måndag 28 juli 2008

Utmaning

Innan jag åkte iväg på min lilla minisemester med familjen fick jag en utmaning av Karin med bloggen "I villa grå" Här kommer mina svar och så utmanar jag några av mina kära bloggvänner som jag vill veta lite mer om.
*

Onödiga saker att veta:
Namn: Annica
Smeknamn: Eeeh...Mamma kanske?
Kön: Kvinna
Ögonfärg:Grönmelerade
Hur är ditt hår:Mycket långt och brunrött.
Längd: 168, typ
Vikt: Tooooo much
Födelsedag: 8:e december
Stjärntecken: Skytten
Syskon: 3 stycken yngre syskon. En syster, två bröder.
Sjunger du i duschen: Vem har tid med sånt? Men i bilen ylar jag med i allt:)
Om ja, vad: ....
Höger eller vänster-hänt: högerhänt
Civilstånd: lever i synd;) som sambo
Vad söker du i ett förhållande: Kärlek, trygghet och glädje
Har du varit otrogen: Nej!
Har du bil: Vi har två stycken i familjen. En Honda och en Toyota.
Vilken bil önskar du dig: Världens sötaste bil: en lila bubbla cab
*

Favorit:
Film: Har faktiskt inte någon speciell... Det finns många bra...men jag avskyr amerikanska patriotismfilmer där alla applåderar i slutet!
Låt: Private emotions med Ricky Martin och Meja. Älskar att sjunga olika stämmor till den:)
Tv-serie: Sommar med Ernst;) "Morden i Midsomer"
Skådespelare: Johnny Depp
Skådespelerska: hmmmm...
Mat: Oj, beror på vilket humör jag är på...asiatiskt ena dagen, husmanskost nästa...
Disneyfigur: Ior:)
Färg: Lila... och vitt:)
Musik/tv: Musik
Rosa/orange: Utan tvekan rosa.
Festa/sitta hemma: Kan inte välja!
Sommar/vinter: SOMMAR!!!
Dag/natt: Svårt val...
Tråkigt/roligt: Roligt.
Soluppgång/solnedgång: Sol...
Diamanter/pärlor: Diamanter.
Silver/guld: Silver.
*
Om mej som person:
Vilken skola går du i: Jag jobbar i skolan:)
Har du tagit droger: NEJ!
Vilka personer gillar du mest och litar på till 100%: Mig själv;)
När grät du senast: Förra veckan när jag fick höra att en släkting dött dagen innan.
Varför: se ovanÄr du glad: Ibland har jag mina stunder;)
Vilken sak kan du inte leva utan: Syre *fniss*
Har du badat naken ute: Det har nog hänt...
Sover du med gosedjur: Nej, jag har en man och en son bredvid mig i sängen så det är redan fullt:)
Har du några piercingar: Ett hål i varje öra
Har du några tatueringar: Inte en enda.
Vad har du på dig just nu: Vit tunika och röd kjol (försöker matcha min hudfärg;)
Vilken låt lyssnar du på just nu: Ingen...bara mina yngsta söner som inte kan hålla snattran fastän de ska sova...
Vad är det första du lägger märke till hos det motsatta könet: Helheten.
Favoritsport: Fotboll och innebandy
Vad gör dig glad: När livet är snällt emot mig och så ,såklart, mina nära och kära:)
Har du kontaktlinser eller glasögon: Nej.
Vilka är dina framtidsplaner: ...
Vilken är din värsta sjukdom hitills: Utbrändhet...
Vad är du mest rädd för: Att min man eller mina barn ska råka illa ut.
När känner du dig som vackrast: I mörkret kanske. (Förlåt Karin men jag måste kopiera ditt svar;)
Har du några husdjur: Ja, katt.
Vad tycker du om det här testet: LÅååååååångt:)

Ja, det blev en lång lista men eftersom jag har tre bloggar så känner jag att jag får utmana 3 gånger så många det kanske är meningen att man ska;)
Kram
Annica
PS. Förhoppningvis hinner jag avlägga rapport om vad jag pysslat med på semestern i morgon. Har gjort ett och ett annat shoppingfynd oxå:)

12 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Det var en väldigt lång utmaning du fått. Skoj att få veta lite mer om dig. Får väl ta och göra den någon dag när jag har lite tid. Ha det bra på semestern.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Karin i Villa Grå sa...

Halloj!

Hi hi hi, jag visste att det skulle bli ett rent nöje att läsa dina svar :-) En himla lång utmaning, visst var det? *pustar ut*

Nu smörjs det med brun-utan-sol här. Jag har testat så många sorter, från de billigaste till de dyraste, utan att bli riktigt nöjd. Nu kör jag på med Dove och den är helt okej! Fast jag råkade ta den för dem som redan är ganska mörka..! :-O Hur som helst så är jag svagt orange numera, inte blåvit. Det är bara bristningarna som är riktigt vita *frustar av skratt*

Må så gott! Har du sluppit undan åskan? *hoppas*

Kram!

Karin

Malin sa...

Hej hej!
Kul att få veta lite mera om dig =)
Hoppas du har en bra dag!!
Kram kram Malin

Hagbacken sa...

Hallå där...det var en rolig utmaning...kul att få veta lite mer om dig!

Log flera ggr....

Ha det bäst! Kram Linda

Ellas Inspiration sa...

Oj, så mycket rolig information!

Kram Karin

Stina sa...

Kul att få läsa lite om damen.:-) Kramis

Sara sa...

Rolig utmaning. Jag antar den.
Kram Sara

Mjuka sa...

Roligt att läsa om dig!! Bra bilval tycker jag. Ha det så fint
kramar M

Malin sa...

Älskar att läsa sånna här roliga utmaningar. De får inte vara för långa, då hinner man tröttna. Denna var perfekt!!

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Du bjuder verkligen på dej själv, med att anta den där utmaningen!!! Wow! Jätte kul!!!! Utbrändhet. hmm..*hurrvas* Håller då med! Ska bli kul å se vad du pysslat på med! //Linda

Madicken sa...

Hej svejs! Vad kul att veta lite mer om dig! Det är alltid mysigt med sådana där frågor!

Hoppas att ni mår bra!

Kram
Victoria

Crazy and Daisy sa...

Ja, det var roligt att läsa om dig!
Du undrade hur jag kunde veta om din andra blogg. Längst ner på min sida har jag "knuff", vilket gör att jag ser när någon länkar till mig.

Nu har jag svarat på din utmaning*L*

Hoppas att du har det bra i värmen