söndag 20 juli 2008

Söndag igen...

Tänk att det är söndag nu igen!
Dagarna bara rinner förbi precis som vattnet som strilar nerför våra fönster, dag efter dag.
Kan avlägga väderleksrapport från den del av Östergötland jag bor i ,att vi har haft regn och åska även idag:(

Trött och sliten blir jag av regnet (eller är det för att jag sitter uppe halva nätterna och tittar på film och bloggar;) så idag klev jag inte ur sängen förrän sent, riktigt sent.
Vi skippade vanlig frukost och gjorde istället varma mackor i smörgåsgrillen.
Efter det var det dags att städa lite i huset igen.
Jag har svårt att förstå hur det kan bli så stökigt!
Eller... inte förresten när jag tänker efter.
Våra vildingar vill ju inte vara ute i åsk- och regnovädret av förklarliga skäl så de röjer ju järnet inne istället... (och vilken mamma skulle skicka ut sina små i åskan?)

Min syrra med familj dök upp på hemväg från Danmark.
De skulle hämta upp vår dotter som ska slippa från sina plågoandar till bröder (obs citat) några dagar och istället umgås med sin moster och sina kusiner i storstaden.
Det är henne väl unnat!
Det är inte lätt att vara äldst i syskonskaran och dessutom bara ha vilda brorsor som härjar omkring!
Önskar jag kunde smita undan en sväng jag med*fniss*

För några dagar sedan...minns inte vilken dag- alla dagar är ju varandra lika med regn och åska;) fick jag en fantastiskt fin utmärkelse av
goa Ullis. Jag är så otroligt glad över att få denna award så jag kan inte sluta le när jag tänker på det!
Att man kunde skaffa sig så härliga vänner ute i bloggvärlden hade jag inte en aning om när jag började blogga. Jag blir så ofantligt glad över varje härlig kommentar och alla glada tillrop från er underbara bloggare!
Tack till Ullis för awarden och tack till er alla som besöker mig för att ni är så underbara!


Idag har "piff &puff" varit på besök hos mig:)
Sovrummet är ju som sagt färdigtapetserat och målningen avklarad (ok, jag vet att ni fattat det så jag ska sluta tjata...jag loooovar;) och nu återstår bara att piffa och puffa.
Idag har jag påbörjat det jobbet pyttelitegrann.
Jag hängde upp min loppisfyndade spegellampett (heter det så...?)

Jag har inte hunnit sätta dit något fint ljus än, utan måste ge mig ner i min ljusgömma och se vad jag kan hitta, men jag tyckte det passade bra att hänga dit två söta små hjärtan som dekoration.

Lampetten går i samma ton som min hylla jag köpt på indiska så jag tycker de passar bra ihop.
På hyllan har jag små söta fotoramar med barnen och så yngste sonens handavtryck i gips.


Den söta rosentavlan som jag köpte av Rosenfröjd har nu fått plats i en ram som är nymålad för dagen.
Jag tog helt enkelt en gammal ram som låg i klädkammaren och skrotade, och målade den med samma grå färg som numera pryder sovrumspanelen.



Tavlan satte jag sedan på ganska låg höjd ovanför det lilla telefonbordet.

Tanken är att en annan sak ska hamna ovanför sedan...


Ja, det var vad jag hann med i dag.
Antar att det blir fler regniga dagar så att det blir tid att piffa och puffa...
även om jag helst vill se solen och måla fönster:)
Ha en skön vecka!
Kram Annica



15 kommentarer:

Mjuka sa...

Wow så fint du har det!!Älskar Indiskas saker!! Men det är ju nästan som jag känner igen mig. Min dotter Olivia är 13 och har 3 småbröder som hon också får åka i från ibland. Tycker faktiskt synd om henne. Gissa om hon blev glad när femte barnet visade sig vara en flicka. här regnar det också!! Skall jobba natt i morgon, så det blir till att blogga järnet nu när man kan
Ha det bäst
kram

Madicken sa...

Hejsan!'

Jasså...fler mammor som tar sin tillflykt in i bloggvärden på nätterna ser jag! ;o) Ja, så får det väl vara ett tag!

Vilken fin ljuslampett och tavla du har köpt! Nu är det snart dags för mig också att piffa och puffa lite här hemma! Det ska bli så kul!
Kramis!

Anonym sa...

hej gumman ;) idag uppdaterar jag bloggen med ett nytt inlägg :)

vad fint det blev med lite piff och puff :) det är bland det roligaste som finns att bara få piffa till det ;)

här hemma åskade det och regnade igår med, semestern börjar på fredag, funderar på en sista minuten :) stor kram!

Ullis/Leva på landet sa...

Klart du blir trött som sitter uppe så lääänge o bloggar, *s*. jag var uppe med tuppen idag för yngsta sonen skulle vara vid tandläkaren och dra ur en tand kl 7.30. Det var ju tur att det var han för han är ju vaken den tiden. Jätte fin ljuslampett. Gillar också Indiskas saker. Har tyvärr ca 5 mil till närmaste butik så det blir inte så ofta besök. Mannen tycker att det är toppen med det avståndet.

Kram Ullis

Vecka - Vecka sa...

Så fint du har piffat och puffat!

Kram,Lotta

Sara sa...

Vad fina saker du har piffat med. Lampetten var vacker. Idag (måndag) verkar det bli bättre väder, vi håller tummarna. Grattis till utmärkelsen.
Kram Sara

Living by Milla sa...

Jag gillar skarpt ditt piff och puff i sovrummet, det blev sååå fint!

Här har åska och regn dragit över idag..igen, suck! Var ÄR solen?!

Grattis till din fina utmärkselse!

kram Camilla

annette sa...

Annica! Visst var det ett "stenkul" blogginlägg gjort så där 06.15 imorse på fem minuter....

Lite skillnad på Dina romantiska, ljuva bilder från Ditt underbara sovrum och mina stenar...

Kom inte så mycket regen eller?? Tycker jag hört lite åska sedan jag kom hem, men det var ju inte förrän på onsdag det skulle bli "lite bättre";)

Klockaretorpet! Då missade Du kaffet hos mej i Skarphagen, synd om dej;)

Kramen //annette

Helena Sjögren sa...

ja grattis till dig ... men om du såg hela matchen så insåg du nog att ÖSk hade varit värdiga vinnare. De ägde hela andra halv lek ... Så nu laddar vi för hemma mötet på måndag . I`ll be there ...

annette sa...

Glömde!!

Grattis till utmärkelsen, Du är värd den och alla andra Du fått!

Kramen //annette

Malin sa...

Grattis till utmärkelsen!! Sånt blir man gad i hjärtat av!

Levindas Värld sa...

Idag är det regn och åska hos mig med, men det är ju så mysigt :) Men som du skriver så blir man ju trött av vädret, solen piggar ju verkligen upp en!

Låter dock som att ni haft en mysig dag trots vädret, en inne-mysardag helt enkelt.

Söt spegelampett och söta hjärtan du har hängt på.

kram

karofina sa...

ja vad fint det blev, verkligen super hemtrevligt! tittade på din tapet idag och ville så gärna ha, den fanns ju i många fina färger. men den var tyvärr lika dyr som linné. en annan måste ju några rullar... :/

här har solen varit framme hela dagen, så skönt och varmt o gott! :)

kramar!

Södralycke sa...

Vad fint du piffat! Det är ju det absolut roligaste när man renoverar! Man sliter och släpar i timtal med allt det tråkiga förarbetet, och målning i flera lager som tar sådan tid...och sedan piffar man på nolltid (man har ju redan hunnit tänka ut hur man vill ha det när man stått där i timmar med målartvätt, spackel osv :)

Ha det gott! Kram Johanna

Lyktor och Tyg sa...

Hej hej
har precis tittat in till dig vilket fint sovrum, jag tror jag blir kär i den tapeten.
Har också gjort om sovrummet i vår, men mer åt New Englans stil
kram