måndag 21 juli 2008

Regnig måndag...

Även idag har vädergudarna varit så snälla och generösa och gett oss regn.
Pelargonerna ser ut att må bra men jag har varit tvungen att springa runt och rädda dem från att dränkas av vattnet som tidvis vräker ner. Och detta trots att de står under tak...
Värre är det för de krukor med blommor som står på trappen, men de verkar överleva även de efter en massiv räddningsinsats.
Idag har jag hämtat den sekretär som jag fyndat plå blocket.
Eftersom det inte varit något vidare "varaute-väder" passade jag på att måla den idag. Den blev svart ( min älsklingsfärg) och jag satte även dit dessa vackra knoppar i form av gula plaststjärnor.
Nähä, du gick inte på den?

Sanningen är förstås att jag hämtat denna sekretär som jag köpt för 150 kronor.
Först blev jag lite avskräckt av färgen men sedan slog det mig att den ju är perfekt att shabba.
Svart färg under och så på med några lager vitt bara.
De, i mitt tycke, gräsliga knopparna hade den tidigare ägarinnan varit snäll nog att sätta dit så att sekretären skulle gå att öppna.
Men de lär ryka illa kvickt.
Jag är nästan förvånad att jag inte skruvat bort dem än...!
Men jag har inga fina beslag hemma så nu måste jag ut på jakt efter beslag till både denna och till min söta spegelbyrå:)


Idag slog det mig att det är perfekt att påbörja målningen av dotterns rum då hon ju faktiskt är bortrest några dagar.
Hon behöver ju inte stå ut med färglukten då och märker inte om jag städar bort en eller annan pinal.:)
Hon är en riktig "fixare" och samlar bråten på hög i sitt rum för att kunna tillverka saker.
Jag har skaffat förvaringslådor till förbannelse men ändå ser rummet ofta ut som om en tornado gått fram där...
Men jag ska inte klaga egentligen...jag var precis likadan när jag var yngre.


Natti natti
Kram Annica



22 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Tänk att jag faktiskt gick på det, nej du mig lurar du inte, hihi. Vad tror du dottern säger då när du satt igång med mer målning? Så du är också en sådan mamma som pasar på att röja bort lite onödiga saker, mest skräp tycker jag, men där har speicellt yngsta sonen o jag olika uppfattningar. Måste krypa till kojs nu, ska åka till Stina i morgon förmiddag o då måste jag ju ur sängen i vettig tid.

kram Ullis

Sunells sa...

Sekretären kommer att bli jätte fin som vit. Vilken bra fynd!

Ha en bra dag, här hos oss regnar det idag...rätt så mysigt så man kan vara inomhus och fixa en del:)

Kram Katariina

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Annica!

Den sekretären kommer ju att bli kanonfin!
Gräsliga stjärnknoppar, ibland undrar man hur folk tänkt... Men det kanske kändes rätt just då..

Ha en fin dag!
Kram Hanna

Vecka - Vecka sa...

Tänkte redan! Kommer ju att bli hur fin som helst när du fixar till den!

Kram,Lotta

Sara sa...

Hi Hi jag trodde du hade ändrat smak helt plötsligt. Tänkte de där knopparna var väl inte så fina. Perfekt att måla när dottern är borta och som du sa kan du ju röja lite också.
Kram Sara

Anonym sa...

hej gumman! vad fin sekretär ;) men det kommer bli kanonsnygg när du är klar med den :) och vad snäll du är och fixar till dotra din :) vad glad hon kommer bli :)

ha en underbar tisdagkväll :) stor kram sara

Ofelias Hus sa...

Smart att passa på att göra om hos dottern när hon är borta, då kan du verkligen passa på att rensa, de brukar ju inte sakna det som de inte ser att man slänger, hi-hi...

Här blir det också stökigt och rörigt, regnet står som spön i backen så då blir dom ju inomhus och lite lagom rastlösa, dessutom har jag blivit förkyld, inte så roligt precis...
Usch vilken klagan!!
Kram
Anette

Levindas Värld sa...

Va fina dina pellisar är, mina har inte riktigt blivit så stora ännu, men snart så!

Vilket fynd du gjort, sekretären kommer bli superfin när du shabbat den :)

kram

karofina sa...

jag visste inte vad jag skulle tro när du skrev att din favvo färg var svart. det har jag inte hört innan *s*

jag hade en sån sekretär en gång, fickd en jag fyllde 12, gillade den aldrig utan sålde den så fort jag flyttade hemifrån. nu ångrar jag mig lite, den var vacker. men man uppksttade inte sånt då... :/

så det är dax för dotterns rum nu. ja hon skulle nog gilla den svarta från duro, det var lite rosa inslag inuti blomman. jätte fin! den kostade 239.-/rullen. helt ok pris!

kamar!

Stina sa...

Det där blir fint det. Tänk vilka underbara knoppar. De skulle ju passa ypperligt på den vita byrån när den är klar. Eller hur? Va?:-D Puss

annette sa...

Hejsan!

Först tänkte att nu har Annica fått "knäppen" på något sätt, så egentligen gick jag på det hela, och blev aningen besviken för att Du skulle ha den svart med dessa knoppar;)

Pust så skönt att det inte var sant, Du idag när jag gick hem från jobbet var det riktigt varmt och skönt, hoppas det består när Du nu imorgon skall var arbetsledare för altanrivningen....

Kramar //annette

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Den där sekretären blir nog sommarens tio-i-topp på före/efter bilder!!!//Linda ;o)

Levindas Värld sa...

Morning!

Va roligt att du gillade min balkong, man får som sagt göra det man kan av det man har, stort eller litet :)

Jag har verkligen försökt att utnyttja min balkong maximalt och jag måste säga att jag tycker mkt om att vara där ute, mysigt!

Hoppas solen skiner hos dig idag med, njut av en sommardag!

Ellas Inspiration sa...

Men nu skiner solen igen... Iallafall här. Hoppas att du får sol och värme idag!!

Kram Karin

Södralycke sa...

Den där sekretären har helt klart potential...kommer att bli jättefin (och att svart skulle vara din favvofärg går jag inte på, hi, hi).

Ha det gott! Kram Johanna

Stina sa...

Du är så välkommen till hotellet.:-) Puss

Crazy and Daisy sa...

Hallå där vännen!! Nu är jag tebax från semestern. Du, den där blir nog skitsnygg med en chabbylook.
Väntar med spänning på resultatet.

Solig kram/ Marie-Louise

Mjuka sa...

Skall bli roligt att se förvandlingen av ssekretären!! Har just jobbat två nätter, seg i huvudet. Blir inte så mycket bloggande nu.
kramar M

Design i tid och rum sa...

Hej Annica, tack för titten.
Det är skoj när man fyndar,sekretären kommer att bli sååå vackert Du är duktig!!!! kramar Dadda

IKT i min vardag sa...

Nä den lätte gick jag inte på !:-)
Men det är ju perfekt underlag som du säger till att shabba.

Nu regnar det väl ändå inte längre. Här är så varmt, soligt och skönt nu. Imorgon bär det av till Vimmerby på en liten minisemester.

Kramis

Hagbacken sa...

Heej annica! Sekretärem kommer ju bli uursnygg då du fixar den...blev först liite orolig, ska jag erkänna...*s*

Tråkigt med allt regn, idag har det här varit såå fint och VARMT! Hoppas ni också haft det så pelargonerna piggnar till!

Kram på dig//Linda

Living by Milla sa...

Fniss, den där gick jag INTE på!
Sekretären kommer bli sååå snygg som shabby.

Hoppas allt är väl och att du njuuuter av sol och värme.

kramis Camilla