torsdag 17 juli 2008

Det är inte alltid så lätt...

att vara glad och positiv.
Men att ha så många goa vänner hjälper ju till när livet känns trist!
Ja, jag vet att jag har hakat upp mig på vädret men jag BEHÖVER verkligen både sol och miljöombyte.
Jag vet inte hur många av er som läser detta som vet att jag hade ett riktigt tufft föregående läsår...
Jag är en riktigt kämpe vanligtvis.
Ganska ambitiös och vill prestera bra - både hemma och på jobbet
Jag mådde så pass dåligt att jag till slut tvingades ta sömntabletter för att överhuvudtaget kunna sova...
Därför är denna ledighet extra viktig för mig.
Jag behöver ladda batterierna och njuta av livet...
Och då behöver jag SOL som en av ingredienserna...
Som sagt... det är skönt med vännerna som finns runt omkring mig.
De får solen att skina även den mulnaste dag:)
Igår hade vi relativt nya bekantskaper över på middag.
Jättetrevligt!

Det blev en rolig och uppsluppen kväll med grillat och goda tillbehör...
Jag måste ju visa mina fina skålar som jag handlade vid mitt senaste IKEA-besök.
Som små färgglada karameller lyser de upp bordet!
Och visst blir det vackert med de olika grönsakerna i?!
(ja jag vet att feta-ost inte är en grönsak om någon undrar;)
Vi satt ute och åt igår trots kylan.
Och i morse var det frukost på altanen som gällde.
Maken (den oäkta) huttrade och bylsade på sig rejält med kläder.
T.o.m tofflorna åkte på :)


Idag blir det mysdag hela dagen.
Mysbyxorna är på och kladdkakan i ugnen:)
Igår hämtade vi ut lite filmer som vi beställt över nätet.
Gamla hederliga 80-& 90-talsfilmer som får mig ut på en nostalgisk resa.
The lost boys
Goonies
Dirty Dancing
Gremlins
Youngblood
Stand by me
Breakfast club
ja, det var visst några till men jag kommer inte ihåg vilka nu...

Kram Annica





14 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Man behöver verkligen få ladda batterierna under sommaren. Många tror att vi har det så bra som har så mycket lov. Men hur mycket jobbar man inte under övriga året då. Hade det också tufft med varsel hängande över en i flera veckor samt allt tjafs om nedläggning av vår skola. All peronal var totalt slutkörd när vi gick på sommarlov. Det som gjorde att vi orkade var vår gemenskap, och dessutom den kreativa och positiva feedback jag får från min andra arbetsgivare, ett litet läromedelsföretag.
Är lite deppig just nu, känne att min energi tagit slut och dessutom har vår katt varit borta sedan förra tisdagen. Barnen letar varenda dag, suck.

Kramar Ullis

Vecka - Vecka sa...

Hoppas att solen börjar lysa på dig nu!

Styrkekramar, Lotta

StrandviksVillan sa...

Ja usch, känns som att jag fortfarande går och väntar på att sommaren ska börja...? Har inte gjort våra "somriga" saker ännu, som att åka på utfärder med båten.

Men wow så snygg tapet det blev i sovrummet - visa mera!! Såg också att du läst Allt i Hemmet, jag fick min först idag...

Nettan sa...

Visst behöver du " ladda " batterierna, berömmer er som jobbar med barn dagarna i ändå & sen oxå har en familj hemma !
Det är tufft...
Hoppas solen tittar fram, annars får du mysa framför tv:n med en godisskål & se alla era filmer..

Kramis, Nettan

Sunells sa...

Vad hungrig jag blev nu, så gott det ser ut med alla gosakerna i dem fina färgglada skålarna!
Hoppas solen visar sig hos er, styrkekramar.

Kram Katariina

marita blücher sa...

Jag känner också saknad efter sol och värme - det är tur att man har en familj och goda vänner som lyser upp det gråmulna vädret - och så alla härliga kunder och bloggare förstås. Dina nyinköpta skålar med godsaker såg verkligen inbjudande ut och kladdkaka var det minsann länge sedan jag bakade - det får vi allt råda bot på. Tack för din kommentar - jag gillar också det där söta hjärtat - en både praktisk och snygg variant på anslagstavla/korthållare.
Ha det så bra och var rädd om dig.
Kramis/Marita

karofina sa...

nä fy, här sitter vi inte ute så mycket. jag fryser jämt! fast jag tycker det är tok-mysigt att sitta ute på altanen o äta...

din tapet var ju bara såååå fin!! precis min smak! vilket märke, var har du köpt den? tyckte din panel såg vit ut på första bilden och grå på andra. det var fint med med silvriga blommorna och sen grått till. oj, nu blev jag inspirerad! hittade en jag o maken gillade idag, men jag e så rädd för att jag ska tröttna på tapetern fort...

jag hoppasoxå på sol, det här vädret är drägligt! känns som om hösten är alldeles för nära :(

kramar!

Vardagstugg sa...

Dirty dancing..åå jag kommer på studs! ;-)

söta skålar!

Trevlig kväll!
Annelie

Living by Milla sa...

Jag längtar också efter solen. Såg att värmen ska komma nästa vecka...

Vilka härliga nostalgifilmer, hoppas ni hade en riktigt mysig dag!

kram på dig!
Camilla

Mjuka sa...

Jag har inte bloggat så länge så jag känner inte till din historia, men kan förstå dig. Har varit i den svängen själv efter tråkiga saker som hänt. från det ena till det andra, söta tallrikar från ikea. Har inte varit där på evigheter då vi aldrig har pengar.
Sköt om dig
kram M

En inredoholic sa...

Vilka söta små tofflor!!

Ha en underbar helg, kram Jannice

Ellas Inspiration sa...

Låter som du kommer att ha en underbar dag! Man måste få ha sådana dagar också.

Ha en underbar helg!

Kram Karin

Ofelias Hus sa...

Det är inte alltid så lätt att leva, jag tycker du gör det bra med många järn i elden och till synes en positiv grundsyn...
det kommer man långt med.
När jag får mina jobbiga stunder hjälper det ofta (men inte alltid) att gräva ner mig i något renoveringsprojekt...men då måste ju orken också finnas med, förstås.

Kram
Anette

Malin sa...

Hej!
Ja känner mig som en turgumma just nu =)
Vad jobbigt att du inte kan sova, men samtidigt är det bra att det finns hjälp att få. Har också varit där du är, dvs kunde inte sova, men idag är det bättre och somnar relativt lätt, kan ju bero på lilla F som kör slut på en =)
Vilka härliga filmer du beställt! Älskar ju Dirty Dancing!
Kladdkaka lät inte fel alls =)
Ha en skön helg!
Kram Malin