lördag 26 juli 2008

Åh vad härligt det är med sol:)

Både igår och idag har vi fått njuta av sol och värme:)
Me like!
Efter allt slit med altaner och målning så har vi faktiskt unnat oss lite avkoppling oxå.
Både igår och idag ägnades flera timmar på stranden.
Det är så underbart att plaska omkring i det varma men ändå svalkande vattnet.
Men härligast ändå är att se våra fyra barn som faktiskt leker och konstruerar i sanden tillsammans. Och det utan att bråka;)
Det grävdes och byggdes och hämtades vatten för glatta livet!
En trevlig dag med familjen avslutades sedan med vänner.
Många av våra vänner (typiskt Stockholmare;) tycker att vi bor på landet men igår var vi ute på landet på riktigt.
Denna underbara syn har våra värdar från sin altan.
Jag älskar den!
Sittandes här intog vi god grillad mat och sedan spelade vi två omgångar kubb- killar mot tjejer.
1-1 i matcher blev resultatet.
När knotten började bli för jävliga flyttade vi in till köksbordet där det blev kaffe och nybakad kaka.
Och på det lite kortspel.
Vi spelade Chicago och jag vann stort:)
Tänk att jag är en sån korthaj;)

Här hemma på altanen har jag inte hunnit fixa sy mycket men lite piff har jag påbörjat.
Fick nämligen en liten ingivelse att det skulle vara mysigt om jag kunde få det mer ombonat.
I garaget hittade jag några oöppnade förpackningar gardinbeslag från IKEA och vips så hade den oäkta maken och jag hjälpt åt att få upp gardinstänger med vita luftiga längder på ena kortsidan.
Jag tänker mig att jag ska investera i fler beslag och stänger så att jag kan hänga upp tyg runt hela långsidan oxå:)
Jag har ju tyvärr inte fler likadana gardinlängder att hänga upp men jag gråter ju inte direkt ihjäl mig över att behöva köpa några nya fina längder som passar till.
Kanske blir det fler vita...kanske blir det färgglada...
Vi får se...!
Ska passa på att jaga reda på lite fina ljuslyktor som jag kan hänga upp på stängerna oxå:)

Ikväll bjuder kocken på grillat igen.
Jag har lagt på några olika favoriter.
Vi har lite olika smak i familjen men med korv, kött, majskolvar och baconlindad banan lyckas jag flörta in mig hos samtliga familjemedlemmar:)
Ja t.o.m katten blir nöjd!

Imorgon funderar vi på att ta en liten utflykt:)
Kram på er så länge!
Annica



24 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Skönt att ni tagit er tid att njuta också vid badet. Tycker att du gjort jättefint med gardinlängderna på altanen. Ska bli kul att se hur du löser det på långsidan. Förstår att du inte är ett dugg ledsen över att behöva handla lite, *s*. Gillar också utsikten från era vänners altan, kanske för att jag har det så här hemma också.

Kram Ullis

♥ Fyra årstider sa...

Hej
Skönt att kunna bada när det är så varmt. Vilken god mat du fixat...jag kommer...
Kram Lotta

Stina sa...

Mums...jag kommer och smakar lite ser jag.:-) Kramis

Levindas Värld sa...

Ja nu kommer symaskinen få stå framme! Hoppas Va härligt du verkar ha haft det med bad och njutit av gott sällskap och god mat!

Och din altan ser ju jättemysig ut, kommer bli så bra det där, Jag vill också ha en stor altan när jag får hus :)

kram

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Här lyser den flitiges lampa!!!! Vad fint det blev på altanen med tyg! Och sekretären!! Fiiiin! Åsså vart jag hungrig... Inte bra med sådana smarriga sommar grill bilder när man sitter här vid datorn! // Linda ;o)

Mjuka sa...

Jättesnyggt med längderna. Skulle göra exakt så om jag hade uteplats. kramar M

Nettan sa...

Kart man ska unna sig lite ledigt, själv sitter jag nyduschad 6 hemkommen efter " Sommarlandstrippen " =0).

Fint du fixat det på altanen !
Och den där maten ser riktigt mumsig ut !

Ha det gott, resten av helgen...
Kram, Nettan

Hagbacken sa...

Åhh vad fint du har gjort på altanen...så lite kan göra så mycket vad gäller att få det ombonat...låter som att ni haft det bra i goda vänners lag!

Jag förstår precis hur du menar med det du skriver...roligt att läsa om eran diskussion..du ser hur man uppfattar saker olika...samt att man alltid ska tycka att gräset är grönare på andra sidan...

Och utseendet är bara ett skal...det är innehållet man vill åt då det väl gäller!

Fortsatt trevlig helg i hettan....*pust*

Kram Linda

På min gatan i stan sa...

Vilken härlig altan! Gott med grillat... :-)

Kram!

Hagbacken sa...

Jag kan LOVA att din man har andra kvaliteér ;)...och kom ihåg,,,detta har ALDRIG hänt mig förut...

Natti, natti.....

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Men åhh vad mysigt ni har det på altanen..så fint!
Det ser extra vackert ut med gardinerna sådär romantiskt därute!

Maten ser sååå mumisg ut!
Kram
Mia

Vecka - Vecka sa...

Oj så man har missat här!

Sekretären blev ju så fin - helt som en annan möbel! Du hittar nog säkert fina beslag snart!

Passa på att njuta av det vackra vädret nu!

Kram,Lotta

Sara sa...

Vi ska åka och bada i dag, det är så skönt. Vad gott det såg ut på grillen.
Kram Sara

Mjuka sa...

Hej
Du har något att hämta hos mig Annika!!
Kramar M

annette sa...

Kan inte förstå att jag missat alla Dina inlägg de senaste dagarna,kanske drömt att jag varit här, men inte sett nya inlägg;)

Det där med tyg /gardiner på altanen gillar jag stenhårt, ser så underbart inbjudande och varmt ut på något sätt.
Nu kan jag inte skriva mer, för hua mej så hungrig jag blev av att se Din grill.

Ha det skönt!

Stora Kramen !
//annette

Anonym sa...

hej annica! visst är det härligt med värmen?? värme+ semester=underbart!! åååh så jag njuter.. sitter och bloggar med ett glas vi framför mig nu.. imorgon ska vi till götet och bara vara och njuta av omgivningarna och varandra :)

hoppas ni får det underbart i high chaparall, och shit vad snyggt det blev med gardinerna ute!! ska sno den idén om det är OK. kram sara!

Ellas Inspiration sa...

Men gud vilken härlig och mysig idé!! Så fint det blev.

Kram Karin

rosenfröjd sa...

Det blev jättemysigt på altanen! Alltid fint med textilier ute tycker jag.

Kram/
¨M¨

karofina sa...

oj vad fint!!! vad inspirerande med gardinerna, ser ju så sommrigt och skönt ut! kanske nått att ta efter :)
som era vänners utsikt är vill jag oxå ha det! drömläge verkligen!!

kram på dig!

Mjuka sa...

Ja grattis!! Ibland måste man ha tur! Jag skickar efter mina nattskift
kram M

Dorthe sa...

Mumssss... bliver helt sulten, nåår man ser alt det lækker mad:-)
Blev så fint på altanen,
Forsat god uge:-)
Dorthe

Södralycke sa...

Vilken bra ide med gardinerna på altanen, ser jättemysigt ut. Det blir verkligen lite mer ombonad känsla! Kanske nåt att ta efter när det är dags att inreda vår?

Ha det gott i värmen! Kram Johanna

Livet och träning sa...

Mums vad det ser gott ut...
Visst är det härligt att vara och bada & bara slappa..
Så fint det blev med gardinerna på altanen..
Kram ylva..

Maria sa...

Så snyggt det blev med de luftiga gardinerna på altanen!/mvh Maria (http://galtoroad.bloggagratis.se)