titten och raderna i min blogg,alltid kul med nya besökare.
Nu har jag läst och tittat på fina foton i din blogg,hit återkommer jag gärna.Är det ok att länka dig??
Ska bli spännande se hur skolbänken blev efter en sväng med penseln :-)
Ha en fortsatt trevlig dag//Kram Annica

Svenska inredningsbloggar sa...

Tusen miljoner tack söta Annica!Tar emot den awarden med glädje. Vilket roligt ställe ni varit på med familjen perfekt när det regnar och man inte vill vara ute.Här har vi tråkigaste vädret i dag, ska hämta barnen hos farfar och farmor snart.KRAM på dej från Katta

Katta sa...

Ämen förlåt! Det var jag som glömt logga ut från inredningsbloggar. Kram Katta

Titti underkalas-eken sa...

Hej! Vad mycket spännande det fanns att läsa och titta på på din blogg! Jag blir ju sååå nyfiken på att få se skolbänken färdigmålad sen! Ha en bra dag! /Titti

Hagbacken sa...

Hallå där och grattis till din utmärkelse! Vilka härliga bilder du visar! Hade missat kalas-bilderna oxå! Busfabriken såg väldigt skoj ut!

Imorgon har jag "hört" att det ska bli fint väder, men det har man ju hört förut...kul m böcker! Har själv beställt lite fler pocket:ar idag, då jag mer än gärna sitter ner m en bra bok!

Kram på dig//Linda

Stina sa...

Det ser ut som att ungarna trivdes bra där.:-) Kram

Malin sa...

Hej hej!
Pelargon för 6,90 - det var ett fynd det!
Hoppas du har en bra dag!
Kramar Malin

Ellas Inspiration sa...

Grattis till utmärkelsen och va roligt med en egen liten odling.

Kram Karin

karofina sa...

åh men tack snälla!! :) gud vad glad jag blir!

ser ut som om ni haft riktigt rolig o busig dag. finns det nått bättre än att se när ungarna leker och ha skoj? vi var på den där busfabriken förra hösten. emmy var lite för litren för det tror jag, hon vågade inte klättra runt där på egen hand...
kram!