onsdag 9 juli 2008

Inte ett moln så långt ögat kan nå

Ja det kanske är att överdriva att säga att jag inte ser ett moln på himlen, men molnen är så där härligt luddiga och vita.
Inte grå eller svarta.
Inte en droppe regn på hela dagen har vi haft:)
Fast gårdagens väderleksrapport lovade regn och ganska kyligt väder.
Jag är glad att de hade fel!
Barnen gick ner till affären och köpte färska frallor och sedan blev det frukost på altanen.
Vädigt najs:)
MellanJ ville stajla till fotot lite... i vanliga fall har har bättre bordsskick.
Iallafall lite;)
Efter frukost tog jag tag i städning av badrummet.
Inte min favoritsysselsättning!
Speciellt inte en härligt solig dag...
Men med badkarsradion på hög volym
och fönstret på vid gavel
så gick det an.
Genom fönstret har vi trevlig utsikt över vår skog.
Jag har funderat på att ligga och bada för öppet fönster
men tänk om någon helt plötsligt sprang förbi.
Jag vet inte vem som skulle bli mest rädd...
*fniss*
Nöjd och glad efter utfört arbete packade vi in familjen i bilen för att besöka "vår" badsjö.
(Äldste sonen lekte med en kompis så han följde inte med)
Men vägen dit var delvis avstängd pga asfaltsläggning.
Varken T eller jag ville skura bilen ren från nylagd asfalt så vi åkte vidare till Stavsjö för ett dopp istället.
När man parkerat bilen och går mot badplatsen ser man den här vyn...
Visst är det vackert?!
Barnen plaskade glatt i vattnet.
Solen var efterlängtad:)

Efter badet var det dags att fixa lite mat.
Alla var hungriga och det blev en av favoriterna:
Tacos.
Den oäkta maken som kände sig lite halvkrasslig gick och la sig en sväng.
Själv tog jag tag i mitt loppisfynd:
skolbänken för fyrtio kronor, ni kanske minns den?


Den har nu fått två lager med antikvit färg och ser nu ut så här utvändigt:

På ena sidan syns hål efter en krok.
Ni vet den där kroken som man hängde sin skolväska på.
En sådan måste jag nu få tag i...
Insidan är målad med ett lager färg än så länge.
Ett lager till ska strykas på.
Sedan ska jag jaga rätt på ett fint papper eller kanske en bit vaxduk att lägga i botten på bänken.
Men det får vänta några dagar...
Jag kommer antagligen lysa med min frånvaro några dagar.
Imorgon förmiddag kommer min vän Petra på besök med sin familj och på kvällen löses hon av av min andra vän Therese som sökt husrum för natten innan de ska vidare på semester.
När hon och hennes familj åkt på fredag kommer min syster med familj och ska sova en natt innan de ger sig ut i sommaren.
Och på söndag kommer Niklas på besök...
Fullt upp med andra ord!
Sköt om er kära vänner!
Kram Annica


PS. Ingen tapet idag heller... Kanske ska anordna vadslagning eller ha en utlottning till den som kan gissa när det sker;) *fniss*

23 kommentarer:

Mjuka sa...

låter som en helmysig dag!! Här regnar det mest hela tiden. Mina tomatplantor mår iaf bra. De växer och frodas. Tycker visst att du skall bada med öppet fönster, so what!!! Ser ju helt underbart ut!! Ha det så gott
kramar Malin

Mjuka sa...

Håller med dig!! Man blir oerhört drivande och vill göra saker då man blir inspirerad. Tar lite mycket tid bara, är kanske inte helt fel att ta sig en paus då och då, men då kommer man nog sakna alla er!
kramar Malin

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken härlig dag. Här har solen skinit men vi har inte haft så varmt att vi kunnat bada.Jag har också städat. man komme till en gräns när man bara måste. Skolbänken blir fin när den är vit. Tror att Clas Ohlson har någon liknande krok, eller så tar jag helt fel så här på nattkröken.

Kramar Ullis

Sunells sa...

Härligt med sol och bad:)
Här ser det ut att bli en regnig dag idag.

Skolbänken blev jätte fin som vit!

Här ska jag fortsätta min storstädning...och ev börja måla lite...

Kramar Katariina

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Sommar...sommar...sommar... Helt underbara sommar bilder!!!!!! Oj, precis såna man kan kika på under vintern och undrar om man nånsin får sommar igen...Tjusigt!//Linda

Living by Milla sa...

Det är underbart att solen äntligen visar sig! Det ser ut att bli fint i dag med. Ska passa på att måla och ta några dopp i poolen i mellan.

Men, vilket lyft det blev för skolbänken!
Oj, du får fullt upp nu i några dagar,härligt med lite gäster.

Varm kram
Camilla

Katta sa...

Vad fin skolbänken blev.Såna sålde de på sonens skola för förtio kr men jag hade ingenstans att haden tyvärr.Intensivt men kul med så många som kommer på blixtvisiter, känner igen det där lite. Det är så roligt när de tittar in och övernattar men det går lite för fort ibland.Ha det så bra i sommaren, kram Katta

Ellas Inspiration sa...

Visst är det härligt! Solen skiner, det är redan varmt och jag har börjat min semester!!!

Ha en riktigt skön dag!

Kram Karin

Vecka - Vecka sa...

Så fin skolbänken blev! Letar också efter en, men det lär ju ta en tid innan Max är i behov av en.. kanske hans mamma som vill ha den egentligen..

Jag borde också städa badrummet.. hör egentligen till mina onsdagssysslor, men bättre sent än aldrig!

Kram,Lotta

Hagbacken sa...

Åh vad härligt ni ser ut att ha haft det! Och skolbänken blev såå fin, hoppas du hittar en krok...

Ha en trevlig dag/kväll med dina bekanta!

Kram Linda

Ullis/Leva på landet sa...

Hej igen.

Kan det vara en sådan här du letar efter?
http://www.clasohlson.se/Product/LargeImageViewer.aspx?Path=/Archive/Images/Products/Hi/314062_X_2007-06-26_152023_932.jpg

Kommer från Clas Ohlson.

Ha det bra!
Ullis

Sara sa...

Vilken underbar utsikt från badrummet, du får chansa på att bada med öppet fönster :-). Ni verkar ha haft en skön dag.
Kram Sara

karofina sa...

åh så varmt o skönt!! soligt har vi haft, men inte den hettan att kunna bada, fast dottern tjatade om en sväng till stranden.... ;)

skolbänken blev ju super fin! får man fråga vad du ska ha den till?

kramar

Södralycke sa...

Det låter som ni haft en jättehärlig dag, blir sugen på att bada när jag ser bilderna :)

Ha det gott! Kram johanna

ColonialEast sa...

Hallå där! Någon Lucky Luke ännu? Det är bara att plocka fram penslar och börja måla :-) Perfekt semesterprojekt. Fast oj vilken tid det tar. Hoppas ni får en härlig helg! Jättefin skolbänk förresten. Sån skulle jag vilja ha till grabbarna. Kram!

annette sa...

Förstår att hela familjen njuter av Er ledighet, detta med färska frallor och frukost på altanen är ju en underbart start på dagen, mysigt badrum Ni har, jag skulle bad för öppet fönster om jag kände för det, mest genant för den som tittar! Hej, svejs i longonskogen skulle jag säga!!
Helt otrpoligt vad fin skolbänken blev, krok måste Du tag i!

Ingen Tapet idag heller!
Verkar som Du skall ha vandrarhemsverksamhet (vilket ord) nu, verkar krävas almanacka för att hålla reda på!

Nu har jag varit inne på alla inlägg jag missat hos Dej, vet Du vad det betyder, jo att jag saknar Din blogg när jag inte har tillgång till data!

Kramen och ha det så gott!

//annette

NICOLINAS BONING sa...

Jösses,du har verkligen haft fullt upp!
Det verkar som en alldeles toppendag med både frukost ute,bad och städning...ja,det ä'r ju så skönt när det är gjort:-)
Ha det alldeles härligt tillsammans med alla dina besökare hemma i huset.
Kramar/Birgitta

Mjuka sa...

Tack gulledej, har varit en jättemysig dag
kramar Malin

Katta sa...

Just kombinationen av liten stuga nära stan och lägenhet i stan är ju perfekt. Säsongen där är ju ganska lång med så man kan vara där på helgerna sen skolan börjat. Önskar dig en bra fortsättning på Juli och att vi ¨"ses" igen snart vi åker bort ett tag nu. Ktramar från Katta

Stina sa...

Oj vad fint det blev. Härliga sommarbilder. Idag har vi mulet och regn här. Kramis gumman

me and alice sa...

Vilken härlig sommardag ni hade. Det är det bästa som finns att få äta frukost utomhus. Det gör vi så fort vädret tillåter. Men i dag vill inte någon av oss sätta näsan utanför dörren. Här spöregnar det. Blä!!
Skolbänken blir hur fin som helst!
kram Susanne

Hagbacken sa...

Hallå där...går bara in och visar att jag varit här och kollat efter nytt inlägg..men det kommer väl..du hade ju fullt upp i helgen-hoppas den varit bra!

Kram Linda

rosenfröjd sa...

så fin skolbänken blev. Hoppas du hittar en sådan där krok. Det är verkligen barndomsnostalgi över såna bänkar. Ha det så trevligt nu med alla nära och kära.

Kram/
¨M¨