fredag 4 juli 2008

Äntligen

Nu är datorn min hemma efter "läkarbesök"- fit for fight again:)
Tisdag, onsdag och torsdag (hoppsan jag höll på att skriva trosdag:) har passerat förbi.
Och här kommer en liten summering om vad som händ...
Tisdag: Tokshopping
*

Blev riktigt chockad när min oäkta make föreslog att vi skulle åka till grannstaden för att besöka IKEA. Jag vet inte hur era män funkar, men min make är INTE typen som gillar att trava runt på det stora möbelvaruhuset i timmar...
Vi lämnade hursomhelst in min dator på fixning och sedan åkte vi vidare till Linköping.
Där sprang vi först in på Cubus (som jag faktiskt aldrig ens varit inne på tidigare) och vår snart tioårige son (som aldrig intresserat sig för kläder) helt plötsligt hittade flera tröjor han ville ha. Kanonsnygga var de! Till dottern blev det en söt kjol och två linnen. Mellansonen fick en fin tröja han med, men lillplutt...ja honom hittade vi ingenting till. Allt var självklart reafynd. 50 % på allt! Trevligt!!
Trist bara att det vi gick in för att handla inte fanns...
Systerdottern min fyller år idag och vi ska dit på kalas så jag hade hoppats på några fina "paltor" till henne.
Efter klädaffärsbesöket travade vi raskt vidare till IKEA men fastnade återigen på vägen...
Hemtex sålde ut allt i butiken med 50%rabatt och jag var inte sen att nappa...
Den söta duken med bär på inhandlades för en liten penning.
Tidigare har jag aldrig kunnat ha mönstrade dukar då jag haft mönstrad servis.

Hoppsan fel bild;)
Den här fina blombaljan inhandlades på Jysk på hemvägen senare.
Halva priset även på den: 65 kronor.

Här kom rätt bild!
När vi till slut hamnade på IKEA köptes denna servis in.
Arv i vitt.
Jag har sedan tidigare mattallrikar i denna serie men med blå blommor på kanterna.
Arv Idyll heter den väl...om jag inte minns fel?!


På Hemtex fanns även dessa härligt ljuvliga bordstabletter med söta rosor på:)

Me like!
(Men jag måste nog stryka tabletterna...eller vad tror ni? *fniss*

Även dessa små ljuskoppar gled ner i shoppingkorgen på Hemtex.
När jag lämnade butiken var de tre till antalet men en oaktsam son slog kassen i backen när han så hjälpsamt skulle hjälpa till att bära...så hem kom bara två.

Från IKEA fick en ljuslykta följa med hem.
Jag gillar denna modell och har en sedan förrut- i silver.
Nu bidde det en vit...
Den oäkta makens kommenter: Åh en ljuslykta, så bra, det har vi ju inga sedan förrut!
Kanske ska tillägga att det var med ganska ironisk ton...
Jag är ju ljuslykteoholic;)

Det är här de skulle stå, mina ljuskoppar och lyktor.
På mitt loppisfyndade bord.
Jag hade så bråttom att ta foto på dem så jag inte ens hann sätta i en bukett med färska blommor...
Sorry!
I flera år har jag varit på jakt efter kuddar att ha i sängen så att det blir så där skönt och mysigt när man sitter där och läser.
Äntligen fanns de inne när jag hedrade IKEA med min närvaro!
Ja eller nästan iallafall, för det var inte denna kudde jag var ute efter utan detta var en nyhet som passade mig precis lika bra!
Paketet var till en början platt och maken såg lite skeptisk ut.
Men då vi kom hem och den vaccade kudden fick kontakt med luften så blev den så rund och fin så;)
89 kronor kostade kudden och 59 kronor fick jag ge för två örngott.
Örngotten tycker jag passar perfekt till min lite romantiska sovrumsstil.
Nu har jag visat några av favoriterna.
Kanske blir det ett inlägg med mer shoppingfynd i morgon...
Onsdag: Besök
Under måndagen kom maken hem med möbelset nummer två från Jysk.
Efter många turer och bortförklaringar samt 5 veckors väntetur...
Denna monterades iallafall under onsdagen.
...och besviket konstaterades att de inte var tipptopp utan det var trasigt här och fult där osv...
Trist!

Det som inte var trist var att mina bröder kom på besök igen och tillsammans fikade vi och gav oss sedan iväg till en sjö i närheten för ett svalkande bad.
Det var svårt att komma i för de värsta badkrukorna men när tom de värsta badodjuren säger att det är kallt, ja då får man väl tro dem.
Själv avstod jag bad denna dag.
Har så hiskeligt ont i mina fötter och var inte alls på humör för bad!

Torsdag: Hämta hem datorn
På torsdagen blev det till att hämta hem min dator igen, som nu sades må bra (och än så länge verkar den må finfint:)
"Tvingade" dessutom maken att stanna till på Plantagen på hemvägen.
Penseérna bärjar ju se hur emliga ut som helst så det var dags att byta ut dem mot något annat.
Tyvärr är det ju så himla tråkigt utbud så här några dagar in i juli.
Men jag fick iallafall med mig några vackert rosa pelargoner.


Fredag: Kalasdag

Ikväll firas Linnea som fyller 5 år med stort kalas.
Eftersom vi inte hittade några fina kläder fick det bli det hon älskar mest i paketet.
Hästar...
Ja inga riktiga utan såna där små söta i plast som man kan leka med.
Hiskeligt dyra tycker jag att de är men de är ju så söta!
Hoppas de blir uppskattade!

*
Hoppas ni får en bra dag och en trevlig helg!
Kram Annica












19 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Oj vad du har har shoppat och stått i. Men det var väldigt mycket snyggt du hittat. Trist att trädgårdsmöbeln inte var tipp topp, det är ju det man förväntar sig när man köper nytt. Kul att du är tillbaka nu när datorn är hel igen. Jag kör fortfarnade med lånedator. Det var inte kabeln i väggen utan vår dator som var problemet. Men vi har problem med internetanslutningen o telefon, så nu ska de kolla kabeln i backen, och det blir inte förrän efter semestern. Har nu en provisorisk i luft o på marken o lite här o där in från teleskopet.

Ha en bra dag!
Kram Ullis

Vecka - Vecka sa...

Vilken härlig shopping! Rolig kommentar av din man.. kunde ha kommit från min..

Det där med möbler som inte är hela från Jysk, har jag också varit med om. Vi köpte tre stora ekbord till jobbet (de finns inte mera) och två av dem hade sprickor.. Har faktiskt också bordet själv, men det har som tur inga fel. Men det är tråkigt då något inte är som det ska. Speciellt om man väntat länge på det..

Nu fick jag ju lust att åka till Ikea! Tur att det inte är så långt mera!

Ha det bra!

Kram,Lotta

karofina sa...

det där är jysk i ett nötskal!! söndriga, inga beskrivningar, delar saknas och ja, lååång leveranstid. dåligt! vi handlar inte där längre...

kände igen många av dina köp. jag har oxå den där ljuslyktan, så fin :)
mycket fint du handlade, alla bara visar sina fynd. jag vill oxå shoppa!!! ;)
hoppas ni får en mysig helg nu allihopa!

kramar!

rosenfröjd sa...

många vackra saker du hittat! Gillade kuddarna supermycket. SKulle inte sitta helt fel hemma hos mig.

Ha en undarbar helg!

kram!/
¨M¨

annette sa...

Tänkte på förslaget om Ikea, kan det ha haft något med tidigare porslinskrossningar att gör må tro??

Inte illa att hinna handla så mycket och så "fyndigt" på en och samma dag, beundransvärt!

Snygga grejor också, visst är det kul att kunna ha lite mönstrade dukar i köket, speciellt när det är sommar.

Hoppas Systerdottern uppskatte presenten.

Ha en trevlig Helg!

Kramen //annette

Sara sa...

Hejsan
Vad mycket fint du handlat och vad härligt att mannen var med på det hela :-) Blombaljan har jag också, men jag betalade fullt pris.Jag hör av mig om jag kommer åt ditt håll.
Kram Sara

Living by Milla sa...

Vad bra att du har fått tillbaka datorn igen!

Woow, vilken galen shoppingvecka du har avverkat, lovely! ;)
Du har nu smittat mig med shoppingvirus så i veckan blir det troligtvis ett Ikeabesök,hihi!

Tabletterna är jättefina. Jag har likandant mönster med vit botten i vaxduk som var tänkt till bordet på terrassen. Men, den var alldeles för kort..förstås.:( Fick precis en idé´, pling! Jag klipper till tabletter av den!! Tack för tipset!

Ha en skön helg!
kraaam
Camilla

Design i tid och rum sa...

Hej! så finn saker du har fyndat,
jag själv har varit på Hemtex idag och handlat lite kuddar, gardiner,
och annat. Det är alltid roligt vandra genom Ikea, och min man faktisk gillar att ficka och titta runt, det är jag glad för.
Stora kramar Dadda

Södralycke sa...

Skulle också blivit helt chockad om min make frivilligt hade föreslagit ett ikeabesök...solsting kanske? Ha Ha... Har precis övertygat honom att det är i hans intresse att följa med mig på loppis i morgon :)
De där söta ljuslyktorna kunde inte jag heller låta bli att köpa på Hemtex man kan ju ALDRIG få för många ljuslyktor ;)

Ha en skön dag i solen! Kram Johanna

Ingrid sa...

Jösses vilken fullspäckad vecka!! Shoppingturen låter ju som en lyckad dag. MIn man tycker inte alls det är trevligt på stora möbelvaruhus, om sanningen ska fram misstrivs han till och med i vår lilla konsumbutik ;0)

~Livet i byn

Hagbacken sa...

Hej och tack för din kommentar! Vilken fin blogg du har, roligt att hitta hit!

Kul som du säger med ngn mer i samma sits...då slog då du verkligen rekordet med barnens storlek!

Födde du dina vaginalt som jag? Du behöver ej svara, blev bara nyf...för min största hade problem då huvudet skulle ut..men det gick med lite hjälp...idag är de alla tre ett huvud längre än kompisarna...undrar hur vissa kan få så stora barn, jag?

Trevlig helg, vilka fina saker du köpt förresten på IKEA...skulle oxå vilja ta mig en tur dit, då det nu var längesen!

Kram Linda

Hagbacken sa...

Hallå igen! Vilken tur att läkaren lyssnade på dig! Jag föröskte jag med, men fick hela tiden nobben då de sa att jag fött stora barn förut utan problem..jag var livrädd! De med visade det sig, då de hade en överläkare med under förlossningen samt förberett med extra blod osv...varför inte gett mig ett kejsarsnitt så jag sluppit all ångest innan?

Det var precis likadant för mig med alla ultraljud..barnen skulle max väga ngt på 4 kg...inte mer...vilket visade fel då varje gng..tänk om de kunde ta lite mer hänsyn till MAMMAN-iaf i sådana här fall! Intressant att få höra din version!

Kram igen!

Hem och Lycka sa...

Oj vilken härlig vecka med massa shopping. Grattis till fynden! kram!

Stina sa...

Vilken shopping! Sån fina saker också. Det är ju så kul när det är lite billigare också, när man väl besöker butikerna. Kram till dig goa...
Stina

Fake cake sa...

Tack för ditt inhopp till mig. Blev glad när jag kom till dig för jag såg att vi hade inredning och pyssel gemensamt. Kommer tillbaka till dig med//Lotta

annette sa...

Hej Annica!

Är mina val av Awarden godkända??

Kramisar //annette

Malin sa...

Hej hej!
Oj vad mycket fint du shoppat! Gillar mest den vita baljan, tabletterna från Hemtex och kuddarna från IKEA. Allt det skulle jag kunna tänkt mig själv lätt =)
Ha en fortsatt trevlig lördag!
Kram Malin

Ellas Inspiration sa...

Vilken vecka och så mycket roligt du har hunnit med. Härligt!

Kram Karin

Drömmar på landet sa...

Vilka fina saker du hittat! Kuddarna är jag speciellt avis på :-)

Kram /Stina