lördag 19 juli 2008

Filmkväll...igen

Idag har regnet öst ner över oss igen och åskan har gått.
Jag hann inte ens räkna till två från det jag såg blixten till jag hörde smällen.
Inte läge att ha på vare sig dator eller projektor i större utsträckning med andra ord!
Nu på kvällen blev det iallafall filmkväll.
Vi fortsatte på vårt 80-talstema och i kväll såg vi :

Gremlins

Minns ni den?
Denna så otroligt söta "mogwai" som inte fick äta efter kl 24.00, inte tålde skarpt ljus och inte på något vis fick komma i kontakt med vatten...
Gizmo kallades han:)
Jag tänkte nu visa bildbeviset på att sovrumsväggen är färdigtapetserad...*ler*
Tänkte såklart börja med en före-bild men hittade faktiskt ingen i "dataröran".
Det blev ju lite annan struktur på mina bilder när jag var tvungen att lämna in datorn för ett tag sedan.

Så ni får helt enkelt hålla till godo med denna bild som jag tog när jag målat det första lagret på träpanelen:

En viss skillnad va?!



Jag är så otroligt nöjd med förvandlingen!

Och faktiskt glad att jag väntade några år med att renovera just sovrummet så att jag hann hitta min drömtapet innan det var dags att renovera.





Många har skrivit att panelen blev snygg i vitt i sina kommentarer.
Nu när tapeten är på plats syns det tydligare att den är ljust grå, vilket jag tycker är jättefint!



Jag gillar oxå det nya golvet av klinkers framför spisen ,som ju egentligen inte alls var tänkt att se ut så här..., som jag i panik fick hitta en lösning till när vi inte hittade de två kartongerna klinker vi hade köpt hem till ändamålet- utan bara en kartong...
Tur vi sparar allt material som blir över när vi renoverat annat!


Nu återstår bara att fixa till ovansidan på spisen (och insidan av vedförvaringen som går i samma färg som de gamla plattorna på spisen) och så ska de förbannade fönstren målas oxå.

Ja, egentligen ska jag ju inte vara arg på fönstren för det är ju inte deras fel att det regnar hela tiden!
Marmorskivan är väl kanske inte min favoritdetalj men den får hänga med ändå:)



Avslutar dagens inlägg med en "mörkerbild".
Så här mysigt ser det ut när bara sänglampan är tänd.
Jag tycker att tapeten blir så vacker då!


Dags att krypa till kojs!
Natti natti
Kram Annica









23 kommentarer:

Anonym sa...

hej goa du!!! Vad helt otroligt snyggt det blev ;) det är skitsnyggt att panelen bryter av lite, toppensnyggt verkligen!!

ja visst är det kul att man hittar vänner i cyberspace ;) är mest rädd att man ska tappa bort varandra när man byter adress hux flux!

jag hoppas på bättre väder imorgon, nu gör jag min sista natt innan semestern, sen är det bara dagpass kvar tills semestern är på fredag! stor kram!!

Fredrika sa...

Vilken supersnygg tapet!!! Jag älskar blommor så blommiga tapeter är alltid kul! Jag antar ni sover gott där.....
/Fredrika

annette sa...

God Morgon Annica!

Verkligen toppen, Du må sova gott i detta sovrum, ser ut att bli så fint ljus med tapeten, och som Du säger så blir tapeten väldigt vacker med med bara sänglampan tänd.
Använder Ni öpnna spisen? Finns väl inget mysigare än en lite brasa kulna vinterkvällar.

Topppenfint blev det.

Kramar //annette

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Vad fint det blev!!!Tapeten verkar lite "skimrande". Stämmer det? Ser då helt lovely ut!!!! Härligt med "nytt" sovrum! //Linda

Sunells sa...

Så fin tapet och vackert ihop med det ljusgråa panelen!

Hoppas ni får en skön söndag,
Kram Katariina

Vecka - Vecka sa...

Det är ju så fint! och fint med panelen som är ljust grå! Där sover man säkert gott!

Kram,Lotta

Cilla sa...

Så fint du har gjort. Kul med nya fräscha rum.
Kram Cilla

Levindas Värld sa...

Wow va snyggt det blev - jättemysigt! Panelen är jättefin i ljusgrått, går så bra ihop med tapeten. Fina kuddar har du också, sånna där avlånga runda blev jag sugen att köpa :)

Kanske blir en sväng till IKEA idag...hihi!

kram!

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Men gu va härligt, de va hur länge sen som helst man såg gremlings... kul med tema...
Åhh vilken urfin tapet och panelen blev sååå snygg vilken skillnad...
Tack för din fina komentar de värmer..
kram Linda

På min gatan i stan sa...

WOW! Vad fint det blev! Riktigt riktigt fint!!! :-)

kram Martina

Malin sa...

Hej!
Oj vad fint du gjort, vad duktig du varit'! Förstår att du är nöjd.
Kramar Malin

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Hej!

Hittade hit via Vägen till drömhuset.

Gud va häftigt med en "spis" i sovrummet, placeringen! Coolt! *fniss*

Jag kikar in igen! Må så gott! L

Linda sa...

Hej! Åh så otroligt vacker tapeten är, och den passar så fint mot panelen! En sådant sovrum önskar jag mig :-) Här kommer du nog sova gott! Må så gott, Kram Linda

Jenny Oak Fae sa...

OTROLIGT vacker tapet !!!

Kul att du kikade in på min blogg!

: )

Kram, Jenny

<3

Sara sa...

Tapeten gör sig så bra mot den GRÅ panelen. Sovrummet blev supermysigt.
Kram Sara

Stina sa...

Verkligen jättefint.
Spegeln har jag köpt hos "Allting", i Borlänge.:-)
kramis

Ullis/Leva på landet sa...

Skönt att du verkar vara piggare. Filmkväll låter ju så skönt. Gillar verkligen ditt sovrum. Det är så snyggt med tapeten o den grå panelen. Tycker att den grå färgen liknar den jag har på trädgårdsmöblerna. Vad heter er färg?
Jag vill också ha sol. Känner att dagarna bara rinner iväg innan semestern är slut. När börjar ni jobba? Jag börjar den 14 och eleverna den 25. Så mina barn är nöjda att det är ett tag kvar.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Ullis/Leva på landet sa...

Oj det var tidigt. Är inte avudsjuk på dig. Gillar också mitt jobb väldigt mycket, men som sagt ibland (ofta) blir det för mycket. Har du någon aning om vilket märke det var på färgen så kan jag kolla lite på fägaffären. skulle nämligen vilja ha den på en stol.

kramis

Södralycke sa...

Wow! Blev verkligen superfint! Vilken förvandling! Där kommer ni garanterat att sova gott :)

Kul att titta på gamla 80-talsfilmer....älskade Gremlins då det begav sig :)

Hoppas helgen varit bra, Kram Johanna

Ullis/Leva på landet sa...

Hej igen!
Tack för färginfon. Jag tror att jag har "tangentbordsdyslexi" för jag kastar om bokstäverna och gör mellanslag på fel ställe hela tiden, hihi. Kanske beror det på att jag behöver träna mer eller på att jag faktiskt hade sådana svårigheter när jag skrev när jag växte upp. Där har jag tränat bort det men här får jag nog träna mer.

Kram

Living by Milla sa...

Woow, vilken sovrumsmakeover ni har gjort,sååå fint! Nu lär du sova som en drottning.;) Underbar grå kulör på panelen som går så fint i hop med den ljuvliga tapeten. Förstår att du är supernöjd!

kram Camilla

S o F sa...

Den där tapeten är så otroligt fin! Och vilken skillnad det blev på rummet före och efter.

Grattis till bra smak och bra jobb!

Kram!

Ellas Inspiration sa...

Det blir verkligen superfint! Va mysigt det låter med filmkväll!

Kram Karin