fredag 18 juli 2008

Ur led är tiden

Efter en helt sömnlös natt kom så morgondagen som blev en ganska seg tillställning.
Som utlovat blev det filmmaraton.
80-talsfilm avlöste 80-talsfilm och det blev en riktig nostalgitripp tillbaka till tonåren:)
Kvällen avslutades dock med en nyare film.
Min oäkta make var i USA på höstlovet för att hälsa på en kompis.
Lång flygtid ger ju mycket dötid och därför tog han med sig en del böcker.
Av bibliotekarien på vårt lokala bibliotek blev han rekommenderad att läsa "Stardust" av Neil Gaiman.
Han blev så förtjust i boken att han i veckan hyrde den på dvd.
Och det är jag glad att han gjorde!
En riktigt underbar film!
En riktig saga och sådana älskar ju jag!

Huvudvärken kom redan i går kväll och i morse fick jag börja dagen med två alvedon som min oäkta make serverade mig på sängen.
Sedan var det bara att dra täcket över huvudet igen och hoppas på det bästa!
Halv ett klev jag ur sängen efter att maken deklarerat att han skulle åka och handla hämtmat.
Huvudvärken har gett med sig men jag är fortfarande skakig sådär som jag blir efter ett migränanfall.
Hem kom maken med mat men oxå med ett paket som jag gått och längtat lite efter...
Panduro är det inte ofta jag handlar ifrån nuförtiden men nu kunde jag inte motstå alla de söta sakerna som fanns på rea...
Vad sägs om en påse "smågodis"?!


innehållande bl.a söta kantband...


och tags i olika former och material...
Vackra papper.

Och som grädde på moset de söta Tilda-burkarna.
De med änglamössen, de runda, tänker jag ha de hemgjorda julgotterna i.
Och de tre rosiga burkarna i olika storlekar passar perfekt i mitt framtida skafferi!
Så länge får jag nog ha alla mina saker från "godispåsen" däri.


Jag har ju utlovat en titt till på hur det blev med tapetseringen av sovrummet.
Så här kommer några fler bilder:


Ett vackrare rum växer fram...

Tre våder på plats.

Dessa easy up-tapeter var en ny erfarenhet för oss.
Det var lite knepigt att tänka ut hur man skulle mäta upp våderna.
Vi tog kontakt med butiken där vi köpt tapeten och de rekommenderade oss att inte klippa till våderna innan vi satta upp dem, vi skulle istället ta hela rullen och "måtta" in tapeten innan vi klippte av den...
Det lät ju lite skumt men funkade bra och nu är vi en erfarenhet rikare.
Men easy up...ja det var det ju inte...

När vi kommit några våder på väg slog det mig att jag ju inte målat klart listen till höger.
Så vi fick stoppa där ni ser på bilden här under så jag kunde måla klart listen innan den sista lilla våden kommer upp.

Med andra ord:

Fortsättning följer!
Kram
Annica

24 kommentarer:

Hagbacken sa...

Heej Annica! Vad härlig du är! *ler* Vilka fynd du gjorde på panduro..tur att jag precis är på väg ner t köpcentret där de har panduro....

Spännande at se din sekretär...kanske båpde före och efter?

Hoppas du är bättre i "bollen"!

Kram Linda

Levindas Värld sa...

Ja Stardust är en jättmysig film, den gillar jag också!

Va fint det blir i erat sovrum!!

Va roligt med paket, mkt fina pysselgrejer du har nu :)

Ja visst sprang jag på en fin piedestal och hjärtat var ju sött!

Ha nu en riktigt härlig fredag!

Vecka - Vecka sa...

Oj så mycket fint från panduro! Och nog blir det ju så fint med tapeten!

kram,Lotta

Levindas Värld sa...

Hoppas du kommer över en sån där korgstol nån gång i framtiden :)

De är ju verkligen hur mysiga som helst, ska hålla tummarna för dig!

Nettan sa...

Det filmen skulle jag oxå vilja se, får hyra / köpa den ngn. dag !

Hoppas du är bärre i " knoppen " ;0).
Ha en Trevlig Helg
Kram, Nettan

Nettan sa...

*Fniss *...bärre, det ska va bättre !
Tangenterna sitter för nära ;0)
Kram Nettan

annette sa...

Så mysigt det låter med filmmyset, hoppas Ni köpte många filmer för Ni får nog både se på film och pyssla med panduro under fler dagar, ingen ände på detta dåliga väder verkar det som.

Så underbart ljus det blir med den nya vackra tapeten!

Ha en bra Helg !!

Kramen //annette

Living by Milla sa...

Ert sovrum blir som en dröm, sååå himla fint!! Tapeten är toksnyggt!

Jag ska också klicka mig in på Pandura, bäst att passa på innan det tar slut.;)Söta rosburkar och annat..

Hoppas migränen har gett sig nu!

Ha en skön helg!
kram Camilla

Södralycke sa...

Vad fint det blir med de nya tapeterna! Har själv bara tapetserat med easy-up och tyckte det var hur enkelt som helst, däremot undrar jag om jag klarar att sätta upp "vanliga" tapeter...(de jag köpte till min garderob är ju det)Är väl en vanesak vilket man föredrar :)
Oj vad pysselgrejer du fick tag i, ser kul ut!

Trevlig helg och krya på dig! Kram Johanna

Stina sa...

Oj, vad mycket fint. Burkarna har jag med. En massa fint må jag säga. Fint hemma blir det med ser jag. Puss

Ullis/Leva på landet sa...

Migrän är inte kul, har det jag också i perioder. Vilken gullig sambo du har som fixat o donat åt dig med mat o allt. Kul att bara mysa och titta på en massa filmer, verkligen avkoppling. Tapeten är så snygg. Nu är det ju snart klart också. Det tog ju inte sååå läng tid, hihi.

Du har något inne hos mig

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Ullis/Leva på landet sa...

Oj vad tragiskt. Det är alltid jobbigt när någon nära går bort. Sedan blir det ju ännu jobbigare när det är en person som inte är så gammal.

Kramis Ullis

Mjuka sa...

Så snygg tapet!! Älskar när det är pärlemorskimrande
kramar Malin

Ellas Inspiration sa...

Din stackare, jag lider med dig. Hoppas att den där eländiga huvudvärken försvinner för gott!!

Vilken underbar tapet. Det blir verkligen supersnyggt!

Kram Karin

Ps. Tips till huvudvärken, prova två Voltaren. Brukar göra susen...Ds.

Sara sa...

Hejsan
Vad tråkigt med migrän. Vet hur det är. Sovrummet blir ju så snyggt! Pandurosakerna var söta.
Kram Sara

Nettan sa...

Tack för titten hos MIG !
Jo, ibland behöver man dra iväg & klart att din " gubbe " ställer upp som barnvakt ;0) *fniss*, du får muta honom med ngt. gott....haha !

Förresten, glömde bort & säga att vilken snygg tapet ni valt, komer & bli supersnyggt !

Ha det gott...
Här ska göras tårta, gubben fyller ju år idag !
Kram Nettan

Pikiteniang Swefil sa...

Go dagen Annica,

Hoppas att du mår bättre nu. Jo, jag har likadan migrain. Skakig och spyr hela tiden.

Hade för 2 veckor sedan och då var inte lek.

Hmmmm... jag är intresserad om tapetsering eftersom jag ska tapetsera vårt sovrum med! §:-))

"Easy up" låter en bra idé för oss som inte kan.

Ha en skön helg med familjen,
//chie

http://richiesliv.blogg.se/

karofina sa...

huvdvärk, många säger att det haft de i några dagar. kan det vara vädret kanske?

men du va fint det blev!!! vilken gigantisk skillnad! nu vill jag bara sätta igång med mitt oxå, måste in o beställa allt på måndag tror jag.

mycket fint på panduro, jag är helt kär i alla deras bukar :)

kramar karro!

PiaMaria sa...

oj hoppas att din huvudvärk är bättre redan!

Dina Pandurofynd är urfina! Oj vad mycket kul du kommer att ha med dem!

Kram PiaMaria

Dorthe sa...

Heej.
Tak for fordi du kiggede forbi min Blog:-)
Så mange lækkere ting du har fra panduro hobby.
Super flot... easy up-tapeter.
Forsat god weekend.

Norrdalen sa...

Hej tjejen! Tack så jättemycket för fina kommentaren i min blogg, blev jätteglad! Vad kul med massa grejer från Panduro :-D Tapeten var jättefin!

Vänligen, Jannica

Gårdsromantik sa...

Åh så vackra tapeter!
Vilken tur att du fick så mycket fint från Panduro - de behövde du mitt i allt elände.

Kram Maud

Anonym sa...

hej gumman :) vad fint det blir hemma hos er :) och vad mysigt med ett filmmarathon :) det brukar jag ha när jag är ledig en regnig dag med the notebook, dirty dancing, grease, love actually och andra filmer sambon inte vill se ;)

hoppas du snart mår bättre från migränen :)

vill också säga att jag bytt blogspot adress. jag har ju haft en annan adress som än vad bloggen heter (precis som du har) men nu har en annan blogg börjat kalla sig för vägen till drömhuset, och så passade jag på att även ta den blogspotadressen. hänger du med? så istället för drommenblirsann.blogspot.com har jag nu vagentilldromhuset.blogspot.com. Vill ju så gärna att vi fortsäter håller kontakten och så :) så nu kan du göra om länken till mig så vi ses igen :)

stor kram sara

Svenska inredningsbloggar sa...

Det blir sååå fint!!
Panduro är en fantastiskt butik, älskar att handla där!