söndag 7 december 2008

Andra advent

Två är nu ljusen som brinner i adventsstaken och det betyder inte bara att det är två söndagar kvar till julafton...
Nej, för mig betyder det oxå att min födelsedag är i antågande*ler*
Många brukar ju sluta fylla år när de tycker att de "blivit för gamla" men icke jag!
Jag anser att ålder bara är en siffra, man är så gammal man känner sig!
Just idag känner jag mig som tvåhundrasjuttiotre men det är för att jag hade en så ruskigt trevlig dag i går och därför fick alldeles för lite sömn.
Efter fika, Julstämning i hantverksbyn, antikhandelshopping och god middag - allt med mycket trevligt sällskap då mina bästistaste bästisar direkt från Stockholm kommit för att fira mig- blev det dans i köket:)

Full rulle med andra ord*fniss*
Lillsonen blev så varm så han breakdansade nästan naken.


Det härliga fatet ovan fick jag i födelsedagspresent av mina älskade vänner!
Helt underbart vacker färg tycker jag som ju ääälskar turkost!!

Dotra mi följde med på vår shoppingrunda och köpte denna fina ljusstake åt mig.
Ja, jag sa att jag tyckte den var fin och skulle köpa den själv men hon envisades med att betala.
Stort tack för det lilla gumman.
Alallu (översättning I love you)

Själv betalade jag för denna väggljusstake!
Den fastnade jag rejält för och då jag har faktiskt har röda detaljer i filmrummet året runt så ska den nog få hänga där på en vägg!


Lite fler saker blev det som fick följa med hem från både loppis och antikbod.
Dottern hittade små fat för dekoration, vänninorna både tallrikar och kakformar och lite annat smått. Själv köpte jag kakformar, servetthållare och en liten rosenburk. De två sistnämnda för en femma stycket. Ett litet snapsglas fick oxå följa med hem för en femma. Jag har fått sådana av mina farföräldrar och hade bara fem tidigare.
Perfekt!
Efter frukost idag åkte väninnorna hemåt igen med tåget.
Den oäkta maken tog då tag i att montera ner våra skåpsluckor som vi reklamerat till IKEA då färgen släppt på dem.
Nu har han fullt upp med att få de nya på plats!
Värst är nog att sätta dit handtagen igen så det blir nog till att köra handtagslöst ett par dar (eller år om jag ser till vårt tidsschema=)

Bjuder på en liten stökbild som avslutning:)
Kram Annica

22 kommentarer:

Stina sa...

Här är det full rulle ser jag. Skickar en kram till dig.:-)

Helena Sjögren sa...

Så mysigt med besök av bästisarna ! Ser att ni haft det bra och skoj ihop ! Så , när är den stora dagen ? Jag är lite orolig att jag ska missa den förstår du ! : )
Ha en fortsatt trevlig kväll !
P å K på dig !

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Man säger GRATTIS.

annette sa...

Ja. kontrasterna är starka i detta inlägg, från härligt firande av födelsedag med fina presenter och trevligt kalasande till detta med köksluckorna, borde inte IKEA komma och montera när det var fel på tidigare luckor??
Tycker jag i alla fall jag som förstår att tiden inte räcker till för sådant.
Kraaaaaaaaaaaaaaaaam!

annette

Sara sa...

Hejsan

Vad härligt det ser ut med dans i köket :-) Fina presenter du har fått.
Kram Sara

Viola sa...

Härligt med sådana tjejkompisar, vilket fint fat du fick, vad trist med luckorna hoppas bara du får iordning på det till jul, IKEA kan ju vara lite jobbiga att ha med att göra ...så vi är skyttar du och jag, jag fyller oxå år i dec men det dröjer några dagar till, ha en bra vecka, kram

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Ååååhhh...guuu' vilken mysig helg du verkar ha haft!!! En sån man lever på länge efteråt!!! Vad kul! //Linda

En inredoholic sa...

Hihi... vad härligt roligt det ser ut! Önskar dig en fin vecka. Kram Jannice

vivan sa...

Stort grattis till födelsedagsbarnet!
Hurra,hura! kramilikram!

Anneli sa...

Vilka fynd du har gjort...
Ser att du hade roligt med dina vänner oxå....
Många kramar/Annelie

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas verkligen att färgen på dessa sitter bättre nu då. Skönt att ni i alla fall fått de nya innan ni behöver byta. Annars kan det ju ta jättelång tid som man blir utan.

Ha det bra!
Kram Ullis

På min gatan i stan sa...

Tack för den fina awarden!!! :-)

Hoppas du haft en fin helg!

Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Bibelstudier =) hehe.. tack för upplysningen.. såg nu att det var fel stavat.. härligt att fylla år, hoppas det blir många fina presenter..hihi!! Kram Maria

Lallis - liv och leverne sa...

Full, men rolig fart ser det ur som att ni har haft:) Härligt!
Och grattis, vännen.
Kram Lallis

annashusidingtuna sa...

Vi skyttar måste hålla ihop, så att alla förstår att vi också vill ha födelsedagspresenter och inte en ihopslagen fördelsedagspresent och julklapp, eller hur?
Jag har redan fyllt så ett stort grattis till dig!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kram Anna

Anonym sa...

hej annica :) ja här stökas det, och knäcken fick jag slänga senare :) nu är ny gjord i ISCHOKLADFORMAR och nu släpper knäcken.. tips för envis knäck :)

grattis i förskott (vet inte datumet när du fyller) och vad fina presenter du fick :) och vad du fyndade :)

ängeln kostade 40 kr ungefär på Ica, skynda fynda gumman :)

stor kram sara

Helena Sjögren sa...

Ja må hon leva , ja må hon leva uti hundrade år.....
Hurra till födelsedagsbarnet !
Hoppas du blir ordentligt uppvaktad idag !
Kram kram

Nettan sa...

Du har nått att hämta hos MIG !! =0)
Kram Nettan

Vecka - Vecka sa...

Vad roligt ni verkar ha haft!

Utlottningen av julstrumpan är avslutad! Tyvärr vann du inte denna gång - bättre lycka nästa gång!

Kram, Lotta

Synnøve. sa...

Skrev inatt på din andra blogg.
Men jag skriver igen.
GRATTIS vännen.
Hoppas det varit en fin dag.
Sliter fortfarande med den här förbaskade datorn...
Sänder en hög med stora varma kramar till dig.
Synne.

Viola sa...

HIP HIP HURRA PÅ DIN FÖDELSEDAG, ETT STOR GRATTIS FRÅN MIG, KRAMAR VIOLAN

Malin sa...

VAd skoj med besök!!!!
Vad tråkigt med ikeas luckor. Bytas ut, ännu värre..
Hoppas nu att det blir bättre och att de håller.

KRam