onsdag 23 juli 2008

Hej alla vänner!

Passa på och njut av denna bild för det är den absolut vackraste jag bjuder på idag! Så kom den då äntligen på visit.
Solen!
Och genast vaknade jag till liv.
Fick energi som bara den.
(Typiskt bara att det var just nu den dök upp, lagom till vi skulle få hjälp med att byta ut alla murkna stolpar på altanen...)
Så här har härjats runt i dagarna två.
Påbörjade ju målning av dotterns rum i förrgår, som om inte det var nog fick min oäkta make för sig att nu jäklar ska vi ta tag i yngste sonens rum igår.
Det vara bara att haka på!
Och när vi till slut tömt MellanJ:s rum på lillebrors leksaker och böcker, strukturerat upp och flyttat runt de möbler som fanns i datarummet, dvs det som nu är LillaJ:s rum, så såg det så tomt ut.
Och SÅ trist!
Nu när inte våningssängen täcker så mycket av väggen syns det extra tydligt att rummet är i behov av en total makeover.
Ny färg på väggarna skulle definitivt inte sitta fel!


Bokhyllan från datarummet ska lillebror visserligen ha i sitt rum, men då vi gjorde en "lightflytt" och inte flyttade ut datorerna nu, så var vi tvungna att flytta bokhyllan tillfälligt för att få plats med våningssängen.
Den åkte in i brorsans rum och fyller nu en hel vägg...

Även storasysters skrivbord blev ju utslängt då jag köpt en sekretär istället.
Självklart åkte även denna in i MellanJ:s rum...
Det är inte det snyggaste skrivbordet i världen men MellanJ blev glad och nöjd.
Han fyller ju 6 år nu i höst och då MÅSTE man ju ha ett skrivbord! :)
I lillebrors "nya rum" ,som egentligen är ett halvt rum då skrivbordet med datorerna står längs en vägg, står nu hans våningssäng och en hylla med leksaker.
Sista handen är inte lagd i rummet utan här ska sängen göras iordning litegrann och ställas där datorerna nu står och så ska den ena bokhyllan från storebrors rum tillbaka hit in igen...phu!
Men LillaJ är nöjd och glad ändå!
För han har fått ett eget rum!
- Du får inte vara i mitt rum! är hans favorituttryk numera:)



Han var t.o.m så nöjd så han faktiskt somnade i sin egna säng för en gångs skull!
Storebror tycker oxå det är mysigt i lillebrors rum så han kröp upp i överslafen och somnade han med:)



I vårt sovrum händer ingenting på piff och puff-fronten just nu som ni kanske förstår.
Men jag kände ändå att jag var tvungen att visa en bild på vår säng.
Jag upptäckte nämligen att på varenda bild här på bloggen så syns våra rosenpåslakan.
Jag blev lite rädd att ni tror att vi inte äger några andra;)
I bild syns oxå vår mysfaktor i sovrummet.
Över själva kasetten har man murat fast några stenar som dekoration.
De har tyvärr lossnat och måste fixas till.
Det och att fixa till klinkerplattorna utanför luckorna ska åtgärdas inom en snar framtid om jag får bestämma!
Men jag har ju fortfarande inte fnulat klart på om det blir nya plattor, mosaik eller målat så det dröjer nog ett tag...
I dotterns sovrum ser det ut som hejkomochhjälpmig men jag har iallafall lyckats med konststycket att måla klart de väggar som ska vara vita samt murstocken.
Det krävdes inte så lite trixande i all denna bråte vill jag lova!



Och så har jag då målat första lagret med vit färg på sekretären!


Det ser lovande ut!


Imorgon har utlovats sol igen.
Då kämpar vi vidare med altan och målning.
Kram på er
Annica

13 kommentarer:

Anonym sa...

men jisses amalia jag blir alldeles snurrig som du jobbar och står i :) själv jobbar jag min näst sista natt denna vecka, sedan är det semester :) idag har jag bara legat på altan sedan klockan ett till sex och blivit fint brun (nja röd) behövs tills vi ska på bröllop och jag ska visa mig i klänning :/

hoppas du får en underbar torsdag och att vi "hörs" imorgon igen :) stor kram sara

Ullis/Leva på landet sa...

Oj vad du håller på. jag blev helt yr i pannan av allt flyttande hit o dit, men det kommer säkert att bli jättebra när det är klart. Det är väl klart att yngsta sonen ska ha ett eget rum. De blir ju så malliga, och så skönt för storebror att få vara lite själv. Här har det inte blivit mycket gjort idag heller. Jo badat o solat förstås nere vid sjön.

Kram Ullis

annette sa...

Hallå!
Kommer nog att gå åt mycket vattenmelon hos Er om Ni skall fortsätta i samma takt, vilken energi, men det är väl så att börjar man i ett "hörn" så kommer nästa, verkar som om hela huset får en Make Over nu i sommar.
När Du målar sekretären måste Du då ta bort all gammal färg? För det i sig verkar ju vara ett stort jobb med tanke på den svarta färgen!
Hoppas Ni hinner att njuta lite och bada nu när sommaren är här!

Kramar //annette

rosenfröjd sa...

ja, visst är känns det lite skillnad så fort solen dyker upp.

Sekretären ser jättelovande ut. Kanonfint blir det!

Anonym sa...

hej gumman :) ja jag förstår att det inte är kul att snart börja jobba igen när vädret har vänt.. själv har jag legat ute och solat sedan klockan ett idag med, jobbar upp solbrännan till bröllopet vi ska på nästa helg.. kan inte vara likblek i den klänningen jag ska ha.. det är konstigt.. man känner sig genast fräschare när man har lite färg :)

stor kram sara

annette sa...

Inte riktigt lunch var jag framme vid, men var nog på väg att få fikapaus, men klockan var faktiskt inte 05.15 utan 06.15 när jag skrev på Din blogg.
Nu är det slut på att hinna njuta lite mer av fritiden som jag hinner göra när jag arbetar i Norrköping, imorgon och nästan hela nästa vecka skall jag jobba i Finspång, kommer att ta bilen för för att vinna tid, skickar räkningen till chefen!!
Hoppas att Ni inte bara sysslat med "Make Over" idag utan hunnit njuta lite.
Har köpt nya stolar, dynor och parasoll till balkongen på Rusta idag, bra priser nu och nya pengar kommer imorgon....

annette sa...

Glömde ju !

Stora Kramen //annette

Karin i Villa Grå sa...

Hej på dig raring!

Jag hoppas att du sparar din blogg så att du kan läsa i framtiden och inse hur otroligt mycket du gör!! Du måste vara ett riktigt energiknippe! Ert sovrum har HÖG mysfakktor, tycker jag *gillar* Lika hög mysfaktor är det på bilden där en liten älskling sover :-)

Som om du inte hade fullt upp ändå, har jag en utmaning till dig inne hos mig. Den är lååång, så det gäller att ta sig tid ;-)

KRAM!

Karin

annette sa...

Ja, "dom" får man ju på köpet, gäller bara att hålla sig på någorlunda god fot med dem!
Vore väl sjutton om Ni inte delade på arbetet hemma med när Ni har barn och arbetar båda två!
Skulle ha velat se plasket i bassängen;)

Kramen //annette

Levindas Värld sa...

Hej! Oj vad du håller igång!
Ska bli spännande att följa allt som händer hos dig och sen se slutresultatet :)

Jamenvisst är det väl sött med dekorationer i krukor :)

kram på dej!

karofina sa...

ja här var det många projekt på olika håll! ert sovrum ser ju så härligt ut! man vill verkligen gå in o lägga sig :)

själva har vi alldeles för mycket på gång här hemma oxå, allt tar sån tid och är skit jobbigt! man hinner ju slita av sig håret innan det börjar bli någorlunda klart...

usch, måtte det vända snart!

kramar!

Sara sa...

Vilken energi och i denna värme. Själv har jag latat mig hela dagen.
Kram Sara

Anonym sa...

hej igen! sitter på jobbet nu, men det stramar både här o där.. har bränt ögonlocken och knävecken bland annat.. trots att jag kom ihåg solskyddet idag ;)

tack för din snälla kommentar inne hos mig, jag är så kär i gardinerna.. tror det kommer att bli bra.. tippar att mitt hem kommer gå i blått vitt och svart.. går nog det med :)

stor kram sara