lördag 5 juli 2008

Hej!

Idag är det en riktig segardag i vårt hem!
I natt kunde jag bara inte sova!
Det var så uschligt varmt och fönstren kunde jag inte ha öppna för det luktade så starkt från den nyoljade balkongen.
Skönt då att man faktiskt har semester så att man kan knoppa in när man vill ...
Jag har tagit två sovpauser under dagen.
Det var riktigt skönt!

I för någon vecka sedan råkade jag snubbla in på Rosenfröjd där jag såg den mest bedårande rosenakvarell och blev dökär!
I veckan kom den hem till mig i ett kuvert och jag är så överlyckligt glad över min vackra tavla!



Färgskalan är mild och passar perfekt i mitt nyrenoverade sovrum!


Tack snälla M för att jag fick köpa den av dig!!


Igår var jag ju iväg på kalas som ni kanske minns.
Min systerdotter Linnea som bor i Stockholm fyllde fem år och det firades med både middag och tårtkalas.
På dagen hade hon även haft kalas för kompisarna så det var en mycket nöjd tjej vi fick fira!

Det bjöds både på smaskig jordgubbstårta och prinsesstårta.
Själv valde jag den med jordgubbar...Det gäller ju att njuta av hallon, jordgubbar, smultron, vinbär och alla andra goda saker som finns i trädgården när det är säsong!


Lilla stora damen lyckades blåsa ut alla ljusen på en gång, men min oäkta make hann inte med med kameran så ljusen tändes en gång till för att han skulle få ta ett kort.
Linneá var genast med på noterna och blåste gärna en gång till!
Det ser nästan ut som mellanJ är redo att hjälpa till om det behövs:)
Goa unge!


Hon tvingade dessutom sin stora kusin (min dotter) att ta ett dopp i poolen.
Lilla J tittade glatt på en stund och dök sedan i badbyxorna och ner poolen han med.

Åh vad det var härligt att se alla!
Och extra kul var det att Farmor och Farfar också orkade sig ut till syster min för att kalasa!
De har ju lite ålderskrämpor men kämpar på!
UNDERBARA är de båda två!!!!


Idag har här grillats!Det som till en början skulle bli några grillade korvar till killarna och en varsin köttbit till oss andra tre blev i slutänden en hel grillbuffé!

På grillen hamnade även majskolvar och min favorit baconlindade bananer...(ytterst sällan jag äter det men jag hade några bananer som var på väg mot bästföredatum;)

Till detta en massa goda grönsaker, svarta oliver, fetaost och potatissallad.

Vilken fest som yngste sonen sa:)

Hoppas att ni också fått njuta idag!

Kram Annica

23 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Tack för titten hos mig! Den kakan är kanongo, den har jag gjort många gånger förut. Kul att vi är fler som tycker om den. Vilket härlig kalas ni varit på och vilken underbar tavla! Nu blir jag avis på dig... den skulle passa bra i mitt sovrum, sen när det är renoverad.

Anonym sa...

Oj.. det var visst inte du som givit mig det receptet... Förlåt! Men om du ger mig ett recept så får du ju det fina receptet oxå. Se lite längre ner på min blogg.

annette sa...

Så vacker tavlan är, ibland är det bara som om sakerna ramlar på när ett projekt påbörjats, att blogga gör ju att sådana här saker sker i ens liv emellanåt.
Har varit "slappodag" här också idag, förutom en cykeltur ute vid Norsholm så har det inte gjorts många "handtag", sov också lite illa inatt, tror för min del att det var för kvalmigt, är ännu lite "åskvarmt" i luften.

Ha en skön kväll!

//annette

Vecka - Vecka sa...

Oj så roligt med kalas! Speciellt barnkalas! Det var länge sen för mig!

Kram,Lotta

Mjuka sa...

Så mumsig jordgubbs¨tårtan ser ut! Håller med dig att man skall njuta av de goda bären så länge man kan
Ha en skön lördagskväll
kramar Malin

Södralycke sa...

Vilken fin tavla, kommer garanterat att göra sig bra i ert "nya" sovrum :)
Oj vad det låter gott med grillbuffe! Måste testa baconlindade bananer, det låter smaskigt!

Ha en fortsatt bra helg, kram Johanna

Sara sa...

Hejsan
Vilken underbara tavla. Vad mysigt med kalas och träffa släkten. Hos oss blir det allt för sällan tycker jag.
Kram Sara

Annie - Annalunda sa...

Vilket härligt kalas!!! Fina bilder! Underbar underbar tavla!!! Förstår precis att du föll för den!

Kram Annie

Ullis/Leva på landet sa...

Jätte fin talva du köpt. Så ni har kalasat ni. Här blev det bara ett minikalas för sonen som fyllde 15. Blir större nästa helg. Jag har sytt lite till tvättstugan, men nu är det super segt. Vill bli klar i morgon. Skulle vilja måla trädgårdsmöblerna i början av veckan om vi ska ha kalas till helgen.

Kram Ullis

Levindas Värld sa...

Hej!

Ja min mamma har verkligen en riktig rosenprakt hos sig + massvis av annat :). Så himla mysigt hos henne.

Vilken härlig shoppingrunda du varit på!!

Och vilken fin rostavla, är ju så fint med rosor! För övrigt verkar ni haft en supermysig dag :)

kram å ha en härlig söndag!

Stina sa...

Ser trevligt ut hörru gumman.
Tavlan var ju helt underbar.

Varma nätter, nä tack! Vet hur det är.
Eller ja...det där lät kanske fel. Men du vet vad jag menar. Haha...
Kram

Living by Milla sa...

Ljuvlig tavla!

Åh, det är härligt med barnkalas!
Vad mycket gott ni blev bjudna på.

Japp, här har det också njutits i helgen av god mat och trevligt sällskap!

kramen
Camilla

Karin i Villa Grå sa...

Hej vännen!

Vet du vad jag saknar din blogg när jag har så lite tid vid datorn :-( Men nu är jag här och njuter av den sagolika akvarellen! Helt i min smak!

Vad många härliga bilder du bjuder på *gillar* Stämningen ser ut att ha varit på topp och det är aldrig fel.

Har suttit och bläddrat bakåt en stund i din fina blogg, för jag har ju missat inlägg från och till hela sommaren och ville ta igen ALLT. Såg att jag fick en rar utmärkelse av dig den 9 juni och misstänker att jag har alzheimer light för så vitt jag vet tackade jag aldrig..! *skäms* Om jag inte tackade då så gör jag det nu. KRAM!

Ha det bäst!

Karin

Karin i Villa Grå sa...

Gulliga rara du, dina kommentarer är det bästa som finns!

Vet du vad, om jag pressar i solen kan vi vara två kräftor med dillvippor i munnen :-D Fast jag måste dölja benen för de blir inte röda, de har bestämt dig för att vara blåvita. Mellan varven har de orange fläckar när jag kladdat med brun-utan-sol.

KRAM!

Karin i Villa Grå sa...

Vi kan väl lägga ut bild i bloggarna sedan, för att visa vilka puddingar vi är när vi är kräftor? HA HA HA!

Levindas Värld sa...

Ja min mamma är då snäller hon :)

Ja det ska bli så mysigt att få gå omkring och strosa i Gamla stan och smyga ner i alla små trånga gränder och nyfiket upptäcka massa mysiga ställen :). En fika är ett måste där!

Kram på dej!

Vecka - Vecka sa...

Hej! Roligt att du gillade lådan.
Jag spraymålade lyktorna med helt vanlig (typ Biltema) glansig vitfärg. Vet inte hur säkert det är med tanke på brandfara, men inte tror jag nu att de ska börja brinna.. man ska ju inte typ lämna ljus obevakade annars heller (säger den som har tända ljus runt om i huset året om..)

Kram, Lotta

annette sa...

Halloj!

Vad gör Du idag? Sover, målar, tapetserar eller något annat nyttigt och kul!

Kram //annette

IKT i min vardag sa...

Hejsan vännen!

Oj det var alldeles förlängesedan som jag kunde kika in här (jäkla dator...)Det fanns mycket att läsa ikapp!
Såg ut som ett riktigt roligt kalas!
Baconlindad banan...hmmm...kanske ska våga prova ;-)

Kramis

annette sa...

Jag minns den frågan till PS, vet inte heller om den ställdes till alla, den stora är med all säkerhet en tjur.
Låter som en skön och trevlig dag, och lite måleriarbete sitter ju bra en sådan här vädertrist dag, vi får ju hoppas att det inte består, då blir jag lite "put"

Ha en bra start på veckan!

Kram //annette

annette sa...

En Vecka kvar, tre veckor totalt nu. Fy nu fick jag lite konstiga känlor!!!


Kram //annette

På min gatan i stan sa...

Härliga bilder! :-)

Du har en liten award att hämta hos mig!

Kram!

annette sa...

Ingen fara, alla frågor utom dom outtalade är bra frågor!! Fick bara en "wibb" av vad som väntar med alla måsten, tidiga morgnar osv men det släppte snabbt!

Kram //annette