tisdag 15 juli 2008

Tjolahopp i natten!

Huvudvärken vill inte ge med sig...
Men det är ju en världslig sak...
Jag är ju van!
(Har haft migrän sedan jag var 11 år)
I morse satte vi oss som vanligt på altanen för att äta frukost!
Yngste sonen klagade över att han frös och ville gå in.
Själv gav jag upp när ostskivorna flög av smörgåsen.
En kort stund funderade jag på att spika fast dem
Jag menar, på sommaren SKA man äta frukost ute!;)
Inget regn har vi haft idag så efter att ha röjt i garaget
(och räddat en och en och en annan leksak som den oäkta maken ville skicka på loppis) blev det till att åka en sväng till sjön för att blidka badsugna barn.
Till en början såg himlen ok ut men sedan blev det bara mörkare ...

och mörkare...

Så vi åkte hem och jag lyckades övertala min oäkta make att ta tag i tapetseringen av vår fond ovanför sängen.
Som ni ser så var vi (jag hjälpte faktiskt till lite:) tvungna att sätta tapeten till en liten bit in på väggen.
I vårt hus har vi inga räta vinklar över huvudtaget. Det var fram med lodet som gällde!
Den oäkta maken var lite orolig över resultatet...
Men jag sa att vi gör en SSM så blir det bra!
Du sitter säkert och funderar på vad sjutton en SSM är, men min oäkta visste preeeciiiis vad jag menade!
En gång i vår ungdom bodde i vi ett litet rött tvåfamiljshus i Södermanland.
Huset ägdes av SSM som hade den finurliga lösningen på alla tapetserarproblem.
Man sätter bara upp en list!
Sned tapet: sätt upp en list.
Inte tillräckligt med tapetlim: sätt upp en list.
För kort tapet: sätt upp en list.
Ja ni förstår va?!
Som tur för mig hade jag faktiskt bestämt mig för att sätta upp en list redan innan vi började tapetsera.
Vi har ju en på motsatta sidan av väggen och jag vill ju ha enhetligt!


Det färdiga resultatet får ni se en annan dag!
Bjuder dock på en närbild av min älskade tapet:)


Kram Annica




13 kommentarer:

Elin - Ett Hem sa...

Vilken fin tapet! Lister är väldigt bra! Kram Elin

A home far away sa...

Hihi,spika fast osten,haha!
Men håller med dig, på sommaren ska man äta frukost ute:-)

Kram från ett soligt Singapore

S o F sa...

Oj, oj vilken fantastiskt fin tapet!

Tänk vad annorlunda rummet kommer att bli nu när allt blir klart.

Grattis!

Kram!

Ullis/Leva på landet sa...

Helt underbar tapet. Kommer att bli såååå fint Spika fast osten du tror tyvärr att det blir lite hårdsmällt, hihi. Håller med dig om att det är ju sommar, men var är värmen och solen då??????!!!. Lister löser många problem, tur att de finns.

Kram Ullis

Ulli sa...

Vilken snygg tapet!

Ha en fortsatt bra dag!
Ulli

Vecka - Vecka sa...

Oj så fint det kommer att bli! Helt annat! Ska bli roligt att se!

Jag har inte velat springa efter ostskivorna, så det har tyvärr inte blivit en enda frukost ute i år.. inte ens fast vi har en sprillans ny altan! Fy för vädret!

kram, Lotta

Ellas Inspiration sa...

Vilken härlig sol ni har haft!

Underbar tapet, så fint det blir!

Kram Karin

annette sa...

Får Du vara uppe så här sent på kvällarna?;)
Då hänger ju inte jag med i vad Du gör för något, vilken underbar tapet, förstår att Du längtat efter att få sätta upp den, Istället för frukost på altanen kan Ni ju nu äta frukost i sovrummet och njuta av tapeten!!

Annica! Imorgon skall jag stå på händerna och vara indianmålad när jag utför morgondansen.

Stora Kramen //annette

Helena Sjögren sa...

Hello ! I`m back in town.... Håller med .. Vad är det för blåsväder vi har ? Nu e jag väll lite bortskämd med värme efter Kreta vistelsen men ändå .. Det är ju kalla vindar som på nord polen. Hutter !!!
Å så rart det blir i sovrummet , där kommer du slagga skönt sen
Kram kram

Ängladröm sa...

Hej, vilken fin tapet.Lister...jaa vad vore världen utan dessa lister som man kan dölja både det ena och det andra med. Kram Catharina

Anonym sa...

hej gumman :)
lister kommer bli superfint till tapeterna :) tapeten är riktigt fin :)

tack för de fina orden om dokumentet, gillar att den syns lite mer nu än vad den skulle göra om det bara var papper :) kostade allt som allt 50 kr tror jag :)

jag gjorde också som du, skickade iväg en massa fr panduro, men nu börjar jag bena i allt jag ska göra.. har blivit 3 tavlor och lite kort och så.. kul att pyssla :)

ser fram emot att se den färdiga bilden på erat sovrum :)

stor kram sara

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Tapeten är helt underbar!!! //Linda

Livet och träning sa...

Åå så fin tapet,det kommer att bli så fint.
Jag skulle så gärna vilja byta våran fond tapet i sovrummet just nu så går den åt svart,jag vill också ha nån vit nu blev jag inspererad att kolla det..
Jag håller med om att det är bra med lister.....
Ha det så bra kram ylva....